Ser att boetten är gjort efter rätt stor handled om man ser till vinkeln på banhornen/band.![]()
Gillade den nya Santos Dumont skarpt!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser att boetten är gjort efter rätt stor handled om man ser till vinkeln på banhornen/band.![]()
Medan nästan hela familjen sov fick jag leka med kameran lite.
Tank Basculante och Santos Carrée hjälper att illustrera Cartier DNA: romerska siffror, svärdformade visare och "järnväg" minutskala.
![]()
![]()
Rycker i baguetten av jump hour’n asså
Den med ett ostoppat band, lite mer fastspänd och ovanför knölen så flyger den nog. Tycker dock fortfarande bandet ser lite smalt ut.
Ser väldigt stor ut imo. Den mindre modellen tycker jag känns rimligare (utifrån dina bilder)![]()
Gucci, men beror väl mest på vad du har för spänne?Strap till tank! Vad kör ni? CF?
Ser ut att vara orginalstrap men på tok för kort. Nästan som att någon trodde att det var en damklocka. Vill ha brunt band istället. 18/16 borde väl bli bra tänker jagGucci, men beror väl mest på vad du har för spänne?
Det är 17 mm mellan bandhornen eller?Ser ut att vara orginalstrap men på tok för kort. Nästan som att någon trodde att det var en damklocka. Vill ha brunt band istället. 18/16 borde väl bli bra tänker jag
![]()
![]()
![]()
Stämmer säkert. Mätte slarvigt med linjal på jobbet. Stort tack så att jag slapp beställa för stort band.Det är 17 mm mellan bandhornen eller?
Du har inte något passande som ligger och skräpar som du vill bli av med?Det är 17 mm mellan bandhornen eller?
Tyvärr inte, ligger minus.Du har inte något passande som ligger och skräpar som du vill bli av med?
Får bli CF då. Tack ändåTyvärr inte, ligger minus.
Vart beställde du dessa ifrån?Och så har min Tank fått nya kläder! Efter att först ha väntat en månad för att sen få beskedet att banden inte lyckats lämna landet och att de skickats tillbaka till säljaren, så provade vi istället att skicka med FedEx och nu 5 dagar senare kom de fram från Egypten av alla ställen. Tack @Aurum för tipset.
![]()
![]()
![]()
![]()
Bukten. Kan leta fram säljaren och skicka via PM.Vart beställde du dessa ifrån?
Bukten. Kan leta fram säljaren och skicka via PM.
Verkar vara fram tom 1979 när startade Cartier Monde man hade köpt tillbaka Cartier London och New York som tidigare var separata företag.Funderat på när Cartier slutade märka sina tavlor med Paris och började med Swiss och sedermera Swiss made. Någon med svar?
Verkar vara fram tom 1979 när startade Cartier Monde man hade köpt tillbaka Cartier London och New York som tidigare var separata företag.
Mumsfillibaba
Jäklar va fin. Jag såg ingen när jag var inne hos Jarl Sandin härom veckan. Får nog åka dit igenHej Får jag vara med i klubben nu??
Carter Santos Medium inhandlad på Jarl Sandin igår mycket trevlig personal.
Sitter som en smäck![]()
![]()
![]()
Vad har du för omkrets på armen?Hej Får jag vara med i klubben nu??
Carter Santos Medium inhandlad på Jarl Sandin igår mycket trevlig personal.
Sitter som en smäck![]()
![]()
![]()
Ooops. Köpte tydligen en Cartier. Första gången jag överhuvudtaget köpt nåt på auktion. Hjäääälp. Satt och åt middag med barnen med telefonen bredvid. Haha. Spännande. Jag vet inte ens vilken modell det är. Nån som vet? Sen ser jag inte att det står ”Cartier” klockan 7
![]()
Ooops. Köpte tydligen en Cartier. Första gången jag överhuvudtaget köpt nåt på auktion. Hjäääälp. Satt och åt middag med barnen med telefonen bredvid. Haha. Spännande. Jag vet inte ens vilken modell det är. Nån som vet? Sen ser jag inte att det står ”Cartier” klockan 7
Kul! Det är en galbee.![]()
Puh. Blev orolig för ett ögonblickTycker den ser okej utstår cartier i ''11an'' istället.