Om jag mins rätt har väl Norra tornen dragits med massa problem och byggfusk, men det är skitsamma. Har ingen aning om standarden men drar iväg en killgissning att Norra djurgårdsstaden håller samma standard men är majoritet hyresrätter. Visserligen dyra men relativt korta kötider just pga detta.
Gällande hyra för 77 kvm är snitthyra för en lägenhet i innerstaden från innan 1960 år 2020 1513 kr kvadraten vilket ger 9708 kronor i månaden.
vi jämför ju äpplen och päron här och allt haltar ju rätt hårt med tanke på att vi inte räknar med kötider, läge, valfrihet och allt annat som spelar in. Jag tror iaf att en del som resonerat att det är självklart att köpa brf nog får sig en tankeställare när räntekostnaderna matchar hyran för en likvärdig hyresrätt. Lägg till avgift till föreningen så är det plötsligt ganska många kronor mer, någonstans blir ju frågan om det är värt det. Tidigare var det kanske inte så viktigt att fråga sig det eftersom en prisuppgång i stort sett var garanterad, men frågan blir om det är samma i framtiden.
Det var ju någon här i tråden som innehaft en etta i förort i 9 år och nu gått plus/minus noll. Är det mer värt att betala avgift, ränta och amortering på denna brf än att ha betalat samma för hyreslägenhet under dessa år? Svaret är nej i min värld eftersom den kontantinsats som suttit inlåst i bostaden hade varit bättre placerad på annat håll. Nu är ju detta ett extremfall, men ändå.. Låna flera miljoner för en bostad är nog inte lika attraktivt när räntan går upp vilket gissningsvis kommer påverka, sen vet ingen om det blir mycket eller lite

.