Yes, den vittavlade. Isade är för udda för att göra sig av med...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, den vittavlade. Isade är för udda för att göra sig av med...
Menade vitguldYes, den vittavlade. Isade är för udda för att göra sig av med...
Aha, nej de är sjukt ovanliga och värdelösa. Satsa på platina isf.Menade vitguld
Hur kommer det sig att dom är värdelösa? Gulguld har inte blivit accepterat på min kropp av min hjärna än.Aha, nej de är sjukt ovanliga och värdelösa. Satsa på platina isf.
Iom att det är ett ytbelagt material i de flesta fall.Hur kommer det sig att dom är värdelösa? Gulguld har inte blivit accepterat på min kropp av min hjärna än.
Hänger inte med. Är det inte vitguld rakt igenom?Iom att det är ett ytbelagt material i de flesta fall.
Nej, ofta ett lager rodium eller platina ytterst. Titta på äldre vitguldsklockor så ser du det gula vitguldet lysa igenom. Kan inte ta gift på vad cartier använde för teknik då. På min Dumont ser den ljusgul och obelagd ut.Hänger inte med. Är det inte vitguld rakt igenom?
Där ser man. Hade jag ingen aning om. Är det även så på moderna vitguldsklockor (tex Daydate)?Nej, ofta ett lager rodium eller platina ytterst. Titta på äldre vitguldsklockor så ser du det gula vitguldet lysa igenom. Kan inte ta gift på vad cartier använde för teknik då. På min Dumont ser den ljusgul och obelagd ut.
Beror på vad moderna är? De nya idag ska vara solitt, men vet inte var brytpunkterna är och vilka modeller som är vad. Är inte intresserad av vitguld helt enkelt, undviker det så långt jag kan.Där ser man. Hade jag ingen aning om. Är det även så på moderna vitguldsklockor (tex Daydate)?
Ändrar min fråga. Är en vitgulds 1803 ytbelagd? Samt ringen på en Dj 1601?Beror på vad moderna är? De nya idag ska vara solitt, men vet inte var brytpunkterna är och vilka modeller som är vad. Är inte intresserad av vitguld helt enkelt, undviker det så långt jag kan.
Yes.Ändrar min fråga. Är en vitgulds 1803 ytbelagd? Samt ringen på en Dj 1601?
Jag som alltid trott att Rolex har en egen blandning av guld och platina m.m för att göra deras vitguld. Det kanske är något nytt eller något jag missuppfattat?
Då har man lärt sig det, väldigt intressant, jag har som du trott att de var solit 18k vitguld. Jag har dock ibland undrat varför en del ser så dåliga ut. Märkligt att de kallar de vitguld fast det istället är en ytbeläggning. Då kan man ju glömma en Cartier i vitguld. Det var riktigt bra att man slapp hamna i den fällan.Jag som alltid trott att Rolex har en egen blandning av guld och platina m.m för att göra deras vitguld. Det kanske är något nytt eller något jag missuppfattat?
Kanske inte ska störa i Cartier tråden mer men tekniskt sett gäller det Cartier också
Nu raserades min världsbild.
Allt vitguld har inte annan ytbeläggning. Många har det däremot. Speciellt äldre ur om jag förstått det rätt.Rätta mig om jag har fel, men allt vitguld har en ytbeläggning(som gör det vitt) då det vita guldet i sig är ganska gult i tonen.
Kollar man på vigselringar så rekommenderas det att ge de en ny beläggning Rodium/platina/palladium titt som tätt.
Tror jag tycker om solon mer än americaine ändå. Har utvecklat en kärlek till americaine baserad på endast bilder på gamla cindree men jag tyckte den kändes lite för smal på något vis. Finns ett steg större men då blir den nog för lång istället.
Ett annat band på denna tror jag skulle bli bra.
Nej det är en large med quartz. XL är för stor och har datum.Detta är väl en Tank Solo XL?
Har varit inne hos både Rob och Nyman och försökt få detta citat från länken nedan (som borde vara tillförlitlig källa?) bekräftat, men båda AD hävdar att det inte stämmer, utan att det fortfarande är ett ETA-verk i den. Någon som kan säga med 100% säkerhet?
”The Cartier Tank Solo XL Automatic initially featured the automatic Cartier 049 calibre, which is an ETA 2892. However, Cartier has confirmed with us that when the Cartier Clé introduced the in-house 1847 MC movement in 2015 a lot of basic models were quietly fitted with the new movement - including the Cartier Tank Solo XL Automatic. It is odd not only that Cartier chose to not announce this change, but that they do not even make the information publicly available - their website currently says little more than "mechanical movement with automatic winding" for the Cartier Tank Solo XL Automatic.”
https://www.ablogtowatch.com/cost-entry-cartier-watches-cartier-solo-xl-automatic/amp/
Nej det är en large med quartz. XL är för stor och har datum.
Inte exakt men den ligger runt 25 +- beroende på länk.Ah, nice! Att den saknar datum tänkte jag inte ens på. Jag har lite svårt för datumet klockan 6 istället för romerska VI. Mellanrummet mellan datum och V blir så stort och det ser fel ut på något sätt. Minns du pris på den du provade? Quartz borde väl ligga under 25K i stål?
KBK! Så gjorde jag!Hej,
Funderar på om man ska följa Warhols råd och skaffa en tank i alla fall. Såg att Kaplans har 2 st imorgon (lite nötta men potentiellt skapligt prissatta tror jag) och undrar hur det kommer sig att den ena är angiven till 22mm medan den andra står som 23mm. Är det felskrivet/felmätt eller var det sådan variation? Har inte möjlghet att åka in och titta på klockorna tyvärr.
Länkar:
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3315/vara/1394110
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3315/vara/1394111