• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova Moonwatch Re-Edition

mega

Rolex
Vad blir pris med moms, tull & frakt på ett ungefär?
Själva köpet ink. frakt hamnade på 617 USD. Sen räknar jag kallt med 25% påslag för moms. Alltså ca 6250:- SEK på handleden.
Jag har ingen örnkoll, men tror inte det kommer att skilja mer än ett par hundra max från det priset. Andra vet säkert bättre.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Den här klockan kommer och går i mitt medvetande. Jag gillar den skarpt, men oroas över storleken. Nyss hittade jag bilder som tyvärr slutgiltigt tippade vågskålen åt "för stor". Jag har taniga handleder, så det här är högst personligt, men för mig är speedyn rätt perfekt. Även den är för stor på pappret, men tack vare att tavlan är ganska liten så bär den mindre och funkar rätt bra millimetrarna till trots. Här är de brevid varandra.
b82a993f-d91a-4421-8e73-3fbb5702068a.jpg
26721085906_f9856214ea_c.jpg

Som jämförelse - här är speedy pro och reduced brevid varandra, där den senare, i mitt tycke, är avgjort för liten. I mina ögon är skillnaden större mellan speedy och bulova än mellan de två nedan.
SpeedmasterReduced2_zps0e3780ef.jpg
 

bjoernens

Omega
Nice, då är vi uppe i två stycken :D, använder du din ofta ? Min får ca 20% handledstid jämfört med dom andra. Gillar den massor efter bandbytet.

Jodå den används, det är min grab and go klocka (fantastiskt med quartz ibland). Så någon dag i vecka blir det allt. Den klocka som får mest handledstid är min MM300.
 

Krokodilen

Omega
2-Faktor
Lite sen på bollen kanske men jag har en på ingång. Tycker att de flesta verkar nöjda?
Tänkte ev. köpa extra band, vad tror ni hade varit snyggt? Passar den på Nato t ex?
 

bjoernens

Omega
Lite sen på bollen kanske men jag har en på ingång. Tycker att de flesta verkar nöjda?
Tänkte ev. köpa extra band, vad tror ni hade varit snyggt? Passar den på Nato t ex?

Om du har varianten på länk på ingång så är det inte helt enkelt att byta band. Bandstiften sitter extremt nära boetten. Jag fick inte ens på ett vanligt nato med original bandstift.
Det kanske går med en smalare variant alt böjda stift. Utöver det är det en fin klocka ;)
 

Krokodilen

Omega
2-Faktor
Om du har varianten på länk på ingång så är det inte helt enkelt att byta band. Bandstiften sitter extremt nära boetten. Jag fick inte ens på ett vanligt nato med original bandstift.
Det kanske går med en smalare variant alt böjda stift. Utöver det är det en fin klocka ;)

Jag läste att det var lite knivigt, men det är den andra modellen jag köpt.
 

mega

Rolex
Lite sen på bollen kanske men jag har en på ingång. Tycker att de flesta verkar nöjda?
Tänkte ev. köpa extra band, vad tror ni hade varit snyggt? Passar den på Nato t ex?
Brunt läder tycker jag den passar absolut bäst på. Utrymmet mellan bandhornen är ganska smalt, tycker att ett svart band ser för smalt ut.
Skall nog vara någonting som inte är svart iaf.
 

mega

Rolex
Upplever ni dem som (för) stora?
Den är helt klar stor, men jag tycker inte den känns för stor. Känns modern i storleken skulle jag säga.
För dom pengarna tycker jag det är en toppenklocka. Snygg, bra finish och grym tidshållning (mycket bättre än kvarts). Dessutom väldigt ballt att den tar tid med tiondels sekunder precision.
 
Topp