• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

Stötte på denna, lite väl lik kanske ;)
Skulle nog inte oroa mig, något obskyrt designmärke jag inte hört talas om "Nocs Atelier"
http://www.daan-mag.com/index.php/2015/11/27/seconds-watch-by-nocs-atelier/
https://www.nocsatelier.com/portfolio/seconds/

Seconds_Watch_Nocs_Atelier_02.jpg

Aouch

Jag tycker komplikationen är rätt cool och förundras att ingen tänkt i dem banorna tidigare när det gäller dag och natt. Klockvärlden är ju rätt stor.

Jag är sen på bollen men stort grattis till klockan, snygg var den också! Jag hoppas verkligen att lanseringen går bra och att nya modeller ligger redo!

(Trist att en bitter osaklig skitstövel har kladdat ner tråden helt i onödan).

Ville bara åter igen påpeka att klockan bär avsevärt mkt mindre än vissa bilder visar.

Tog dessa bilder igår, fick en hel del possitiva kommentarer.

Tycker absolut ni som bara klagar borde köpa en och sedan komma med inputt (@Joakim C bla)

6B5271F2-3EA8-416B-99EB-A7BD5C06993E.jpeg
84B2A900-9607-4308-B819-34A89F136B36.jpeg
Jag håller med om att det är sjukt trist med de negativa kommentarerna. Men hur tänkte du när du kom med ditt förslag (om du nu inte var ironisk)? Lever du som du lär och köper allt du själv inte gillar? "Vilken ful skjorta, den köper jag!" ;) :D

Skit att man inte var på hugget när det vankades passaround. Hade gärna klämt på 11111:an. Kul komplikation och annorlunda design. Känns (åtminstone i min fantasi) som en klocka som skulle rocka på svart gummi.

Efter måååånga timmars funderande har jag kommit på varför jag tyckt att Bolmen påminnt om ngn annan klocka men inte vilken förräns nu. Den påminner ju om en upp- och nervänd SSA003 med sin feta bezel, krona på sniskan och feta visare!

upload_2018-4-5_10-27-20.png

Efter måååånga timmars funderande har jag kommit på varför jag tyckt att Bolmen påminnt om ngn annan klocka men inte vilken förräns nu. Den påminner ju om en upp- och nervänd SSA003 med sin feta bezel, krona på sniskan och feta visare!

upload_2018-4-5_10-27-20.png
Det där är lite kul, hittade den först efter att klockan var klar. Visar att det är svårt att komma med något helt unikt i denna nisch.

Visst är det spännande med försäljningssiffror, men det är sällan företag går ut med sådan information... De brukar inte vilja hjälpa konkurrenterna.

Jätte spännande! Jag fattar om företag inte vill berätta det, jag klarar av att få ett nej på min fråga. Driver själv företag och våra uppgifter är offentliga.

Första tanken när jag såg den här klockan var att den var lite småful, men ju mer man tittar på den så tar den sig mer och mer, nu väcker den faktiskt habegär !

Jätte spännande! Jag fattar om företag inte vill berätta det, jag klarar av att få ett nej på min fråga. Driver själv företag och våra uppgifter är offentliga.
Jo, ett svar man man förvänta sig. Det rullar på och vi säljer till alla möjliga länder. Förutom Europa har vi tex sålt till Malaysia, Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, Taiwan, Singapore, Kazakstan och USA. Världen är liten.

Tillbaka
Topp