• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

... och när jag redan spammar kan jag lika väl lägga upp denna:
15876550-wpo7afwc7n0ykk6xal1axwp3-Zoom.jpg

https://www.chrono24.se/cartier/cartier-santos-dumont-ultra-thin-or-jaune--id15876620.htm
Verkar som annonspriserna bör ligga mellan 40-48' beroende på skick?
Det är vad folk brukar pma och bjuda mig på instagram helt random.

Jag ligger och väger om jag tycker det är värt pengarna vid denna nivå. Men å andra sidan finns det typ inget koolare i segmentet. Supertunn lite tuff klocka från en av fintillverkarna.
Om du vill ha en fyrkantig klocka är det kanske så men finns ju mycket coolt vintage från tex Vacheron Constantin, IWC, Jaeger för de pengarna!

Inte lika tunn och inte lika kool/tuff/hård som Santosen med sin skruvkonstruktion. Beror ju på hur man ser på klockorna, tycke de två nämnda här är väldigt olika.
Förstår vad du menar, försökte inte jämför dessa två.
Kollade snabbt på c24 efter vintage VC i den prisklassen och tyckte den var cool.
VC har ju också många coola konstruktioner, hade gärna slängt in Jalousie också men de är lite dyrare!
AAFF57C2-0BDB-4C8E-B528-63896D8107FB.jpeg

Tvåton är ovanliga, men tror inte de är dyrare om det var vad du syftade på. Vet iofs inte heller om de Parismärka med emaljfärg är dyrare.
Jag syftar egentligen enbart på vad som dyker upp på c24, och med dyker inte upp så ofta jämför jag med t ex Tank LC i guld. Min känsla är att när det gäller den lövtunna 27 mm Dumonten i guld så läggs en ny upp typ varannan månad på sin höjd. Jag har alltså ingen aning om den är ovanlig i termer av hur länge den tillverkades och i hur stora volymer.

Förstår vad du menar, försökte inte jämför dessa två.
Kollade snabbt på c24 efter vintage VC i den prisklassen och tyckte den var cool.
VC har ju också många coola konstruktioner, hade gärna slängt in Jalousie också men de är lite dyrare!
AAFF57C2-0BDB-4C8E-B528-63896D8107FB.jpeg
Den där bilden är väl från detta forumet? Vår käre medlem i denna tråd.

Edit: jag som läste fel. Tyckte du skrev att denna låg på c24

Fantastisk klocka! Kontrasten mellan metallen och trädet verkligen lyfter hela designen. Lite av samma tema som på din Ralph Laurent

Min första tanke var också exakt samma RL.

Vill verkligen gilla Roadster, hela historiken och design-influenserna är ju fantastiska. Men jag får inte riktigt till det i huvudet...

Tillbaka
Topp