Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag fick upp den, men vilket projekt! Fick trycka hur hårt som helst. Kanske mina fingrar som bara inte är vana vid sådana "dyra" klockor haha.Jag lyckas dock absolut inte få upp viklåset, antigen är jag riktigt dum eller så är något fel på den. Kan någon hjälpa mig?
Tyvärr har det gått mode i att lägga gummifärg för att täcka den skurna kanten. Jag ogillar band som är vikta runt kanten som klassiska Breitlingband. Men denna gummibemålning åldras inte fint och känns plastig. Det finns de som endast är målade med färg men även de som endast är vaxade.Blev ganska nöjd med nya bandet. Synd att det ser gummiliknande ut på kanterna, inget som framgår jättetydligt vid användning men det var ingenting som jag såg på bilderna på hemsidan.
Sedan blir normallängden på bandet något kort och spännet hamnar lite snett, får leta efter längre band nästa gång.
Tyvärr har det gått mode i att lägga gummifärg för att täcka den skurna kanten. Jag ogillar band som är vikta runt kanten som klassiska Breitlingband. Men denna gummibemålning åldras inte fint och känns plastig. Det finns de som endast är målade med färg men även de som endast är vaxade.
Tyvärr inte. Många av de fina banden har, men generellt varierar det mycket. När jag beställde från CF specade jag infärgade kanter (utan gummi). Sedan är den typ du nu köpte även oftast hårt lackat skinn på ovansidan ist för anilint infärgat. Detaljer man inte alltid tänker på innan köp men när man har bandet i handen och börjar använda så märker man skillnaden.Ja håller med, lite tråkigt med gummibemålningen. Har du något fint tips på band som är målade eller vaxade?
Jag har nu fått min snygga Cartier Tank Solo klocka, och i framtiden vill jag gärna gravera en betydelsefull mening på baksidan
'Strive for what you believe in'
Tror ni det får plats och är det möjligt?
Tyvärr inte. Många av de fina banden har, men generellt varierar det mycket. När jag beställde från CF specade jag infärgade kanter (utan gummi). Sedan är den typ du nu köpte även oftast hårt lackat skinn på ovansidan ist för anilint infärgat. Detaljer man inte alltid tänker på innan köp men när man har bandet i handen och börjar använda så märker man skillnaden.
Fördelen med MTO är ju att man kan måttanpassa. Jag har smala handleder och det vimlar tyvärr inte av kortare band.Blev ju bra! Fasiken vad jag diggar din Tank!
Kanske får höra med jankooxxx nästa gång jag behöver nytt band.
Njaaaa. Fel modell.
En sådan tavla skulle man haft...Njaaaa. Fel modell.
Denna däremot.
Vart jäkligt snyggt det där!
Perfekt för Cika GrgaNjaaaa. Fel modell.
Denna däremot.
Måste matcha guldtänderna!Perfekt för Cika Grga
Hur skulle ni tänka kring dessa två klockor? Vad kollar ni på för att avgöra skick, rimligt pris osv. (Hoppas det är okej att länka klockor såhär)
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3749/vara/1658499
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3746/vara/1656079
Tycker den i guld ser fin utTill en början kan vi läsa objektsbeskrivningen. Båda är slitna varav en har en skadad urtavla och är defekt. Planerar du att lämna in klockan för renovering? Om inte skulle jag inte gräva djupare i att bedöma skicket.
Var faktiskt onödigt hård gällande det objektet. Jag tänker att om man inte planerar att lämna in och åtgärda en i det här fallet ”sliten länk” och inte har så bra koll på bedömning av skick är det riskabelt att köpa grisen i säcken.Tycker den i guld ser fin ut
Storleksmässigt är det ju upp till dig, men jag skulle inte tveka, kör på. Skicket är väl sådär, väldigt dåliga bilder åtminstone så det är svårt att se, ljuset och vinlarna. Be om nya i dagsljus. Sen är jag inget fan av Gablée.Har nyligen börjat sukta efter en Santos Galbee och hittade denna på C24: https://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee-medium-modell-stahl--id15008143.htm
Har för tillfället en Tudor BB36 som passar min lite mindre handled (17 cm) perfekt och undrar vad ni tror om denna? Även vad ni tror om skicket och priset för den?
Storleksmässigt är det ju upp till dig, men jag skulle inte tveka, kör på. Skicket är väl sådär, väldigt dåliga bilder åtminstone så det är svårt att se, ljuset och vinlarna. Be om nya i dagsljus. Sen är jag inget fan av Gablée.
Säljes en del Santos här på forumet. Oftast OK prissatt och är du osäker fråga om skicket här.