FantastisktÄr Orients reklam medvetet töntig eller...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
FantastisktÄr Orients reklam medvetet töntig eller...?
Det här är bra och slagfärdig reklam med hög igenkänningsfaktor för oss som är bekväma med att vara gubbar.Upp till betraktaren att avgöra om denna. Budskapet är väl inte helt up to date 2018 med PK-maffian som hugger på minsta lilla.
För min del tycker jag absolut att man lycka få en reaktion hos betraktaren och det är väl avsikten?
![]()
Räcker lätt för att få mig på IWC spåret....Upp till betraktaren att avgöra om denna. Budskapet är väl inte helt up to date 2018 med PK-maffian som hugger på minsta lilla.
För min del tycker jag absolut att man lycka få en reaktion hos betraktaren och det är väl avsikten?
![]()
Även här blir jag köp sugen![]()
Fri översättning
Panerai för oss som har gått vidare från
![]()
Det är sen gammalt att man inte köper något som svenska FM har valt ut....dom gör dåliga val och hårdheten lyser dåligt i ögonen på karlnInhemsk hårdhet
![]()
Mitten filmen behövde mindre än 5 sek sen var det klart....bra grejer.
Dom här reklamerna gillar jag väldigt mycket.
Den är hittepå, inte gjord av ALS.Lange visar prov på självdistans...
![]()
Det här är bra och slagfärdig reklam med hög igenkänningsfaktor för oss som är bekväma med att vara gubbar.![]()
Den här tråden fick mig att minnas dessa originalplanscher som glömts undan i en tub under ganska många år.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Är ju nästan bara snygg bild och logga nu för tiden. Vet inte om det innebär att copyn blivit latare eller att det faktiskt är så att de analoga mekaniska klockorna mer är renodlad lyxkonsumption än tidigare. Den enda rörliga klockreklamen med innehåll jag sett den senaste tiden är från Samsung, LG, Apple etc.Tycker inte man ser så myclet klockreklam? Kanske är mer utomlands? Eller om man läser livsstilsmagasin av typen Café, GQ eller vad de heter?
Visa gärna fler om ni har, gärna lite nyare. Om det görs några intressanta (mer än en snygg bild och en logga ...).
Tycker inte man ser så myclet klockreklam? Kanske är mer utomlands? Eller om man läser livsstilsmagasin av typen Café, GQ eller vad de heter?
Visa gärna fler om ni har, gärna lite nyare. Om det görs några intressanta (mer än en snygg bild och en logga ...).
Tyvärr enda sorten man ser idag. Bild på klockan + logga. Ingen text eller bild som säger något/berättar en historia eller säger något om varumärket.Fast det är en hel del klockreklam i tidningarna, här från Svenska Dagbladet idag:
![]()
![]()
Den mesta reklamen idag är ju inte en annons i en papperstidning eller ens en banner. Tror större delen av budgetar läggs på ambassadörsskap, riktat innehåll på sociala medier och diverse events än helsidor i tidningar.Tyvärr enda sorten man ser idag. Bild på klockan + logga. Ingen text eller bild som säger något/berättar en historia eller säger något om varumärket.
Fast Tissot har ju ett rött band på sin - för att göra det lite juligtTyvärr enda sorten man ser idag. Bild på klockan + logga. Ingen text eller bild som säger något/berättar en historia eller säger något om varumärket.
Tänk om man hade lagt vantarna på en sån på den tiden! 195$ idag är det liiiiiite mer.
Den här tycker jag faller in under epitetet "skitnödig". Hade man inte känt till aston martin hade man ju inte ens vetat vad de försökte sälja...Jaja reklamen är inte för klockor men det kunde den vara. Den är dessutom fake men den upprörde många när den kom. Mitt i prick tycker jag.![]()
Haha reagerade direkt på att det ser ut som han blir riden istället för hästenRolex reklam med Federer håller jag med om är extremt torr, då han får ett sprillans ex efter vunnen turnering att posera med när pokalen ska lyftas. Så det känns verkligen som en köpt kändis där klockan inte har någonting med aktiviteten att göra.
Lite skillnad med Richard Mille där Nadal, Bubba Watson och de andra idrottspersonerna som har spons faktiskt använder klockorna. Då fyller det ju ett syfte och berättar att det är klockor som tål att användas. Bra exempel med Pablo Mac Donough som kör hästpolo med Richard Mille på armen
![]()
Fantastisk analys och ja, Knogjärnsklocka. Varför tar man bilder likt dessaMan kan väl utan att överdriva konstatera att klockreklam är minst sagt fantasilös. En bild på klockan till vänster och en för den tilltänkta målgruppen på något vis beundransvärd person till höger. Se till att ha bra kontrast mellan högdagrar och skuggor på personen, och givetvis en dämpad bakgrund som ger ett bra djup i bilden, lite odefinierbart så att personen bara "finns" i rummet. Låt klockan vara tydligt i fokus...![]()
Samma fantasilösa tema, med verkställt med minsta tänkbara finess. Antagligen Burberrys inhouse-byrå som givit någon praktikant fria tyglar.![]()
Samma tema men med lite fler bilder på just klockan i fråga. Lika fantasilöst och gränsar till pinsamt när modellen bär klockan som ett knogjärn, något en annan tillverkare gjort sig känd för att låta modellerna göra...![]()
Här har vi en annan tillverkaren som säljer "knogjärnsklockor" och snor både modell och koncept ifrån storebror Tag Heuer... liite stolpe ut då man missat vissa delar i konceptet (som att modellen har en annan klocka än den man säljer).
![]()
Här kommer några ur originalkampanjen ifrån Tag Heuer...
![]()
![]()
och även damer som väljer Tag Heuer kommer kunna dela ut en och annan feting utan att repa knogarna.![]()
Avslutar med den perfekta jumbon. Man har analyserat konceptet, cool kille, diffus bakgrund, bild på klockan, ljussättningen... man har visserligen gått ifrån det generiska klocka till vänster och kille till höger, men man har också skitit helt i att ge modellen en klocka!? Antagligen för att man endast betalat för att fota klockan och tagit bilden på modellen (som antagligen är okänd, och därmed inte har det grundläggande kravet på att vara en för den tilltänkta målgruppen på något vis beundransvärd person) ifrån något gratis bibliotek av bilder.![]()
Många reklammakare spelar på att den tilltänkta kundgruppen är generisk och lättmanipulerad, jag har inga exempel på byrå som vunnit guldägget eller motsvarande för en klockreklam någonstans i världen och tror tyvärr inte det förekommer. Men visst kan det vara roligt att analysera klockreklam ibland![]()
Översta gillade jag bäst. Stenhård klocka också!
Dom här reklamerna gillar jag väldigt mycket.
Tack att någon la märke till detta förutom jagDen här reklamen funkar på mig iaf. Gillar den som 17!
Bär man hästen på ryggen i Hästpolo?![]()
Sjukt kul reklam. Speciellt small second handÄr Orients reklam medvetet töntig eller...?
Många reklammakare spelar på att den tilltänkta kundgruppen är generisk och lättmanipulerad, jag har inga exempel på byrå som vunnit guldägget eller motsvarande för en klockreklam någonstans i världen och tror tyvärr inte det förekommer. Men visst kan det vara roligt att analysera klockreklam ibland![]()
Tycker h moser & cie gjort rolig "reklam/filmer" som har både självdistans och slänger en väl vald känga till andra.
Det var bättre förr
Va? Du trollar eller?
Är det ok att som nyrik tjacka en PP? Vad tycker ni? Vad gör Jan Emanuel med varumärket?![]()