• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Nej, den har ett lätt sprucket mineralglas. Däremot tror jag min DuoPlan har safir och JLC bekräftade att det finns safir på vissa DuoPlan.

Kul! Ska kolla närmare på detta och jämföra hur samma droppe ser ut på safir- och mineralglas. Här är en bild som fisar fasningen. Antar att det är samma på din DuoPlan.

_8139547.JPG

Expediten på NK fnissade när jag provade en Tank Solo Small... Solo Large var typ ok, men var så platt vilket i kombination med nytt stelt armband gjorde att den kändes som den låg ovanför handleden. Provade en Louis Large som med sina mer rundade bandhorn kändes klart bäst! Fan! Listade 111.000 kr...

Haha var precis där och testade en Solo Large. Kändes inte ultimat då bandet var för jävla tight och stelt.

Expediten på NK fnissade när jag provade en Tank Solo Small... Solo Large var typ ok, men var så platt vilket i kombination med nytt stelt armband gjorde att den kändes som den låg ovanför handleden. Provade en Louis Large som med sina mer rundade bandhorn kändes klart bäst! Fan! Listade 111.000 kr...

I vilken bransch man än jobbar i, man fnissar väl ALDRIG åt en kund o_O:stop: Bra säljknep! :facepalm:

Haha var precis där och testade en Solo Large. Kändes inte ultimat då bandet var för jävla tight och stelt.
hehe var det den lite spinkiga mannen ? han grymtade när jag testade en Americaine och sa "Nej den kan du inte ha".

Har ett gap mellan handleden och klockan nu också nu på Solon när lädret är stelt. Kan nog lösas när den lädret mjuknat eller om man kör ett ofodrat som tipsats om.

hehe var det den lite spinkiga mannen ? han grymtade när jag testade en Americaine och sa "Nej den kan du inte ha".

Har ett gap mellan handleden och klockan nu också nu på Solon när lädret är stelt. Kan nog lösas när den lädret mjuknat eller om man kör ett ofodrat som tipsats om.

Haha hade en smal herre han sa inget om att L såg liten ut, men han sa att storleken mindre var en damklocka.
Tjejen sågade Large för den var för liten, kände mig inte helt bekväm heller men har senaste tiden kört en Panna på 44. Så var lite ovant med en mindre klocka speciellt när man väger över 100 kg med kanske hahah

Tjenare alla. Har en santos galbee 1566 quartz som jag skulle behöva en länk till. Någon som vet vart man kan få tag i en? Sommar la på mig ett par kilon

Tjenare alla. Har en santos galbee 1566 quartz som jag skulle behöva en länk till. Någon som vet vart man kan få tag i en? Sommar la på mig ett par kilon
Länkbit?
Har sett att det finns på auktioner ibland.
Annars såg jag att det finns olika länkbitar på Chrono24, det är ju inte billigt dock.
Typ denna (vet ej om det är rätt till din klocka):
https://www.chrono24.se/cartier/armband-santos-steel-yellow-gold-18kt-link-136mm--id6679713.htm

Vi har haft ett par som snurrat i sverige för vettiga pengar men inte i superskick.

Avundas av människor som kan strunta i små detaljer och njuta av saker på generellt plan.

För övrigt undrar jag om någon här vet när Carrée slutade tillverkas. Såg en bild i en gammal katalog som fick mig att ställa frågan. 1994. Både Carrée och Galbée finns att köpa...

Cartier_Catalog_1994.jpg

Avundas av människor som kan strunta i små detaljer och njuta av saker på generellt plan.
För övrigt undrar jag om någon här vet när Carrée slutade tillverkas. Såg en bild i en gammal katalog som fick mig att ställa frågan. 1994. Både Carrée och Galbée finns att köpa...

Cartier_Catalog_1994.jpg
Udda, men vet att de tillverkades rätt länge.

Tillbaka
Topp