Tveksamt om du läst diskussionen.
1. Du menar alltså att för att något är effektivt så bör alla gilla det? Märkligaste argumentet hittills i tråden. Det är skillnad på att
förstå något och att
tycka något är bra eller dåligt. Jag förstår att Sadam gasade och hade ihjäl folk, det kanske gjordes effektivt, men jag tycker det va kass ändå.
2. Som
@BarbaBaba påpekat är reklam ingen vetenskap och folk överskattar hur listiga och genomtänkta reklamer är. Det är snarare så att även blinda hönor hittar korn ibland. Ska man dessutom vårda ett varumärke över generationer är det nästan omöjligt att mäta det och använda referensgrupper här och nu.
3. Över tid är IWC inte alls designade bara för män, det har varierat. Ska man stå sig över tid tror jag att man behöver hålla en mer stringent profil. Många kvinnor bär Rolex "herrmodeller". Skulle det leda till att vi män slutar köpa Rolex? Knappast. Därför tror jag IWC:s mans-upphakade reklam är efter sin tid.