Hur sjutton klarar du av att inte ha Swish?Tack för info. Jag ska med andra ord vara rätt nöjd med att de "bara" stängde av min Swishfår jag fråga ifall du hade nåt bolån och vad som hände med det i så fall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur sjutton klarar du av att inte ha Swish?Tack för info. Jag ska med andra ord vara rätt nöjd med att de "bara" stängde av min Swishfår jag fråga ifall du hade nåt bolån och vad som hände med det i så fall?
just handel med crypto vet jag att flera svenska banker tagit beslut att inte acceptera genom sina konton.Just Länsförsäkringar verkar ganska kinkiga. På annat håll har jag sett folk som handlar med kryptovalutor få problem med just den banken:
![]()
Länsförsäkringar, hur köpa Bitcoin?
Hej, När jag försökte köpa lite Bitcoin för något år sedan via Coinbase så gick det inte. Jag orkade inte lägga energi på det då, men igår kontaktade jag LF...www.sweclockers.com
![]()
Svenska banker med/utan stöd för krypto
Hej! Det verkar tyvärr som att vissa banker har slutat stödja köp av krypto. Vissa banker spärrar kortköp, medans andra banker helt nekar SEPA-betalningar...www.sweclockers.com
Jag har det. Löste det samma dag, bara inte genom LFHur sjutton klarar du av att inte ha Swish?
Nej jag har bolån i annan bank. Men i brevet stod det att om jag har bolån ska jag teckna om dom inom två veckor.Tack för info. Jag ska med andra ord vara rätt nöjd med att de "bara" stängde av min Swishfår jag fråga ifall du hade nåt bolån och vad som hände med det i så fall?
Svårt att säga men mellan 1500:- till 90000:-, flest runt 30 skulle jag säga. Men dom krävde info på massor av transaktioner på låga summor också. Dom frågade till och med vad jag gjorde med dom 500:- jag hade tagit ut via en bankomat i mitten på 2019..Får man fråga vad uppskattat snittbelopp var på transaktionerna ? kan vara en fingervisning så man själv inte hamnar i samma situation![]()
Svårt att säga men mellan 1500:- till 90000:-, flest runt 30 skulle jag säga. Men dom krävde info på massor av transaktioner på låga summor också. Dom frågade till och med vad jag gjorde med dom 500:- jag hade tagit ut via en bankomat i mitten på 2019..
Mvh A
Nej jag har bolån i annan bank. Men i brevet stod det att om jag har bolån ska jag teckna om dom inom två veckor.
Köp och sälj som en jävla dåre och kasta kvittona!SÅ om man har dåliga villkor på bolånet är kanske detta en väg ut....
Ärligt talat gör dom väl precis som dom vill. Svårt att säga vad som hänt om jag haft alla kvitton men min egna gissning är att utfallet blivit detsamma.Om jag tolkar det rätt är det alltså inte kvittoavsaknad av nån speciell affär som är problemet, utan att de bedömer att handelsmönstret som helhet är "suspekt"? Dvs att även om du haft alla kvitton hade de kunnat ta samma beslut?
Jag klagar inte, mitt eget misstag så det känns helt okej. Borde läst på ordentligt och tänkt till innan mitt klockmissbruk bröt ut. Jag tror personligen att dom förstod vad mina transaktioner handlade om och kände nog inte att det var värt att ta vidare. Nog ett beslut för att hålla sin egen rygg fri bara.Surt men inte övermäktigt att LF inte vill ha kvar dig som kund. Men problemet börjar ju när /om LF enligt regelverk (?) upplyser FI , Skatteverket och andra myndigheter om deras misstankar.
De fall som jag känner till har alla redovisat samtliga transaktioner men ändå har LF valt att avsluta dessa engagemang.Ärligt talat gör dom väl precis som dom vill. Svårt att säga vad som hänt om jag haft alla kvitton men min egna gissning är att utfallet blivit detsamma.
Hur definieras näringsverksamhet i denna hobby?Kanske ett villkorsbrott att använda privatkonto för näringsverksamhet även om transaktionerna kan verifieras?
