Lyden
Silver
Sett framemot detta ett tag och idag landade den! En Santos or Massif
![]()
![]()
Så jävla bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
![]()
Gratulerar, mycket fin, var köpte du den ifrån?Sett framemot detta ett tag och idag landade den! En Santos or Massif
![]()
![]()
Från säljannonsen i denna tråd skulle jag tro.Gratulerar, mycket fin, var köpte du den ifrån?
![]()
![]()
helt missat den isf, så från forumet alltså... trodde inte det fanns så många här.Från säljannonsen i denna tråd skulle jag tro.
HahaFrån säljannonsen i denna tråd skulle jag tro.
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/page-107#post-2716071helt missat den isf, så från forumet alltså... trodde inte det fanns så många här.
tack, hade som sagt missat den...
Tyvärr verkar det vara 60-70' idag. Iofs ingen jätteskillnad från när jag köpte för några år sedan för 5,5' euro.tack, hade som sagt missat den...
Trevlig klocka...vad ligger dessa på ungefär i pris, 40-60?
Shit, gick väl en DD(watch only) för typ 85K för ett tag sedan, är ju typ där och nosar på de priserna.Tyvärr verkar det vara 60-70' idag. Iofs ingen jätteskillnad från när jag köpte för några år sedan för 5,5' euro.
DD är rätt mycket vanligare. Sedan pratar jag om en i toppskick, DDs är generellt sett mer slitna. Tycker att en Santos har en klart trevligare och mer välbyggd boett och länk. Är ju i solitt guld vilket DDn inte är.Shit, gick väl en DD(watch only) för typ 85K för ett tag sedan, är ju typ där och nosar på de priserna.
Å andra sidan var din stört fet...Tyvärr verkar det vara 60-70' idag. Iofs ingen jätteskillnad från när jag köpte för några år sedan för 5,5' euro.
Å andra sidan var din stört fet...
Hade personligen gärna köpt din gamla för de pengarna...
Ja visst! Hade ändå gärna köpt hans gamla, men jag är ju en enkel man också...Aurums nuvarande är nog fetast av alla!
Gratulerar, mycket fin, var köpte du den ifrån?
Från säljannonsen i denna tråd skulle jag tro.
Tyvärr verkar det vara 60-70' idag. Iofs ingen jätteskillnad från när jag köpte för några år sedan för 5,5' euro.
Grattis! Menade inte att vara bitter att jag ikte fattade Cartier när Aurum sålde sin. Det är jag men det har inte med saken att göra... Grattis till en fet klocka!Sett framemot detta ett tag och idag landade den! En Santos or Massif
![]()
![]()
Den med diamanter?Aurums nuvarande är nog fetast av alla!
Tack tackGrattis! Menade inte att vara bitter att jag ikte fattade Cartier när Aurum sålde sin. Det är jag men det har inte med saken att göra... Grattis till en fet klocka!
Den med diamanter?
Från säljannonsen i denna tråd skulle jag tro.
Just som jag funderade på att sälja min Santos för att köpa en alldaglig Rolex Date så var detta en artikel som gjorde mig nyfrälst!Vet ej om denna artikel är länkad tidigare? Hursomhelst, bra genomgång av Santos historiska modeller. Den första, som också benämns Carree, kallas i artikeln för ”1978” vilket var året den först lanserades. Där finns bla en bra jämförande bild där Galbee ställs mot den tidigare lite mer kantiga Carree.
https://www.fratellowatches.com/santos-de-cartier-star-leaving-stage/
ellerhur.. bjuder också på denna genomgång av ett antal av Cartiers inkoniska modeller genom åren.Just som jag funderade på att sälja min Santos för att köpa en alldaglig Rolex Date så var detta en artikel som gjorde mig nyfrälst!
Den var väl till salu den dagen du lade upp den här?Vitsigt, var det därför jag letade länkbitar såsom framgår av de nästkommande inläggen? Jag beställde dessutom en länkbit för tusentals kronor som inte passade, i övrigt fanns inga fler länkbitar på marknaden. Det var också oklart om en bit hade räckt, de är rätt små. Hade gärna burit den där.
Den var väl till salu den dagen du lade upp den här?
Kör flexlänk!Tips på länk till denna eller om ni har någon liggandes ?![]()
![]()
Bra idee får leta lite i garderobenKör flexlänk!![]()
ellerhur.. bjuder också på denna genomgång av ett antal av Cartiers inkoniska modeller genom åren.
Har sett videon så många gånger redan men gjorde det igen. Ett av de bättre reportagen från Hodinkee. Tycker att den sista frasen är väldigt viktig:
" The idea of elegance is not shared by everybody on the planet. That makes the Cartier watches only interesting for people who share the notion of elegance." Det är just elegansen och proportioner som tilltalar så många av oss.
![]()