• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra resp skitnödig klockreklam

Den här är rätt stöddig :)

392090_10150421892032770_98990172769_8231531_2930875_n.jpg

Ha ha,
Jag gillar när man inte ber om ursäkt i onödan.
”Den här klockan har vi gjort för eliten, småsparare och proletärer före sig icke besvär då detta är för dyrt för er”.

Rak på sak, ärligt och tydligt. Jag gillar det även om jag inte tillhör någon elit själv. :woot:
 

Joakim C

Cartier
Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?
Patekreklamen med att låta uren gå i arv är riktigt bra med fina bilder; ta hand om och vårda dina grejer för nästa generation. De flesta klassiska Patek-ur med runda boetter säljs heller inte till statuskåta pojkar. Arv, tradition och att ta hand om sina grejer under tid, är viktigt för en del ägare till armbandsur. (Hur många ovårdade Omega-ur finns det exempelvis på marknaden, helt i onödan).

Reklamen med yrkesfolk ger ju avsevärt bättre och trovärdigare intryck tycker jag. Breitlings reklam med Travolta var bra, exemplet med sjöofficeren likaså.
De värsta exemplen tycker jag är idrottsstjärnor eller ännu värre kriminella rap-stjärnor som i vart fall inte inger mig någon respekt för fabrikatet.
En ömsint bild...
Patek-Philippe-Generations-mother-and-daughter-print-advertisement-by-Leagas-Delaney.jpg
 
Senast ändrad:

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?

Oavsett vad du tycker om Generations-kampanjen har den under +20 år varit både framgångsrik i att ladda varumärket, fått utmärkelser och plåtats av fotografer som Peter Lindberg. Jag tycker att den är genial! Och då menar jag inte som underhållning, vilket syftet med marknadsföring sällan är, utan för att positionera varumärket.
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
6704939E-A373-4A77-B626-23B60CDA699F.jpeg


Come on, alla vet att tisdagar tillhör Speedmaster! Kanske inte ”skitnödigt” men helt klart fel...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Till Omegas försvar så har faktiskt klockan varit på månen medan de flesta andra reklamer bygger på hörsägen. Att massa mäktiga män skulle ha Rolex t.ex är ju bara baserat på vad Rolex reklamavdelning tycker.

Omega-Speedmaster-pre-moon-landing-advertising-2.jpg

Suit_new.jpg
$235 ... nu har det ju gått länge sen dess, men priserna på Omega har stigit kraftigt senaste tjugo åren. :/
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Patekreklamen med att låta uren gå i arv är riktigt bra med fina bilder; ta hand om och vårda dina grejer för nästa generation. De flesta klassiska Patek-ur med runda boetter säljs heller inte till statuskåta pojkar. Arv, tradition och att ta hand om sina grejer under tid, är viktigt för en del ägare till armbandsur. (Hur många ovårdade Omega-ur finns det exempelvis på marknaden, helt i onödan).

Reklamen med yrkesfolk ger ju avsevärt bättre och trovärdigare intryck tycker jag. Breitlings reklam med Travolta var bra, exemplet med sjöofficeren likaså.
De värsta exemplen tycker jag är idrottsstjärnor eller ännu värre kriminella rap-stjärnor som i vart fall inte inger mig någon respekt för fabrikatet.
En ömsint bild...
Patek-Philippe-Generations-mother-and-daughter-print-advertisement-by-Leagas-Delaney.jpg
Den där bilden går jag igång på. Tycker att PP’s budskap går hem fortfarande.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
En sportklassiker från 50-talet
Wim_van_est1-776x1024.jpg

Holländaren Wim van Est, i ledartröjan i Tour de France kraschar i en utförskörning i Pyreneerna och faller 70 meter ner för en brant. Han är i stort oskadd och hjälps tillbaka upp men blir avrådd från att fortsätta utan körs istället till sjukhus för kontroll.
Pontiac som sponsrade laget gör den klassiska annonsen ovan som hjälpte till att bygga legenden om van Est.
"Jag föll 70 meter. Mitt hjärta stod still. Men min Pontiac tickade på!"
 
Topp