Kan ligga något i det. Jag bytte nyligen till LF och har en enskild firma som gör något jobb då och då. Bankmannen fick kolla med några st innan de lät mig göra det på mitt privatkonto (de ville att jag skulle ha ett separat företagspaket).Kanske ett villkorsbrott att använda privatkonto för näringsverksamhet även om transaktionerna kan verifieras?
Syfte, varaktighet och omfattning var det åtminstone när jag läste kurser i skatterättHur definieras näringsverksamhet i denna hobby?
Lite det jag tänkte. Man vill ju inte missa en chans till merförsäljning som bankKan ligga något i det. Jag bytte nyligen till LF och har en enskild firma som gör något jobb då och då. Bankmannen fick kolla med några st innan de lät mig göra det på mitt privatkonto (de ville att jag skulle ha ett separat företagspaket).
Varaktighet och omfattning är det nog många flippare som faller in under här på forumet men syftet däremot, att man gillar att testa klockor, faller det inte där? Det kanske räcker att man uppfyller vissa kriterier?Syfte, varaktighet och omfattning var det åtminstone när jag läste kurser i skatterätt
Lite det jag tänkte. Man vill ju inte missa en chans till merförsäljning som bank![]()
Blir ju alltid en bedömningsfråga. Man väger ihop alla tre.Varaktighet och omfattning är det nog många flippare som faller in under här på forumet men syftet däremot, att man gillar att testa klockor, faller det inte där? Det kanske räcker att man uppfyller vissa kriterier?
Sa ar det formodligen.Blir ju alltid en bedömningsfråga. Man väger ihop alla tre.
Sen ska man minnas att det är den lagliga definitionen av näringsverksamhet. Banken får säkert ha en egen hårdare.
Generellt är det så att ingen blir belönad för en generös tolkning i de här sammanhangen...
Opps. Kanske ska sluta skriva "Lapdance" varje gång jag för över pengar till fruganEn polare till farsan är, och har alltid varit, världens köptorsk av allt möjligt skit, jämt!
Får några år sedan blev han kallad till möte på sin bank lite i samma ärende som detta. Banken önskade helt enkelt en förklaring till alla överföringar till och från hans konton (han säljer även av lite av allt han köper ibland när garage och hus är fullt osv)
Mest var banken frågande till en överföring ca 1,5-2 år tidigare då någon satt in 12k på hans konto och skrivit: -”Hasch”
Det var min farsa som köpt en massagestol av honom och försökte skoja till det
Men banken godtog då hans förklaring till sitt köpbeteende och erbjöd dem ett hembesök för att själva se hur han har det. De avböjde men nöjde sig ändå med förklaring och allt var frid och fröjd. Förvisso var detta kanske 6-8 år sedan. Banken i fråga Swedbank.
I double dare you!Opps. Kanske ska sluta skriva "Lapdance" varje gång jag för över pengar till frugan![]()
Fortsätt med det. Ärlighet varar längst!Opps. Kanske ska sluta skriva "Lapdance" varje gång jag för över pengar till frugan![]()
Hade en respektabel kollega som skrev "koks och horor" på en swish efter en lunch, höll på att skita på mig av skratt när jag såg meddelandet. Som tur var hade det inte räckt till mycketDenna sved
![]()
En polare till farsan är, och har alltid varit, världens köptorsk av allt möjligt skit, jämt!
Får några år sedan blev han kallad till möte på sin bank lite i samma ärende som detta. Banken önskade helt enkelt en förklaring till alla överföringar till och från hans konton (han säljer även av lite av allt han köper ibland när garage och hus är fullt osv)
Mest var banken frågande till en överföring ca 1,5-2 år tidigare då någon satt in 12k på hans konto och skrivit: -”Hasch”
Det var min farsa som köpt en massagestol av honom och försökte skoja till det
Men banken godtog då hans förklaring till sitt köpbeteende och erbjöd dem ett hembesök för att själva se hur han har det. De avböjde men nöjde sig ändå med förklaring och allt var frid och fröjd. Förvisso var detta kanske 6-8 år sedan. Banken i fråga Swedbank.
Delvis bankernas egna fel, med tanke på alla brevlådor i Panama och pengatvättKraven på bankerna från FI är dock mycket högre nu än då gällande kundkännedom. De förväntas vidta många fler åtgärder för att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism.