Skulle sälja den första Xboxen, det ringde en kille som från Helsingborg.
Hade lagt ut den för 3000:-, då jag visste att det skulle ringa en massa folk och pruta, så de kunde få pruta ner till mitt pris jag ville ha(2500).
Han: Jag bjuder 2000!
Jag: Nej tack, har redan en annan kille som skulle komma imorgon och köpa för 3k.
Han: ok, ok, du får 2500!
Jag: Då måste du hämta den idag?
Han: Jag kör direkt från Helsingborg och hämtar (Jag bodde i Lund vid tillfället), men jag vill ha 200 kr rabatt för att jag kör och hämtar den, för bensin ersättning.
Jag: Det är tyvärr inte mitt problem att du bor i Helsingborg!
Han: Ok, jag kommer ändå.
Här borde jag anat att han skulle ställa till en massa problem.
Efter typ tre samtal där jag fick förklara vägen till mig och att han ville att jag skulle betala hans parkering i stan så ringde det på dörren.
Jag sade till sambon att stänga in sig i köket och inte komma ut om det inte var nödvändigt.
Det visar sig vara en man i 40 års åldern som hade med sig sina tre barn.
Ungarna skulle pilla på allt i lägenheten.
Till slut får jag säga till honom att han får gå om ungarna inte sköter sig.
Ungarna skulle testa Xboxen och vi börjar snacka pris.
Han tar då fram en klocka och ville byta klockan mot Xboxen. (Detta va längesedan och jag hade noll koll på klockor.)
Han förklarar att det är en omega seamaster(smp) och att den är värd minst 10k.
Jag säger att jag bara vill ha pengar och inget annat.
Han säger att han inte har några pengar med sig då han trodde att jag ville ha klockan(?) som hade ett större värde än min begärda 2500:-
Han förklarar att om jag säljer klockan kommer jag tjäna ca 8k.
Jag säger att jag vill bara ha pengar och att han gå och sälja klockan på någonstans och få sina 10k och sedan betala mig 3k istället för 2,5k.
Han börjar nog förstå att jag är väldigt irriterad nu och helt plötsligt har han 2k i fickan.
Han började jiddra igen om bensin och parkeringspengar.
Efter många om och men så har han 2,5k och betalar allt.
--------------------------------------------------------------------------
En helt annan sak jag råkade ut för på blocket när jag skulle köpa en bil.
Ringde killen som sålde och han var ganska trevlig, vi snackar lite och jag frågar om en sak som stod längst ner i annonsen.
Det stod "IBT"
Vara han svarar (nu får in ursäkta mitt språk)
-"Inga blattar tack"
Jag blir helt ställd och lägger på.
Är det någon annan som sett detta i annonser?