• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova Moonwatch Re-Edition

-RI-

Patek
2-Faktor
Trevlig klocka med historia, till en mindre peng. Om den stannar en längre stund ska jag slita in den riktigt snyggt.
IMG_20200214_152625_969.jpg
 

Clermont

Omega
Tack för tipset!
Har kollat lite på Chrono24 och eBay, men vet inte om jag vågar köpa ifrån utländska sidor. Har ni provat!’?
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Tack för tipset!
Har kollat lite på Chrono24 och eBay, men vet inte om jag vågar köpa ifrån utländska sidor. Har ni provat!’?
Har handlat annat från Ebay och en del från Chrono24, och har ännu inte upplevt några problem. Chrono24 har tex en tjänst där de håller pengarna och inte betalar ut dem till säljaren förrän du fått försändelsen. Finns säkert mer och bättre information på deras egna sida: https://www.chrono24.se/about-us.htm. Ebay vet jag inte vad/om de har något skydd, men det kan du säkert också luska reda på
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för tipset!
Har kollat lite på Chrono24 och eBay, men vet inte om jag vågar köpa ifrån utländska sidor. Har ni provat!’?
Många gånger. Köp från säljare med många och bra omdömen. Båda har köparskydd. Betalar du på eBay med PayPal har du extra långt köparskydd via PP. Tänk också på att det tillkommer svensk moms (25 %) och administrationsavgift utanför EU.
 

Clermont

Omega
Tackar för informationen, jag vet att det är stora etablerade sidor men känns lite främmande att beställa ifrån utländska sidor. Ska kolla kanske hittar en, men en Lunar pilot är på önskelistan!
 

mega

Rolex
Bra väckt!
Jag har kvar min som jag köpte ny, använder den någon gång i månaden och gillar den skarpt.
Batterierna tog slut häromveckan faktiskt.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Den är lite större... Som den tjocka kusinen från landet!

-Ja Speedmaster ser ut att vara en mindre klocka bredvid Lunar Pilot och vice versa.

Speedmaster har en mindre storlek och en hi-end finish medan Lunar Pilot är en mer rejäl och toolig klocka. Älskar att den är kvarts och har datum🖤

Båda är charmiga på sitt sätt. Som jag nämt i andra trådar så är det andra gången som jag skaffar mig en Lunar Pilot. Min tanke var naturligtivs att få uppleva under en tid båda månklockorna samtidigt ☺️
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
-Ja Speedmaster ser ut att vara en mindre klocka bredvid Lunar Pilot och vice versa.

Speedmaster har en mindre storlek och en hi-end finish medan Lunar Pilot är en mer rejäl och toolig klocka. Älskar att den är kvarts och har datum🖤

Båda är charmiga på sitt sätt. Som jag nämt i andra trådar så är det andra gången som jag skaffar mig en Lunar Pilot. Min tanke var naturligtivs att få uppleva under en tid båda månklockorna samtidigt ☺️

Har provat Bulovan flera gånger hos Magnussons Ur men kommer tyvärr inte överens med L2L:gen. Väntat några år nu på att Bulova ska släppa en nättare version. Riktigt synd då klockan är riktigt snygg samt har ett grymt verk :)
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Bulovas månklocka är suverän. Jag gillar särskilt utformningen av kronografens tryckknappar. Två vingformade bleck som fjädrande ligger an emot en inre förbindelse med urverkets kronograffunktion. Därigenom ökar man ”knappens” yta vilket gör det lättare och säkrare att använda klockan med handskar på. Smart!

EB5041E7-D684-47DE-96F7-66A2C06B1B25.jpeg
F5C816D8-14C7-4439-9FFF-BC0DECC1FCF2.jpeg
 
Topp