• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling försöker sälja klockor med halvnakna tjejer

RobVintage

Panerai
Jag vet inte om du är seriös eller bara ett troll. För din egen skull så hoppas jag på det senare. Oavsett så finns det ett annat forum som jag tror skulle passa dig i smaken, https://www.flashback.org. Där kan du bete dig som en mansgris utan att någon ifrågasätter dig. Ha en bra dag! :)
Driver du? Mansgris? Kom igen nu! Man föraktar inte kvinnor bara för att man inte tycker att det är så farligt med lättklädda kvinnor i reklamer F1 etc. Dessa damer jobbar som modeller det är inte några förtryckta slavar vi pratar om här.
 

DrKlocka

Audemars
Driver du? Mansgris? Kom igen nu! Man föraktar inte kvinnor bara för att man inte tycker att det är så farligt med lättklädda kvinnor i reklamer F1 etc. Dessa damer jobbar som modeller det är inte några förtryckta slavar vi pratar om här.
Förstår du problemet med objektifiering?
Eller du kanske rentav inte tycker att det är något problem?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den här tråden smutsar ner hela forumet. Allt skitkastande från båda sidor skvätter över åt alla håll. Kan inte tråden bara låsas med hänvisning till forumets regelverk.

image.png


@Denke @daviden @Spencer66
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Om man funderar på hur extremt mycket marknadsföring och diskussioner det varit kring typ SS vad gäller deras reklam så inser man ganska snabbt hur effektivt det är. Att några få sedan väljer att inte köpa deras plagg pga det är nog av marginel betydelse i motsats till all gratis reklam de får :) Säkert lika många som köper med anledningen till reklamen som avstår pga den.

Ja, grejen är att den jämställdhetsdebatt som finns i Sverige, och de värderingar som jag refererar till är nog inte alls lika utspridda i säg USA, Ryssland, Kina eller sydeuropa för den delen. Därför tror jag att den typen av marknadsföring fortfarande säljer. Så jag är nog i kraftig minoritet i målgruppen. (Och japp jag äger en Breitling!) :)

Samhällets syn på kvinnor? Vad är du för fjolla egentligen!

Ryck upp stilen lite nu. Vi behöver verkligen inte vara överens i den här frågan, men lite jävla nivå kan vi väl försöka hålla?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är objektifiering av något annat kön ok? För vad är all reklam med antingen modeller eller talespersoner om inte objektifiering?
Klart det är men det finns ju grader i helvetet. En halvnaken kvinna som fläker ut sig över motorhuven på en bil är ju där för att attrahera med sex, inget annat. Hade hon anlitats för att sälja underkläder hade det varit en helt annan sak.
 

Mauritz

Rolex
Avser du mig som TrådStartare får du gärna visa vart jag skrivit något sånt för det är inget jag känner igen! :confused:

Får göra en pudel det var " alfgren " som tog upp diskutionen angående gubbar som sitter och tittar på barn.
I övrigt tycker jag dina inlägg är rent idiotiska. Men det är bara min åsikt..
 

DrKlocka

Audemars
Är objektifiering av något annat kön ok? För vad är all reklam med antingen modeller eller talespersoner om inte objektifiering?
Det där är ett ganska vanligt argument när någon anser reklam för kvinnor som objektifierande. Det är klart att all typ av objektifiering är tråkig oavsett kön. Dock är det skillnad på sexistisk reklam för kvinnor och män. Kvinnor har inte samma ställning som män i samhället, helt enkelt.

Men det är du Torsten, du kan ta diskussionen med oss omogna män som inte har något problem med lättklädda kvinliga modeller. Du är en sann hjälte grattis Torsten! :banghead:
Varför drar så många hjältekortet? Är ni verkligen så osäkra av er? Jag tycker att Torsten för fram många bra poänger i tråden. Det är många av er andra som drar ned nivån.
 

Mauritz

Rolex
Vuxna diskussioner??
Vad är det egentligen du stör dig på att breitling använt en modell som uppenbart ger respons om man ser till din reaktion, ser det som en lyckad annons med tanke på hur många som engagerat sig här. Fanns det inget annat i Penthouse som va värre? Erkänn att du läst numret i smyg när ingen sett dig. Tycker du är värd ett pris för att du står upp gör alla lättklädda kvinnor som blir utsatta för all sexism i reklam. Jag tycker fortfarande att din reaktion/dina inlägg i detta ärende är idiotiska, du drar för stora växlar på en annons.
Här har du fler att störa dig på.. Visst omega reklam, hur kan dom....
Berenice Marlohe (2).jpg

Berenice Marlohe (1).jpg

Berenice Marlohe.jpg
 

DrKlocka

Audemars
Vad är ditt problem Mauritz? Jag håller med dig, det är så rätt att stå upp för kvinnor används för objektifiering i reklam.
Det är så otroligt billigt att använda sig av sexism för att sälja en produkt, hur man inte kan förstå det år 2016 är en gåta för mig.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Men det är du Torsten, du kan ta diskussionen med oss omogna män som inte har något problem med lättklädda kvinliga modeller. Du är en sann hjälte grattis Torsten! :banghead:
Har inga som helst problem med lättklädda modeller, det är sammanhanget som är det intressanta. Är det verkligen så svårt att förstå skillnaden mellan Breitling-annonsen och en Victorias Secret annons?
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Jag är inget stort fan av Breitling, men gillar min Emergency. Dock så har den microskopiska chansen att jag ska investera i en Braja minskat till obefintlig. Om dom vill ladda sitt varumärke med dessa värden eller är desperata efter att få uppmärksamhet vet jag inte, men jag blir otroligt osugen. Jag har i sak inte problem med naket eller sensuell reklam.. Men här upplever jag att Breitling bara blev ännu billigare och osexigt. (Ursäkta romanen)
 
Det var ett jäkla tjat. Tänk på stackars mig som gick på hela konceptet i höstas. Här gick man och köpte sig en Navitimer för att känna sig som en Top Gun pilot och vad hände. Ingenting. Har varken fixat ett eget flygplan som John Travolta, inte ens ett flygcert har Breitling skickat till mig. Gjorde ett sista desperat försök att flasch klockan för varenda flygvärdinna senast och inte ens en jävla uppgradering fick jag.
Då har jag inte ens börjat prata om tjejerna som reklamen utlovade. Näh jag håller helt med, skitreklam är vad det är.
 
Senast ändrad:
Topp