Men man ska ha med sig att det är damvarianten på 19x35.Denna ligger på Tradera. Känns prisvärd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men man ska ha med sig att det är damvarianten på 19x35.Denna ligger på Tradera. Känns prisvärd
Ingen aning, mycket förvirrande bandutbud från Cartier. Såg tex att de bytt profil nu på nya Dumont.Har Cartier ostoppade band i den färgen @Ernesto har?
Med lätt polering och bättre bilder hade den varit finfin.
Lättpolerad boett.Absolut. Skulle personligen gärna sett den där poleringen dock - så en liten peng till krävs. Därmed rimligt pris den gick för.
Jag är ju kräsen, men också tillräckligt sugen för att typ inte bry mig.Rimligt - ser dock inte ut som något jätteskoj ex även om formerna är helt okej.
Pratar om 21 mm men stämmer att det inte låg ute några vettiga på chron24. Såg i min ebaylista att senaste jag lade till gick för 22'. Den var dock Parismärkt och fin. Vet att jag reagerade på att jag tyckte det var lite dyrt. Men säg 20' då, håller inte koll på damuren.Låter ju helt klart överkomligt! Jag kikade på chrono24 lite snabbt men där verkade de starta på 36’?
Typ Hodinkee då eller? lite sugen på att ha en brunt band ocksåIngen aning, mycket förvirrande bandutbud från Cartier. Såg tex att de bytt profil nu på nya Dumont.
Kan väl välja lite vad som, Camille Fournet är ju aldrig ett dåligt val. Speciellt inte om man vet vad man vill ha.Typ Hodinkee då eller? lite sugen på att ha en brunt band också
Ser bara ut att vara hårt lackade.Detta är nog rätt likt @Ernesto hodinkee band. Har ett till min speedy som jag tkr är nice. Om det är det du är ute efter.
Vet inte riktigt vad det innebär, lär mig gärna dock. Här är en icke-produktbild också om det hjälper.Ser bara ut att vara hårt lackade.
Att det inte är skinnet som ligger ytterst utan ett lager plastfärg. Dvs inte anilint läder. Man kan testa genom att lägga en vattendroppe på bandet. Försvinner den inte in i bandet är det lackat.Vet inte riktigt vad det innebär, lär mig gärna dock. Här är en icke-produktbild också om det hjälper.
Sorry för OT-speedy men bandtipset kanske kommer till nytta.
Tycker det där är ett hemskt band. Mitt favvoritband är ett mörkblått enkelt ostoppat i slätt kalvläder eller liknande. Otroligt mångsidigt.Lyckades byta clasp utan problem
Mmmm riktigt mysig nu
haha hårda ord, men ja det är ett billigt band mest för att testa med bruntAtt det inte är skinnet som ligger ytterst utan ett lager plastfärg. Dvs inte anilint läder. Man kan testa genom att lägga en vattendroppe på bandet. Försvinner den inte in i bandet är det lackat.
Tycker det där är ett hemskt band. Mitt favvoritband är ett mörkblått enkelt ostoppat i slätt kalvläder eller liknande. Otroligt mångsidigt.
@Aurum tips på något mörkblått? även om jag verkligen gillade brunthaha hårda ord, men ja det är ett billigt band mest för att testa med brunt
Nope, har dålig koll. Men mitt senaste tips lär kunna leverera.@Aurum tips på något mörkblått? även om jag verkligen gillade brunt
Att expediten fnissar är ju säkerligen ett bra tecken. Seriöst alltså.Expediten på NK fnissade när jag provade en Tank Solo Small... Solo Large var typ ok, men var så platt vilket i kombination med nytt stelt armband gjorde att den kändes som den låg ovanför handleden. Provade en Louis Large som med sina mer rundade bandhorn kändes klart bäst! Fan! Listade 111.000 kr...
Som @vaniljglass säger är det nog bara ett bra tecken... Men du har rätt i att det bandet är kaos och att modellen upplevs väldigt platt. Speciellt när du går upp i storlekarna. Kan tycka att 111' är rätt prisvärt för en odödlig klassiker i guld. Men som tur är finns iaf den mindre bra mycket billigare begagnat.Expediten på NK fnissade när jag provade en Tank Solo Small... Solo Large var typ ok, men var så platt vilket i kombination med nytt stelt armband gjorde att den kändes som den låg ovanför handleden. Provade en Louis Large som med sina mer rundade bandhorn kändes klart bäst! Fan! Listade 111.000 kr...
Expediten på NK fnissade när jag provade en Tank Solo Small... Solo Large var typ ok, men var så platt vilket i kombination med nytt stelt armband gjorde att den kändes som den låg ovanför handleden. Provade en Louis Large som med sina mer rundade bandhorn kändes klart bäst! Fan! Listade 111.000 kr...
Men bara i guld väl?Personligen förstår jag knappt varför Solo finns i sortimentet när det finns Louis. Den senare vinner med hästlängder enligt mig.
Men bara i guld väl?
Expediten på NK fnissade när jag provade en Tank Solo Small... Solo Large var typ ok, men var så platt vilket i kombination med nytt stelt armband gjorde att den kändes som den låg ovanför handleden. Provade en Louis Large som med sina mer rundade bandhorn kändes klart bäst! Fan! Listade 111.000 kr...
Om han fnissade om Tank Solo Small hur skulle hon/han reagera om jag kom in med denna...
Cartier (Tank?) Duoplan.
Länge har jag velat ha en Cartier med European Watch and Clock Co. urverk. Denna har ett sånt verk men det är förmodligen en sen version (EWCCo upphörde på 50-talet). Urtavlan är förmodligen restaurerad eller är det en servicetavla som hunnit bli skadat under service. Älskar det fasade glaset!
Välkommen till DuoPlansfamiljen! Är det ett safirglas?Om han fnissade om Tank Solo Small hur skulle hon/han reagera om jag kom in med denna...
Cartier (Tank?) Duoplan.
Länge har jag velat ha en Cartier med European Watch and Clock Co. urverk. Denna har ett sånt verk men det är förmodligen en sen version (EWCCo upphörde på 50-talet). Urtavlan är förmodligen restaurerad eller är det en servicetavla som hunnit bli skadat under service. Älskar det fasade glaset!
Välkommen till DuoPlansfamiljen! Är det ett safirglas?
Nej, den har ett lätt sprucket mineralglas. Däremot tror jag min DuoPlan har safir och JLC bekräftade att det finns safir på vissa DuoPlan.Tavlan och finishen på urverket är det lite skillnad på men i grund och botten är det samma klocka.
Tack! Vattendroppetestet verkar peka på mineralglaset. Skulle förvåna mig om det var safir. Är det safirglas på din Tank med skruvad urtavla?