Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte irrelevant enligt mig men jag förstår din poäng.Men helt irrelevant i detta fall. Sedan tror jag inte den reklamen hade sålt...
Vi tycker att Breitling sunkar ner sitt varumärke och att de borde byta reklambyrå.Vad tycker vackra och självsäkra kvinnor om reklamen i fråga tro? Gråter de lika mycket som alla män i tråden får det att låta som eller låter dom sig inte bekomma?
Men det måste väl vara tjejen /kvinnan som bestämmer vad hon vill göra inom lagens råmärke förstås. Eller vill du förbjuda modeller att tjäna pengar på ett yrke dom själva valt? Detta på grund av din farfars fars syn på kvinnor. Diskutionen är under all kritik.Min farfars far kallade sin fru för kärring och förväntade sig mat på bordet varje gång han kom hem, ur ett rent historiskt perspektiv. Det finns således en historisk koppling för mig att kalla min flickvän för kärring och förvänta mig samma sak? Du kan inte ha tänkt särskilt långt om du inte förstår att det inte handlar om denna annons utan snarare hur kvinnor ofta framställs i reklam och i samhället i stort. Jag vill inte att min flickvän eller mina döttrar ska bli sexualiserade på det sättet som sker i samhället idag.
Jag lever inte i någon "Gudrun Schyman-vurmande värld", väldigt långt ifrån. Jag lever i det moderna samhället. Du är en dinosaurie.
Damfotboll är nog inte så tokigt iafvad gör man inte för att rädda klubben.....
ska ni sluta se på fotboll nu?![]()
Fast vad är det som gör den så "smakfull" Breitling har väl lika mycket koppling till flyget (som faktiskt finns i bakgrunden) som Rolex har till vatten om det var den historiska kopplingen du menade, att Rolex valde en modell med mindre byst och baddräkt istället för bikini är väl egentligen marginellt. Kontentan är ju ändå, det är en lättklädd kvinna som gör reklam där vad vi även lärt oss gyllene snittet ligger på brösten. Det var ju inte direkt så att Breitling i den aktuella annonsen hade Jenna Jameson eller Carmen Electra heller.Rolex-annonsen du hänvisar till tycker jag är smakfull och den har som du säkert vet en historisk bakgrund. Rolex kunde ha valt en kvinna med utsläppt hår, bikini och jättepattar men de gjorde inte det.
Jo, jag glömde en sak!
Att förminska sin "motståndares" argument genom att antingen kalla denne för fula saker (Gudrun-älskare) eller genom att hävda att dennes åsikter inte är ens egna, utan en grupps (pk-maffian) är barnsligt och tyder på brist på egna argument.
Men det är en tunn linje mellan att skämta och att vara killen i plugget som sa "jag bara skojade" när man blir påkommen med att jävlats med en klasskompis. Ursäkten funkar ju sådär. Det är trots allt klasskompisens reaktion som ska vara gällande i det fallet. Ska man hålla en diskussion med människor man inte känner, via ett forum där nyanser inte syns, blir det ofta fel. Tydlighet ska vara ledordet i inläggen.Där argumenten tar slut tar kränktheten vid. Blir bara löjligt att smeta stämplar på sin debattmotståndare, men att folk inte tål att man skojar är väldigt kul.
Men det är en tunn linje mellan att skämta och att vara killen i plugget som sa "jag bara skojade" när man blir påkommen med att jävlats med en klasskompis. Ursäkten funkar ju sådär. Det är trots allt klasskompisens reaktion som ska vara gällande i det fallet. Ska man hålla en diskussion med människor man inte känner, via ett forum där nyanser inte syns, blir det ofta fel. Tydlighet ska vara ledordet i inläggen.
Att hela tiden ropa att någon är lättkränkt för att man tycker att den man riktar sitt inlägg till "inte fattar" eller "saknar humor" är samma nedvärderande retorik som Strindberg beskriver. Avsändaren kanske ska vara tydligare med sitt inlägg?
Men visst - många trådar skulle behöva en skopa "lighten the fuck up".
