• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Som vanligt är jag inne på samma linje som du. Dock inte vitguld i mitt fall. Är det 1726 med automatiskt verk som är 9mm högt? Av den anledningen har jag tittat på kvarts i den storleken. De är 6,3 om jag minns rätt. Vet dock inte om det finns i kombination med vitguld.
/B

Som @B Wooster skriver ovan hade jag lätt köpt batterivarianten. Den har inte bulan på baksidan och då den även är utan datum och sekundvisare är den väldigt ren. Hade den motsvarande batteridrivna tidigare som nu Weinås äger, saknar den ibland. Annars är alternativet den större och dyrare manuella CPCP-varianten
Låter bra med kvarts för att göra den tunnare. Gillar egentligen inte datum och sekundvisare, ju renare desto bättre på den här typen av klocka. Vitguld ger en extra dimension men är lätt villig att prioritera bort det för en tunnare och renare variant. Ska kolla upp de ni beskriver. Tack för som vanligt bra input.

Tank-VC
5D6ACEF7-FF45-4CCD-AACD-79F3F1DE5AFA.jpeg
Snyggt! Den jackan skulle jag vilja ha till min nya Santos Dumont :woot:
Edit: klockan med självklart
Edit 2: för att inte tala om ringen

Senast ändrad:
Går i tankarna på en Basculante i stål. Har tidigare haft två Cartier Santos, valde då kvarts och var nöjd med dem. Väljer nu mellan 2405 och 2390. Någon som har erfarenhet av referenserna som har lust att dela med sig av sin syn respektive modell? Vad får man betala för ett bra ex idag? Tack på förhand!

Går i tankarna på en Basculante i stål. Har tidigare haft två Cartier Santos, valde då kvarts och var nöjd med dem. Väljer nu mellan 2405 och 2390. Någon som har erfarenhet av referenserna som har lust att dela med sig av sin syn respektive modell? Vad får man betala för ett bra ex idag? Tack på förhand!
Jag tycker väldigt mycket om min 2405. Senaste KS-annonserna att döma så verkar priset ligga runt 17-18. Har aldrig känt på 2390, men med 2405 som referens skulle jag nog personligen känna att den var för stor.
B44C9243-EC1C-4CDF-BA55-95CEB4E2FA36.jpeg

D77C82BA-B30A-4C48-B14C-A00B0723F38E.jpeg

Jag tycker väldigt mycket om min 2405. Senaste KS-annonserna att döma så verkar priset ligga runt 17-18. Har aldrig känt på 2390, men med 2405 som referens skulle jag nog personligen känna att den var för stor.
B44C9243-EC1C-4CDF-BA55-95CEB4E2FA36.jpeg

D77C82BA-B30A-4C48-B14C-A00B0723F38E.jpeg
Fick faktiskt upp ögonen för Basculante efter att ha klämt och provat just din 2405. Vad mäter 2405 respektive 2390? Har ju mindre handleder än vad du har. Tycker din 2405 sitter perfekt på dig. Prisbilden känns bra sett till vad man får. Har som sagt egentligen ingenting emot kvarts när det kommer till Cartier.

Som @B Wooster skriver ovan hade jag lätt köpt batterivarianten. Den har inte bulan på baksidan och då den även är utan datum och sekundvisare är den väldigt ren. Hade den motsvarande batteridrivna tidigare som nu Weinås äger, saknar den ibland. Annars är alternativet den större och dyrare manuella CPCP-varianten
Vad var det för storlek på den du hade? Vill minnas att du hade på rocka? Tror det är dags att gräva i arkivet och slänga upp bilder :)

Såhär i efterhand. Är det något du skulle kunna tänka dig äga igen?
Visst, då kände jag att den passade bäst till lite uppklätt, var student osv. Tror det var någon annan klocka jag alltid valde före denna, kommer dock inte riktigt ihåg nu. Har svårt att se hur den skulle stjäla handledstid från min Tank LC idag.

Var det inte denna som @Floffen sålde? :)

Kan verkligen länken fixas "genom service"? Trodde det rörde sig om en heldefekt länk där man var tvungen att helt ersätta? Inget du forskat i innan försäljning @Floffen ? :)
Antar att det är din köpare som säljer.

Mest nyfiken, inte här för att hänga ut någon - även om formuleringen är oärlig om fallet skulle vara som jag tror. :)
CC03BB3F-2BAB-47F0-8093-65D52C63B7EF.png
4F459845-2F0A-4139-A1EF-0F644FFBB555.png
Håller med, känns oärligt. Väldigt dåliga bilder på skadan med.

Kan verkligen länken fixas "genom service"? Trodde det rörde sig om en heldefekt länk där man var tvungen att helt ersätta? Inget du forskat i innan försäljning @Floffen ? :)

Mest nyfiken, inte här för att hänga ut någon - även om formuleringen är oärlig om fallet skulle vara som jag tror. :)
Oskönt oärlig beskrivning av ett dyrt problem.

Hoppsan sa, det här var spännande. Länken är troligtvis tokpaj och något annat har jag inte förmedlat till @W.son eller någon annan, det var ju därför jag sålde den så billigt.

Haha. ”Lite glapp”.

Tillbaka
Topp