Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
http://www.kaplans.se/sv/sok?s=cartier&e=it.2n05-0_t.a-s&ot=id_i&od=d_dHej, (första post)
Har denna Pasha de Cartier 38 mm som är från ca 2000. Armbandet är tyvärr rätt utslitet, börjat spricka och behövs bytas. Har letat runt en del dels online och dels i butik och det verkar vara svårt att hitta armband till denna modell. Det går att beställa direkt från Cartier men kostar därefter då de (tydligen) måste tillverka det efter beställningen.
Det råkar inte finnas någon här som har ett armband i bra skick som är sugna på att sälja eller har ngt rimligt tips om var man kan hitta ett ersättningsarmband? Avståndet mellan "öglorna" vid infästningen på just denna modell är 12 mm. Om ngn har ngt armband att sälja är det främst viklås jag letar efter då jag inte har ngt Cartierspänne, och färg spelar inte så stor roll men gärna mörkt.
Tack på förhand!
Nån som kan förklara för mig hur i håken kraften överförs till visarna ?Gillar Cartier mer och mer. En Santos ska jag ha någon gång.
Hittade Cartiers mystery dial när jag googlade modeller och måste säga att jag tycker den är riktigt cool.
Gillar normalt sett inte tavlor med hål där man ser urverket men detta är ju något helt annat.
Frän teknik i urverket med.
Stulna bilder...
Vad är det för storlek på denna?Smäller upp lite bilder på min Cartier Santos i 18 fkn karat från 1990 innan den får en ny ägare imorgon... För referens är min handled 16 cm vid knölen och således smalare närmare mot handen där klockan sitter på någon bild.
Den var fet, men feelingen dog efter "nyköpskänslan". Vet inte varför men magkänslan ville inte mer...
Vad är det för storlek på denna?
"visarna" är målade på en genomskinlig platta med kuggar i ytterkant du inte ser. Så brukar de iaf vara gjorda...Nån som kan förklara för mig hur i håken kraften överförs till visarna ?
Alla är oversize?
Finn en gemensam nämnare...
http://www.kaplans.se/sv/sok?s=cartier&e=it.2n05-0_t.a-s&ot=id_i&od=d_d
Kolla även Ebay, men är Cartier själva så dyra?
Finns det några Cartier att klämma på i Stockholm?
Nymans och Krons är ad om jag förstått det rätt. Finns det fler?
Är där med frugan till lördag. Vore skoj att äntligen få klämma Cartier!
Finns det några Cartier att klämma på i Stockholm?
Nymans och Krons är ad om jag förstått det rätt. Finns det fler?
Är där med frugan till lördag. Vore skoj att äntligen få klämma Cartier!
Låter som man sk börja med Nymans och Rob då.Krons är inte AD, men vill du hemskt gärna köpa en Cartier på Krons går det att lösa
Annars är det Nymans Ur, NK och Rob Engström som gäller. NK kan du nästan skippa, usel känsla för service där.
TjusigDags att få liv i tråden med dagens klockbild
Jäkligt synd att Cartier ökat storlekarna så mycket på sistone. Historiskt sett har de ju varit små. Tur många modeller finns i olika storlekar.Klämde på en Drive de Cartier på Rhodos förra veckan. Lite för stor för min smak, men relativt tunn.
Drive är vanvettigt fin men som sagts, ett par mm för stor.Klämde på en Drive de Cartier på Rhodos förra veckan. Lite för stor för min smak, men relativt tunn.
Precis! Fin, men för stor!Drive är vanvettigt fin men som sagts, ett par mm för stor.
Jag har aldrig haft en klocka så bekväm som denna. Jag har köpt och sålt sen 1992 så nåt hundratal premiumklockor har passerat och denna är bara wow. Kanske inte för alla med sin distinkta form och integrerade länk för att inte tala om sin storlek men den bärs perfekt mitt på handleden. Tavlan är ett mästerverk och klockan andas vårdslös elegans. Om WR hade varit åtminstone 100 m så är OWG en möjlighet med denna
Och som referens avseende storlek.... Sicket stiligt par!!
I stort sett samma, den går in lite vid första länkbiten vid hornen och sen är den rak.Hur är länken på den? Samma mått hela vägen eller smalnar den av något?
Listar?
Grattis! Den är riktigt fin! @ErnestoDagens ena köp - något som jag har velat köpa i säkert tre år. Tror att det var 2013/2014 som jag skickade ett PM till forumets första ägare ang denna Cartier Tank Americaine i 18k gulguld. Nu ville min vän byta bort den via mig som ni kanske har sett på köp & sälj...
Jag tänkte att tar någon annan denna nu så kommer det att dröja innan jag får chansen igen. Om jag ens skulle få chansen igen... Så idag slog jag till.
Tyvärr luktade stingrockabandet riktigt äckligt. Enda bandet som passade denna klocka som mäter 16/14 var en ödla från Hirsch. Tur att Krons har söndagsöppet.
Känns mycket bra på handleden tack vare den kurvade boetten. Exklusivt med äkta safir istället för syntetisk safir i kronan som det har varit på mina tre tidigare Tankar.
riktigt schysst! gjorde sig bra på ödla i mitt tyckeDagens ena köp - något som jag har velat köpa i säkert tre år. Tror att det var 2013/2014 som jag skickade ett PM till forumets första ägare ang denna Cartier Tank Americaine i 18k gulguld. Nu ville min vän byta bort den via mig som ni kanske har sett på köp & sälj...
Jag tänkte att tar någon annan denna nu så kommer det att dröja innan jag får chansen igen. Om jag ens skulle få chansen igen... Så idag slog jag till.
Tyvärr luktade stingrockabandet riktigt äckligt. Enda bandet som passade denna klocka som mäter 16/14 var en ödla från Hirsch. Tur att Krons har söndagsöppet.
Känns mycket bra på handleden tack vare den kurvade boetten. Exklusivt med äkta safir istället för syntetisk safir i kronan som det har varit på mina tre tidigare Tankar.
Den är riktigt bra, funderade rätt länge på att köpa tillbaka den. Synd bandet börjat lukta, går att byta foder om man har vettigt läder och klister.Vi trivs ihop. Den här känslan av att sätta på sig något som du har velat ha i flera år. Den känslan - den är grym.
Cartier Tank Americaine