• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

16610

Patek
2-Faktor
Jo, ett svar man man förvänta sig. Det rullar på och vi säljer till alla möjliga länder. Förutom Europa har vi tex sålt till Malaysia, Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, Taiwan, Singapore, Kazakstan och USA. Världen är liten.

Riktigt kul att det når ut över världen! Känns som ni har lyckats bra med klockorna.
 

OBRKV

Cartier
Intressant klocka!
Kanske står någonstans i tråden, men hur använder man och läser man av vridningen?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sorry @Aurum men den här klockan var nog före er med dagsljus-komplikationen. Dock i en lite annan prisklass :)

P3251508.jpg


https://www.hodinkee.com/articles/krayon-everywhere-watch-hands-on
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jodå, det finns ca 17 städer som är större inom CET. Dom kunde lika gärna använda Jönköping.

Tack! Tankar finns men vi är inte riktigt där än idag. Vi var supertaggade att släppa Daylight i solitt guld men de var tyvärr allt för dyra att tillverka.

En Bolm i helguld med Jönnet istället för Stockholm. Kanske lite strössel också.. Där har du det! Ref. 777!

Ingen fara, det var så lite så.

Använder min svarta emellanåt. Inte jätteofta, men nån enstaka gång i månaden. Kul att det rullar på för er!


 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu nästan ett år senare. Hur ser det ut? Är det några fler roliga modeller på gång eller har det saktat av?
Två år t.o.m. Just nu ligger vi lite lågt av olika anledningar, vi säljer ju dock fortfarande klockor. Tyvärr lyckades vi bara ta fram en bättre klocka än Tysander, pengar har inte flödat in i överflöd... Så ingen ny modell på g just nu.
En Bolm minutrepeterare känns som helt rätt väg att gå här..
Hade varit fett bra, då hade jag sluppit jaga en själv...
Fan detta hade jag missat helt. Blir ju sugen på en sån där svart! Riktigt fina @Aurum !
Tack! Fortfarande mycket nöjd över klockorna. Den helsvarta är en av de klockor jag använt mest av alla ur jag haft.
 
Topp