• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling försöker sälja klockor med halvnakna tjejer

Breitling vet hur man får uppmärksamhet:
http://timeandtidewatches.com/break...g-shop-display-in-kent-shopping-centre-bombs/

31D0CB1200000578-3474904-image-a-1_1457020404836.jpg

Ha ha tycker det stämmer bra med de jag vet som har Breitling på armen.

Skämt åsido har aldrig förstått Bretlings marknadspositionering, de riktar in sig väldigt mycket på piloter. Men ursäkta vem fan flyger själv?

Pilot-Playboyen är liksom deras målgrupp.

Typ 0,1% av alla klockköpare. I verkligheten är det en massa som gillar deras klockor för designen.

Senast ändrad:
Skämt åsido har aldrig förstått Bretlings marknadspositionering, de riktar in sig väldigt mycket på piloter. Men ursäkta vem fan flyger själv?
Typ 0,1% av alla kockköpare. I verkligheten är det en massa som gillar deras klockor för designen.
Tror den här bilden hänger i styrelserummet hos Breitling och att det är typen man fokuserar sin marknadsföring mot.

d19a9371c9762ed5_115052112_1_.jpg

Typ 0,1% av alla klockköpare. I verkligheten är det en massa som gillar deras klockor för designen.

Hur många av Speedmasterägarna är hos Nasa och tränar för nästa månlandning........

Eller försörjer sig på att köra formel 1.......

Eller styr världens öde..........

Etc

Bara det faktum att denna tråden existerar visar att Breitling har gjort något rätt. Jag tycker dessutom debatten är ojämlik. Hade bilden nedan varit någon muskelhunk i tenniströja och kalsonger som t.ex. dragit en barnvagn i en kampanj för någon "kvinnlig" produkt hade inget brytt sig. De som ogillar kampanjen gör helt rätt i att undvika att köpa en Breitling. Vi andra kan bara luta oss tillbaka och konstatera att Breitling är duktiga på PR.
31D0CB1200000578-3474904-image-a-1_1457020404836.jpg

Hahahah Ja jag såg den där nyhetsartikeln, det är ju hysteriskt roligt. Man kan ju bara tänka medelåldern på gubbarna som beslutat att man skulle gjuta den där hiskeliga statyn och skicka ut den till butiker :D

Dessa bilder skulle ju feministerna skrika lika högt åt! Det saknas ju kvinnor på bilderna. Spelar nog ingen roll hur PR-folket gör, blir alltid fel...:p

Precis! Och notera "MEN who guide...........". Blodtrycket drivs upp till alarmerande nivåer på Södertörn av sådant här. Varenda en av dem, ja, ni vet typen med hemsasydda kläder, konstant arg uppsyn, bekväma skor och en attityd att man vet allt lite bättre än alla andra oupplysta, går i taket.

Mycke moraltanter här, tycker breitling är ett lite stillöst bracke märke image mässigt så nakna brudar mm passar utmärkt. Fast klockorna är fina.

Bara det faktum att denna tråden existerar visar att Breitling har gjort något rätt. Jag tycker dessutom debatten är ojämlik. Hade bilden nedan varit någon muskelhunk i tenniströja och kalsonger som t.ex. dragit en barnvagn i en kampanj för någon "kvinnlig" produkt hade inget brytt sig. De som ogillar kampanjen gör helt rätt i att undvika att köpa en Breitling. Vi andra kan bara luta oss tillbaka och konstatera att Breitling är duktiga på PR.
Halvnakna män som säljer parfym och kläder brukar dras upp men det gör ju inte saken bättre (även om jag har förståelse för om David Beckham spänner magmusklerna när han ska sälja kalsonger)

Breitling är inte duktiga på reklam, precis tvärtom. Idéerna tog slut runt 1950 tydligen...

Haha... Att motivera Breitlings annons genom att hänvisa till en annons som är lastgammal och från en annan epok, visar verkligen hur vilsen man är.
Och när man ändå inte förstår lär ordet feminist användas som skällsord. Breitling träffar sin målgrupp rakt i solar plexus! Bra jobb!

Hahahah Ja jag såg den där nyhetsartikeln, det är ju hysteriskt roligt. Man kan ju bara tänka medelåldern på gubbarna som beslutat att man skulle gjuta den där hiskeliga statyn och skicka ut den till butiker :D
För att inte tala om hur mossiga de gubbar måste vara som tycker att den är häftig och springer in i butiken tillsammans med småpojkar som får ribba av att åka buss :D

Breitling är inte duktiga på reklam, precis tvärtom. Idéerna tog slut runt 1950 tydligen...

man kan ju också vända på resonemanget,och anta att denna typ av reklam attraherar en stor grupp människor som är trötta på morallektioner,och anser att Bretling är lite coola som vågar skita PK-trenden?
kan det vara så att Breitling marknadavdelning faktiskt räknat kallt med ,den uppståndelse som reklamen faktiskt verkar väcka?

man kan ju också vända på resonemanget,och anta att denna typ av reklam attraherar en stor grupp människor som är trötta på morallektioner,och anser att Bretling är lite coola som vågar skita PK-trenden?
kan det vara så att Breitling marknadavdelning faktiskt räknat kallt med ,den uppståndelse som reklamen faktiskt verkar väcka?

Är du en av dessa?

Ähh det är ju grymt med lättklädda brudar & klockor, släng in lite bilar & båtar så är det komplett :D

Tillbaka
Topp