Det där exemplet är rätt typiskt och samtidigt tragiskt. Hur får de uppmärksamhet? Jo, genom att ta av sig kläderna.vad gör man inte för att rädda klubben.....
ska ni sluta se på fotboll nu?![]()
Taget aningen ur sitt sammanhang men den som vill veta vad han egentligen menade kan läsa mer här: http://www.theguardian.com/uk/2005/jun/05/religion.hayfestival2005Stephen Fry, spot on:
“It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."
Haha grisigt! Jag gillar.Att ha en bratte i framtiden kan förhoppningsvis agera som någon slags garant att man inte är feminist. Synd att klockorna inte är lika snygga som brudarna bara.
Håller i stort med vad du skrev i ditt inlägg ovan.Jo, jag glömde en sak!
Att förminska sin "motståndares" argument genom att antingen kalla denne för fula saker (Gudrun-älskare) eller genom att hävda att dennes åsikter inte är ens egna, utan en grupps (pk-maffian) är barnsligt och tyder på brist på egna argument.
Studier kan vara bra, men säger ju sällan hela sanningen. Att de inte valt en A-kändis, kan ju bero på många olika saker...Vi tycker att Breitling sunkar ner sitt varumärke och att de borde byta reklambyrå.
http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/08/20/farsk-studie-avslojar-myten-sex-saljer-inte/
En annan studie jag läst referat av visar dock att män minns reklam med sex och lättklätt bättre än vad kvinnor gör. Om det lockar till köp är en annan sak.
Ett känt däckmärke (minns ej vilket) som slutade att använda lättklädda kvinnor i sin reklam ökade försäljningen.
Min högst personliga reflektion är att det verkar som att olika män vill förknippas med varumärken som står för olika saker. En del vill förknippas med varumärken som är låter produkterna tala för sig själva och varumärken som andas stil och klass medan andra vill förknippas med varumärken som inte litar på sina produkter utan måste marknadsföra dessa med halvnakna kvinnor.
Men det hade varit grymt spännande att se försäljningsstatistik från just breitling och se vilken kampanj som säljer bäst, John Travolta, Beckham, Gretzty eller en no name-modell.(jag känner i alla fall inte igen henne) Jag kan tycka att om man nu vill marknadsföra sig med kvinnaiunderkläder hade det varit mycket mer intressant om de fått kontrakt med någon stark A-kändis som visar att hon tror så mycket på Breitling att hon vill förknippa sitt personliga varumärke med dem och är redo att göra det i underkläder.
Om man funderar på hur extremt mycket marknadsföring och diskussioner det varit kring typ SS vad gäller deras reklam så inser man ganska snabbt hur effektivt det är. Att några få sedan väljer att inte köpa deras plagg pga det är nog av marginel betydelse i motsats till all gratis reklam de fårSunkigt, omodernt, idiotiskt.
Suitsupply kör på samma grej. Jag fattar verkligen inte poängen. Det gör att jag inte vill köpa snarare än tvärt om.
Och nej, jag röstar inte vänster men äter kött och har inget emot nakna kvinnor.
Avser du mig som TrådStartare får du gärna visa vart jag skrivit något sånt för det är inget jag känner igen!Håller i stort med vad du skrev i ditt inlägg ovan.
TS va dock inte sen att döma/kalla alla som gillade Breitling annonsen för bla. fulla gubbar som tittar på hans barn utanför dagis vilket jag störde mig mycket på då det relaterar till vad jag och fler hatar mest (pedofiler). Att titta på små barn är INTE i närheten av att titta på en lättklädd modell.
Tycker hela tråden egentligen är rätt löjlig, huruvida tjejer/killar väljer att slänga lite kläder för pengar är deras val.
Om det är rätt eller fel ja vem är jag att avgöra det, jag kan välja att inte titta på annonser som stör mig.
Haha du kan fan inte vara på riktigt!Det där exemplet är rätt typiskt och samtidigt tragiskt. Hur får de uppmärksamhet? Jo, genom att ta av sig kläderna.
Det där har inte så mycket med den specifika Breitling-reklamen att göra utan visar mer samhällets syn på kvinnor. Att vissa inte förstår problemet är också tragiskt.