• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova Moonwatch Re-Edition

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har jag pratat med Klockmäster i Globen. De hade i sin tur pratat med agenturen för Bulova i Sverige som inte hade en aning om storlek, vattentäthet eller exakt leveransdatum, utan de hade också endast läst om nyheten på diverse forum. Lite speciellt sätt att sköta sin business på kan jag tycka, att inte informera sina säljkanaler innan man läcker nyheten på nätet. Klockmäster ska ringa så snart de får info, och om ingen annan då har hunnit före så postar jag den infon jag får.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu har jag pratat med Klockmäster i Globen. De hade i sin tur pratat med agenturen för Bulova i Sverige som inte hade en aning om storlek, vattentäthet eller exakt leveransdatum, utan de hade också endast läst om nyheten på diverse forum. Lite speciellt sätt att sköta sin business på kan jag tycka, att inte informera sina säljkanaler innan man läcker nyheten på nätet. Klockmäster ska ringa så snart de får info, och om ingen annan då har hunnit före så postar jag den infon jag får.
Fast i det stora hela är det inte ovanligt och förekommer hos de allra flesta. Däremot brukar hemsidan uppdateras med den nya modellen eller i alla fall nån form av förhandsinfo efter release men nått sånt har inte skett. Eftersom att den inte finns att beställa ännu så anser man nog att info till ÅF inte är nödvändig förrän dess att det går att lägga en bokning typ. Men så snart du får veta nått så uppdatera gärna :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ska enligt folk på WUS som kontaktat Bulova i USA vara 45 mm.
Lär väl bäras lite mindre pga boettformen.


Edit// Nypa salt tills bekräftelse. Är alltså bara ett rykte.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Nu har jag pratat med Klockmäster i Globen. De hade i sin tur pratat med agenturen för Bulova i Sverige som inte hade en aning om storlek, vattentäthet eller exakt leveransdatum, utan de hade också endast läst om nyheten på diverse forum. Lite speciellt sätt att sköta sin business på kan jag tycka, att inte informera sina säljkanaler innan man läcker nyheten på nätet. Klockmäster ska ringa så snart de får info, och om ingen annan då har hunnit före så postar jag den infon jag får.
Bra initiativ! Inväntar med spänning på info
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag tycker den är sjukt cool, och fantastiskt roligt att de släpper en nyutgåva. Extra lyckad är boxen som andas lite speedmaster i miniversion. Jag kanske behöver köpa en...
Dåliga nyheter, dock. Jag tog och överlagrade bilden av bulovan i @Donkii s post tidigare med denna (skalad så att subdialsen matchar), vilket tycks bekräfta 44-45mm. Linjerna markerar kanten på boetten på den andra, som enligt uppgift är 42.
Storlek.jpeg
 

soderlund

Cartier
Riktigt snygg är den, jag kommer nog också slå till på en. Den lär ju bli rejält eftertraktad till en början, vi är nog många som är sugna...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Kanske en bump, en har någon hört något om när den går att köpa?

Har försökt att följa detta lite men hittar inget spikat datum mer än att en dealer (antagligen flera) i USA tar pre-orders och att "Expected release date" är 15:e Mars.
http://www.azfinetime.com/bulova-moon-watch-96b251/

Sedan snackas det lite fram och tillbaks om hur många som kommer tillverkas, en del tror att det kommer vara någon sorts "Limited Edition" på typ 500 men personligen så tror jag nog att dom kör på med massproduktion, vore konstigt annars.
 

JohnDoe

Rolex
Ja någon info på bulovas hemsida finns det inte. Har kollat efter den men infon är tunn... Kollade i några butiker i USA nu under julen. Ingen hade ens hört talas om den.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Eco-drive på det verket vore fantastiskt.
Udda de inte fixat det med tanke på ägarstrukturen.
High-end kvarts (eller iaf riktigt bra precision) med laddning och svepande sekund vore fantastiskt.
 
Topp