Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Chef. Vad kör du för stil i övrigt? Av nyfikenhet
Rätt tråkigt, ofta fula sneakers och oxfordskjorta. Overshirt eller någon typ av skinn/mockajacka. Svennigt mao. Påfåglandet sitter helt klart på handlederna, och ibland på fingret om det matchar klockan.Chef. Vad kör du för stil i övrigt? Av nyfikenhet![]()
Tycker Cartier, kanske framförallt i guld, passar allra bäst till skinnpaj och/eller jeansskjorta.Rätt tråkigt, ofta fula sneakers och oxfordskjorta. Overshirt eller någon typ av skinn/mockajacka. Svennigt mao. Påfåglandet sitter helt klart på handlederna, och ibland på fingret om det matchar klockan.
Lite kul hur man skapar sig en bild av en annan individs utseende baserat på vad den skriver på ett anonymt forum. Jag skulle svurit på att du dagligen rockade tweedkavaj, chinos, flanellbyxor, boots och brogues specifikt från Tricker’s i London.Rätt tråkigt, ofta fula sneakers och oxfordskjorta. Overshirt eller någon typ av skinn/mockajacka. Svennigt mao. Påfåglandet sitter helt klart på handlederna, och ibland på fingret om det matchar klockan.
Hehe, förstår precis vad du menar. Hade en sådan period också... Finns ett par trickers och tjocka vintage tweeds i garderoben. Ibland drömmer jag om en maxad vulgär sidenskjorta med Versacemedusor. Bara en tidsfråga.Lite kul hur man skapar sig en bild av en annan individs utseende baserat på vad den skriver på ett anonymt forum. Jag skulle svurit på att du dagligen rockade tweedkavaj, chinos, flanellbyxor, boots och brogues specifikt från Tricker’s i London.
Många passar till mycket. Vissa är ju dock svårare. Den nya som jag väntar in nu är nog svårast hitintills!Tycker Cartier, kanske framförallt i guld, passar allra bäst till skinnpaj och/eller jeansskjorta.
Spännande.Många passar till mycket. Vissa är ju dock svårare. Den nya som jag väntar in nu är nog svårast hitintills!
Kan tipsa om att olja in det lite så får du det mörkare direkt (jag postade före o efter bilder av mitt tidigare i tråden). Tyckte det blev mycket trevligare färg efter inoljning.![]()
Plockar fram lädret för första gången. Jag är inte helt vän med färgen på det men herregud vad skönt det sitter! Trodde att det skulle ta tid att bryta in baserat på känslan när jag fipplade med det men ack så fel jag hade. Vi kan nog bli vänner med lite patina.
Någon som vet om ad kan göra något på priset på vanlig tank large läder eller är det ingen ide att försöka? Avväger begagnat mot nytt![]()
Omöjligt att svara på tyvärr. Kanske är där tavelpelarna sitter och de som blivit inpressade?Hej alla glada!
Jag har upptäckt vad som tycks vara små "bubblor"/vattendroppar i min carreé..
De syns bara i vissa vinklar och i visst ljus.
Jag vet inte om det kan vara så att packningen har gett efter och att det har bildats kondens under glaset.
En annan tanke som har slagit mig är att det kanske har bildats luftbubblor på tavlan.
Är det någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara så skulle all hjälp uppskattas!
Skadorna kan ses bland annat vid 07 & 25
Tredje lång har aldrig skådat så mkt bling!
Bra fråga! Längesen jag hade Octogonale men tror jag kanske hade trivts bättre med den idag än med Vendôme![]()
@aleks hur upplevde du storleken på Octagon vs Vendome? Vill minnas att du även haft den förstnämnda?
Är väl verkligen inte otippat..?Spännande.
Alexander Östlund är en oväntad Cartierbärare. Såg honom på stan i sin country rock stil med Tanken.
![]()
Både ja och nej.Är väl verkligen inte otippat..?
Ser riktigt bra ut efter att det torkade! Kanske vågar på att göra något liknande. Har ändå allt som behövs hemma. Men jag ska ge det en chans förstKan tipsa om att olja in det lite så får du det mörkare direkt (jag postade före o efter bilder av mitt tidigare i tråden). Tyckte det blev mycket trevligare färg efter inoljning.
Edit: länk - https://klocksnack.se/threads/cartiertråden.15432/page-445#post-3918757
När jag frågade om service och fix på min tank LC var Cartier billigare än annan AD i Stockholm.Cartier-bröder,
Jag har en stendöd Pasha som behöver en full-service - nån som har någon rekommendation på ställe som utför det adekvat (misstänker att Cartier-butiken tar premium-priser)?!
![]()
Den var otippad - tack för detNär jag frågade om service och fix på min tank LC var Cartier billigare än annan AD i Stockholm.
Har också hört att de oftast är billigare. Och alltid har bättre service.När jag frågade om service och fix på min tank LC var Cartier billigare än annan AD i Stockholm.