...vilken påverkas beroende på vilken ytfinish man lägger på.Visst men som jag skrev menar jag formen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...vilken påverkas beroende på vilken ytfinish man lägger på.Visst men som jag skrev menar jag formen.
Oklart men de gångar jag postar min Carree på Instagram så kommer många förfrågningar kring modellen.Sjukt, så det finns verkligen en hype? Trodde det mest var lokal hittepå.
Galet fintHar inte jämfört speciellt noga men detta exemplar gick för $5,500
https://www.instagram.com/p/B9MZy1wnw39/?igshid=ez4w6oua9hnf
Sedan ser de förmodligen storleken och köper annat (lite fördomsfullt då jag inte vet vilken följarskara du har).Oklart men de gångar jag postar min Carree på Instagram så kommer många förfrågningar kring modellen.
Antagligen. Men det verkar generellt som folk frågar mer kring dessa bitar nu när det mesta annat mainstream är dyrt. Dessa går ju fortfarande att få tag på för en vettig peng.Sedan ser de förmodligen storleken och köper annat (lite fördomsfullt då jag inte vet vilken följarskara du har).
Trodde hypen var på väg att avta. Tycker det har varit många Santos till salu för runt 15 på sistone.Sjukt, så det finns verkligen en hype? Trodde det mest var lokal hittepå.
Självklart, jag använde begreppet polerat som de flesta gör inklusive AD när de frågar om de ska polera klockan vid service....vilken påverkas beroende på vilken ytfinish man lägger på.
Du menar att du sett borstade glasringar som inte är plana?Självklart, jag använde begreppet polerat som de flesta gör inklusive AD när de frågar om de ska polera klockan vid service.
Jag menar att jag har sett åtskilliga Santos med glasringar betydligt rundare i formen än när de lämnade fabriken.Du menar att du sett borstade glasringar som inte är plana?
Du kommenterade en specialvariant med borstad finish som en bra referens. Det är väl sant men bara som referens för just de med borstad finish. De blankpolerade var rundare från fabrik då tekniken för att blankpolera rundar av ytan i detta fall.Jag menar att jag har sett åtskilliga Santos med glasringar betydligt rundare i formen än när de lämnade fabriken.
Snygg. Dock är problemet med ”Spider-Dials” att det lätt kan ”krakelera” än mer och tillslut lossna från tavlan och lägga sig löst. Frågar du mig så hade jag nog inte vågat.Hej igen. Har kollat denna på Chrono24 och tycker den ser fin ut, eller är jag helt fel ute? Dock har tavlan krackelerat (kallas spider?). Ska man leta vidare eller kanske något att satsa på och byta tavla framöver? Om jag förstått det rätt så går de inte att få tag på från AD så man får leta på andrahandsmarknaden.
https://www.chrono24.se/cartier/santos-steel-only-automatic-white-dial-no-stretch--id13858593.htm
ok, tack för synpunkter.Snygg. Dock är problemet med ”Spider-Dials” att det lätt kan ”krakelera” än mer och tillslut lossna från tavlan och lägga sig löst. Frågar du mig så hade jag nog inte vågat.
Vänliga hälsningar,
Bra förtydligande.Du kommenterade en specialvariant med borstad finish som en bra referens. Det är väl sant men bara som referens för just de med borstad finish. De blankpolerade var rundare från fabrik då tekniken för att blankpolera rundar av ytan i detta fall.
Jo så är det. De ska var rätt plana som nya. Dock verkar det finnas varianter så jag hade inte lagt allt för stor vikt vid detaljerna. De ska vara plana och är de lite tillrundade så kan rätt polering återställa de flesta ringarna. Tror tex att Cartier själva har rundat till ringarna vid service, har fått den känslan.Bra förtydligande.
Det generella rådet att kolla hur rund glasringen är (jämfört med en orörd för den aktuella referensen) som en indikator att bedöma skicket tycker jag dock håller. Känns som en förhållandevis enkel sak tillsammans med att kolla skruvarna i länken.
Snygg. Dock är problemet med ”Spider-Dials” att det lätt kan ”krakelera” än mer och tillslut lossna från tavlan och lägga sig löst. Frågar du mig så hade jag nog inte vågat.
Vänliga hälsningar,
Jasså, ok men hur ser man det?Något exempel? Jag har aldrig sett en spider-dial tavla där en bit fattats te.x
Tavlan var inte det största problemet med klockan som länkades, det var länken som är en ersättning/service-länk. Pass.
Förstår, tänkte bara nämna det. Har läst på en del om det då jag hittade en äldre sub som visade sig ha Spider Dial. Då var det flera internationella forum som enades om att det kunde släppa. En risk som jag personligen inte ville ta. Som sagt bara för kännedom som jag skrev det.Något exempel? Jag har aldrig sett en spider-dial tavla där en bit fattats te.x
Tavlan var inte det största problemet med klockan som länkades, det var länken som är en ersättning/service-länk. Pass.
Förstår, tänkte bara nämna det. Har läst på en del om det då jag hittade en äldre sub som visade sig ha Spider Dial. Då var det flera internationella forum som enades om att det kunde släppa. En risk som jag personligen inte ville ta. Som sagt bara för kännedom som jag skrev det.
Nej, när det kommer till Cartier har jag inte heller det, men ville som sagt bara slänga in min åsikt om det. Ja det är ett ytterst tunt lager.ok, jag har iallafall aldrig sett en Cartier som har spider-dial där en bit har lossnat. Jag har dessutom för mig att det inte är tavlan som krackelerar/haverar/går sönder utan själva lacken PÅ tavlan.
Härlig modell, dock skulle jag rekommendera att köpa en begagnad. De verkar tappa rätt rejält i pris (om du nu bryr dig om det) och står sig inte alls lika bra som ex. Tank solo.
Gällande förhandlingsutrymme får någon annan svara
Någon med en Cartier Ronde Solo som vill dela med sig av lite bilder med wristshots?
Fin. Mått på den?Americaine i vitguld på armen, sitter kanon!
Tack, 19x35 är måtten.Fin. Mått på den?
Fin! Tycker storleken ser bra ut.Americaine i vitguld på armen, sitter kanon!
Precis, ödla från hirsch funderat lite på stoppat ljusare brunt krokoband för att få en biffigare look men vi får se.. Har du några tips?Fin! Tycker storleken ser bra ut.
Bandet ser ut som ett sånt ”ödla” från Hirsch? Ska du köra på det eller tänkt ut något annat?
Det tror jag kan bli bra. Eller ett sånt där svart tjockt band, Cordovan är ju fint.Precis, ödla från hirsch funderat lite på stoppat ljusare brunt krokoband för att få en biffigare look men vi får se.. Har du några tips?