Enligt statistik ovan är det ju inte alls så, även om väl den baseras på sålda objekt...Håller nog med dig lite där, har varit vissa objekt i min stad som inte blivit sålda trots helt ok priser. Kanske folk avvaktar lite mer nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enligt statistik ovan är det ju inte alls så, även om väl den baseras på sålda objekt...Håller nog med dig lite där, har varit vissa objekt i min stad som inte blivit sålda trots helt ok priser. Kanske folk avvaktar lite mer nu?
Håller med om att det har lugnat sig lite jämfört med hösten. Ser inte samma hysteri. Köparna är fortfarande många men de verkar vara lite mer eftertänksamma och petiga nu. Har exempel på ett rätt risigt radhus i Stockholmsförort som inte fått några bud alls. Inte heller lika många budgivare på de heta objekten är känslan. Tycker också att priserna legat ganska stilla senaste kanske två-tre månaderna, men uppenbarligen säger fakta annat. Men, precis som du säger så blir det ju lite bias i statistiken. Vissa kanske väljer att inte sälja om de inte får de där drömpriserna osv.Enligt statistik ovan är det ju inte alls så, även om väl den baseras på sålda objekt...![]()
Förstagångsköpare ja. De som sålt är redo att hosta upp premium. Iaf för de hus/bostadsrätter med rätt läge.Håller med om att det har lugnat sig lite jämfört med hösten. Ser inte samma hysteri. Köparna är fortfarande många men de verkar vara lite mer eftertänksamma och petiga nu. Har exempel på ett rätt risigt radhus i Stockholmsförort som inte fått några bud alls. Inte heller lika många budgivare på de heta objekten är känslan. Tycker också att priserna legat ganska stilla senaste kanske två-tre månaderna, men uppenbarligen säger fakta annat. Men, precis som du säger så blir det ju lite bias i statistiken. Vissa kanske väljer att inte sälja om de inte får de där drömpriserna osv.
Min rent amatörmässiga analys är att folk är lite skraja för att köpa på toppen efter alla rubriker om 25% uppgång senaste året. Man är rädd för att det precis ska komma en dipp efter att man köpt.
Jo, visst går en del innan visning men tycker inte att det är en lika stor andel som tidigare. Även bra objekt ligger kvar till ordinarie visning i större utsträckning nu tycker jag. Men det är ju mest anekdotiskt och kan mycket väl se helt annorlunda ut nästa vecka.Förstagångsköpare ja. De som sålt är redo att hosta upp premium. Iaf för de hus/bostadsrätter med rätt läge.
Jag ser att vissa hus ligger kvar ”för länge” där jag själv söker men mer än hälften går före visning.. Rätt hus pangas det in pengar för. Inget vilande där inte för att klicka på all-in-knappen.
Man kanske får mer betalt under en budgivning?Jo, visst går en del innan visning men tycker inte att det är en lika stor andel som tidigare. Även bra objekt ligger kvar till ordinarie visning i större utsträckning nu tycker jag. Men det är ju mest anekdotiskt och kan mycket väl se helt annorlunda ut nästa vecka.
Det är väl den tanken som gör att mäklaren och säljaren förväntar sig ett högt bud som stänger affären.Man kanske får mer betalt under en budgivning?![]()
Ja nu gäller det att surfa runt på alla mäklarnas sidor istället.
![]()
Fler bostäder säljs utanför Hemnet: ”Ställer krav på spekulanterna att vara på hugget”
Allt fler bostäder säljs utan att de annonseras på Hemnet – på vissa orter ligger nivån på över 30 procent av utbudet.”Många upplever utbudet som litet men känner inte till den stora mängden som säljs utanför Hemnet”, säger Johan Engström, vd på Fastighetsbyrån. Hemnet tar siffrorna med ro – men...www.di.se
Lycka till förstagångsköpare med sparande till insatsen så ses vi om nåt år.![]()
Löfven: Vi ska inte ha någon ny fastighetsskatt
Statsminister Stefan Löfven (S) säger nej till en ny fastighetsskatt.”Vanligt folk ska aldrig behöva oroa sig för att behöva gå från hus och hem om detwww.dn.se
Korthuset står ett tag till då
Kan du kopiera in artikeln? Jag tänker inte betala flera kronor för en artikel. Ett stort gäng miljoner för en gammal kåk är dock helt ok!![]()
Erik Selin i Dagens Industri: https://www.di.se/nyheter/erik-selin-da-ar-priset-1-miljon-per-kvadratmeter/
Nu kör vi!
