Nåja rymden iafRyssar? PÅ månen? Waltham, Bulova å kanske Rolex GMT köper jag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nåja rymden iafRyssar? PÅ månen? Waltham, Bulova å kanske Rolex GMT köper jag...
Ryssar? PÅ månen? Waltham, Bulova å kanske Rolex GMT köper jag...
Den här är rätt stöddig
![]()
Samma här, något med tradition och en one liner som verkligen bara stämmer på Patek.Blir lycklig när jag ser PP reklamen. Riktigt lycklig.
Håller med! Frihetskänsla på nåt härligt vis över hela annonsen. GrymMotorsport, cigaretter och klockor. Kan det bli coolare? Blev lite sugen på fylla i beställningen och skicka med en checkOm jag nu kan hitta checkhäftet...
Patekreklamen med att låta uren gå i arv är riktigt bra med fina bilder; ta hand om och vårda dina grejer för nästa generation. De flesta klassiska Patek-ur med runda boetter säljs heller inte till statuskåta pojkar. Arv, tradition och att ta hand om sina grejer under tid, är viktigt för en del ägare till armbandsur. (Hur många ovårdade Omega-ur finns det exempelvis på marknaden, helt i onödan).Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?
Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?
$235 ... nu har det ju gått länge sen dess, men priserna på Omega har stigit kraftigt senaste tjugo åren. :/Till Omegas försvar så har faktiskt klockan varit på månen medan de flesta andra reklamer bygger på hörsägen. Att massa mäktiga män skulle ha Rolex t.ex är ju bara baserat på vad Rolex reklamavdelning tycker.
![]()
![]()
Till Omegas försvar så har faktiskt klockan varit på månen medan de flesta andra reklamer bygger på hörsägen. Att massa mäktiga män skulle ha Rolex t.ex är ju bara baserat på vad Rolex reklamavdelning tycker.
![]()
![]()
och du kan se tiden i din mobil lika bra....Numera gör en Casio DW-5600E för 700 kr jobbet lika bra.
Lika bra som vad? Som ett armbandsur? Javisst. Vad har det med gamla annonser att göra?och du kan se tiden i din mobil lika bra....
Den där bilden går jag igång på. Tycker att PP’s budskap går hem fortfarande.Patekreklamen med att låta uren gå i arv är riktigt bra med fina bilder; ta hand om och vårda dina grejer för nästa generation. De flesta klassiska Patek-ur med runda boetter säljs heller inte till statuskåta pojkar. Arv, tradition och att ta hand om sina grejer under tid, är viktigt för en del ägare till armbandsur. (Hur många ovårdade Omega-ur finns det exempelvis på marknaden, helt i onödan).
Reklamen med yrkesfolk ger ju avsevärt bättre och trovärdigare intryck tycker jag. Breitlings reklam med Travolta var bra, exemplet med sjöofficeren likaså.
De värsta exemplen tycker jag är idrottsstjärnor eller ännu värre kriminella rap-stjärnor som i vart fall inte inger mig någon respekt för fabrikatet.
En ömsint bild...
![]()
Fyndiga, haha!Är Orients reklam medvetet töntig eller...?
Rolexfanboy...Enkelt alla Rolex reklamer är bra. Hublots med misshandel på Bernie är också magisk!
Och Hublot då isf gringubbeRolexfanboy...
Misshandelsreklamen var väl bara en av en oändlig massa?Och Hublot då isf gringubbe![]()
Ja men i mitt tycke genialisk. Just den, Bernie är superlegend!Misshandelsreklamen var väl bara en av en oändlig massa?
Inte PK alls.Upp till betraktaren att avgöra om denna. Budskapet är väl inte helt up to date 2018 med PK-maffian som hugger på minsta lilla.
För min del tycker jag absolut att man lycka få en reaktion hos betraktaren och det är väl avsikten?
![]()
Lysande.Är Orients reklam medvetet töntig eller...?
Vet inte om dessa 12 små filmer från Chopard har nämnts ännu, jag gillar dem, "The gentlemans way"