• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Svårgooglad rackare men detta är den okända batteridrivna Santos Dumont:
14661810-gms0uyrcmd0sxgflx6m1r77f-Zoom.jpg

https://www.chrono24.se/cartier/santos--id14661810.htm
Kul men inte lika kul som "vanliga".

Vimlar inte av den mekaniska tunna Dumonten på c24. Hade en på bevakning men tyckte den var för dyr på 48 med tanke på att tavlan var skadad. Nu såg jag att den var såld.

Vimlar inte av den mekaniska tunna Dumonten på c24. Hade en på bevakning men tyckte den var för dyr på 48 med tanke på att tavlan var skadad. Nu såg jag att den var såld.
Ja, såg klent ut? Lekte med tanken att byta Dumont mot något annat ädelt, men hittade ingen prispunkt på chrono24 då iaf. Risken är ju bara att man ångrar sig fast jag knappt använder den. Är så tokläcker i handen.

Ja, såg klent ut? Lekte med tanken att byta Dumont mot något annat ädelt, men hittade ingen prispunkt på chrono24 då iaf. Risken är ju bara att man ångrar sig fast jag knappt använder den. Är så tokläcker i handen.
Har bevakat ett tag nu och de jag fått upp är den batteridrivna du länkade till och den på 48 som såldes idag. Sedan finns det ex för fantasipriser men de räknar jag inte in.
Kanske ska tillägga att jag bara kollar europa.

Har bevakat ett tag nu och de jag fått upp är den batteridrivna du länkade till och den på 48 som såldes idag. Sedan finns det ex för fantasipriser men de räknar jag inte in.
Kanske ska tillägga att jag bara kollar europa.
Så du skulle säga att de verkar kosta 45' idag? Den för 48', hade den vettigt spänne?

A8C47FB5-BC78-4AB4-B640-266FE0F274A3.jpeg

man får ju inte upp några fler bilder när den är såld men den hade tydlig spindelkrackelering i ena hörnet samt en cirkulär missfärgning som inte var så kul. Boetten tyckte jag såg ut att vara i helt ok skick.

"Spider" dial? Fin boett!

Edit: Ser att du kommenterat det redan. Är det vanligt på Dumont?
Är väl inte jättevanligt, men paristavlorna med emaljstuket är ju kända för att kunna krackelera. Lär vara samma typ som finns på äldre Carree och de kan ju också spricka i lacken.

Boetten skulle kunna vara en Must i den lilla storleken (21x28 eller vad det nu är) men tavlan ser fel ut (logotypen, fyrkanten i mitten saknas, det står inte Cartier i något av indexen)
Nja, ser ut att vara i guld. Så om det inte är en äldre variant är tavlan ommålad. Trycket ser inte ut att hålla så hög kvalitet på trycket.
Vad tror ni tanken är för modell och storlek?
CD6C2040-CE27-410C-BA6C-7D9553EE881F.jpeg
Är väl en vanligt Tank Louis i den mindre damstorleken med lite udda tavla.

Boetten skulle kunna vara en Must i den lilla storleken (21x28 eller vad det nu är) men tavlan ser fel ut (logotypen, fyrkanten i mitten saknas, det står inte Cartier i något av indexen)
Nja, ser ut att vara i guld. Så om det inte är en äldre variant är tavlan ommålad. Trycket ser inte ut att hålla så hög kvalitet på trycket.

Är väl en vanligt Tank Louis i den mindre damstorleken med lite udda tavla.

Tack snälla för alla svar, tavlan ställde till det i min nybörjarhjärna :)

Hej Alla!!
Sugen på att köpa en cartier klocka till min flickvän i pressent!

Har ni lite tips på vad man ska kolla efter om man inte är jätterik :) :)

Jag håller på att sondera terrängen kring en Tank Americaine 18k. Har dock inte hittat tydlig info kring de olika referenserna.

Om jag är intresserad av 41*22 mm boett.
Är det en storlek som finns i många olika referenser sedan introduktionen?

Gulguld finns ej i den senaste utan då endast rosé? Men innan dess fanns vit/gul/rosé?

Någon med kunskap som vill hjälpa?

Jag håller på att sondera terrängen kring en Tank Americaine 18k. Har dock inte hittat tydlig info kring de olika referenserna.

Om jag är intresserad av 41*22 mm boett.
Är det en storlek som finns i många olika referenser sedan introduktionen?

Gulguld finns ej i den senaste utan då endast rosé? Men innan dess fanns vit/gul/rosé?

Någon med kunskap som vill hjälpa?
Hade rekommenderat ref 1720 som är batteridriven och utan sekundvisare och datum. Den är tunnare än de andra och i gulguld. Jag har haft en sådan tidigare.

Hade rekommenderat ref 1720 som är batteridriven och utan sekundvisare och datum. Den är tunnare än de andra och i gulguld. Jag har haft en sådan tidigare.
Tack!

Då ska jag undersöka den ref vidare.

De automatiska sitter det ETA med typ 38h gångreserv? Eller är det ytterligare ett nytt verk i de allra senaste?

Tillbaka
Topp