Kan du kopiera in artikeln? Jag tänker inte betala flera kronor för en artikel. Ett stort gäng miljoner för en gammal kåk är dock helt ok!![]()
Skyldiga att göra, men sen om deJa de är skyldiga att framföra budet.
Precis enl min forecast!![]()
Löfven: Vi ska inte ha någon ny fastighetsskatt
Statsminister Stefan Löfven (S) säger nej till en ny fastighetsskatt.”Vanligt folk ska aldrig behöva oroa sig för att behöva gå från hus och hem om detwww.dn.se
Korthuset står ett tag till då
Så är det helt klart. Och sthlm kommun under Storstockholm. Det är väl inte så konstigt när folk kan jobba hemma och har enorm budget för att de sålt i sthlm, men likväl intressantDet är utanför Stockholm som det rusat mest av det man kunnat läsa sig till. Landsbygd, fjällvärld, Österlen osv osv
Klart lugnare... Hos oss har husen inga bud, eller bud upp till utrop. Ett hus är ute 1m under förra vändan. Det enda huset som stuckit är.... trumvirvel.... Det vi leder...Ni som är ute och shoppar eller kränger, vad är känslan? Vill veta om jag är den enda som tycker sig se att det lugnat sig?
Ser nu många objekt som går riktigt trögt i budgivningar. Ofta står de kvar på utgångspris eller t.o.m. lägre. Vissa drar iväg ja, men inte lika många och inte lika mycket.
Klart lugnare. Även jag leder med mitt skambud på 1M under utrop. Hoppas få klart idagNi som är ute och shoppar eller kränger, vad är känslan? Vill veta om jag är den enda som tycker sig se att det lugnat sig?
Ser nu många objekt som går riktigt trögt i budgivningar. Ofta står de kvar på utgångspris eller t.o.m. lägre. Vissa drar iväg ja, men inte lika många och inte lika mycket.
Förstår om du inte vill outa, men är det Stockholm vi pratar om?Klart lugnare. Även jag leder med mitt skambud på 1M under utrop. Hoppas få klart idag![]()
AjjemänFörstår om du inte vill outa, men är det Stockholm vi pratar om?
Kul för dig hur som! Hoppas det går i lås![]()
Kan tyvärr inte hålla med, kollar på bostadsrätt i Helsingborg och tycker det känns som att mycket går innan visning. Alla budgivningar jag varit med i har stuckit minst 10% över utgångspris, många runt 15-20% över. Känns inte som att utbudet är allt för stort heller så det är väl naturligt att det blir budgivning.Ni som är ute och shoppar eller kränger, vad är känslan? Vill veta om jag är den enda som tycker sig se att det lugnat sig?
Verkar absolut som att det är utanför Stockholm som drar. Kolla tex hus i sthlm kommun vs huddingeVi säljer. Fotografering igår. Ute på Hemnet på fredag-ish. Nämnde hussälj i fb köp/sälj för vårt eget lilla område och fick två seriösa intressenter direkt. De ville gärna ha avslut. Södra Sthlm.
Vi köper. Dit vi tänkt flytta så försvinner hus innan visning. De med bäst läge. De med sämre läge ligger kvar veckor. Dessa gick för nån månad sen men nu verkar det trögare. Ort med 50000 invånare.
Ja, det senare ser jag även här i Stockholm. De riktigt bra objekten går dyrt medan de lite sämre verkar vara svårsålda snarare. Köparna verkar mer kräsna och man gör inte längre allt för att få ett hus oavsett skick verkar det som.Vi säljer. Fotografering igår. Ute på Hemnet på fredag-ish. Nämnde hussälj i fb köp/sälj för vårt eget lilla område och fick två seriösa intressenter direkt. De ville gärna ha avslut. Södra Sthlm.
Vi köper. Dit vi tänkt flytta så försvinner hus innan visning. De med bäst läge. De med sämre läge ligger kvar veckor. Dessa gick för nån månad sen men nu verkar det trögare. Ort med 50000 invånare.