Dumont!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Carrée i 18k som nästa inköp för att kunna hålla temat till hundra procent?Kör 80-talet fullt ut idag men blå kostym och ”power tie”och givetvis en Cartier på armen
En ännu coolare.Coolaste Cartiern såldes just för strax under millen:
![]()
CPCP Tank à Guichets | Rose Gold
Part of the Collection Privée Cartier Paris, this Cartier Tank à Guichets is an intriguing piece that features a closed-off dial with a digital display and jumping hours. Rendered in rose gold, it is part of a limited series of 100 pieces. Available at A Collected Man London.www.acollectedman.com
Inte min. Vilket är för jävligt. En dag… (blickar drömmande bort i fjärran)
Föredrar rośeguld själv. Mycket bra tråd för övrigtEn ännu coolare.
Cartier Tank a Guichets. Lite information och bilder.
Vissa klockor är helt enkelt udda och skulle aldrig existerat om inte det fanns galna människor som föredrar det innovativa snarare än det sedvanliga. Från början av 1920-talet till mitten på 1930-talet var klockor med digital tidvisning en vogue och många klocktillverkare lanserade klockor där...klocksnack.se
Det ska stämma på den modellen, som är 8810? Dessa instegs-LC är quartz, har mindre krona samt att man snålat(?) lite med materialet, dvs bandhornen är mjukare och mindre kontra t.ex extra plate eller även 78086.Är det här korrekt krona för Tank LC? Finns väl ett gäng som är ok? Någon som sitter på en bra guide alternativ bild som visar vilka?
![]()
Tack! Att den är kvarts har jag koll på, det gör inte mig något. Köper hellre en kvarts än manuell faktiskt. Vad tycker du om skicket på denna? Ser helt ok ut va? Vad är egentligen rimligt att betala idag? Denna ligger ute för 55k ink viklås.Det ska stämma på den modellen, som är 8810? Dessa instegs-LC är quartz, har mindre krona samt att man snålat(?) lite med materialet, dvs bandhornen är mjukare och mindre kontra t.ex extra plate eller även 78086.
Föredrar rośeguld själv. Mycket bra tråd för övrigt![]()
Föredrar gult guld framför platina generellt. Men visst vill/bör man ha en platinacartier…Hehe. Du är nog i minoritet bland cartiertokar att föredra rosa guld framför platina.
Jag är i majoritet i många avseenden, i minoritet i många andra - livet är för kort för att bry sig om sånt - med det sagt skulle jag inte spotta på en tank i platina! Det är en vansinnigt cool klocka du äger.Hehe. Du är nog i minoritet bland cartiertokar att föredra rosa guld framför platina.
Lite svårt att uttala mig om skicket utan fler bilder. Är klocka och viklås i bra skick är 55k vad man får betala idag, så inga konstigheter där.Tack! Att den är kvarts har jag koll på, det gör inte mig något. Köper hellre en kvarts än manuell faktiskt. Vad tycker du om skicket på denna? Ser helt ok ut va? Vad är egentligen rimligt att betala idag? Denna ligger ute för 55k ink viklås.
Jag är i majoritet i många avseenden, i minoritet i många andra - livet är för kort för att bry sig om sånt - med det sagt skulle jag inte spotta på en tank i platina! Det är en vansinnigt cool klocka du äger.
Vad gäller preferenser så ser min ranking ut ungefär så här: estetisk attraktion > användbarhet > historisk börd/signifikans > ingenjörsskap/teknisk nivå > social status/skryträtt. Mao trumfar utseendet alla andra aspekter för mig och jag tycker roséguld är mer attraktivt samt skulle dessutom funka bättre som del av en samling. Om det är så att de flesta väljer platinavarianten pga det skäl du säger så skiljer sig i så fall min preferensordning från de flestas.Det jag menade är att just i cartierträsket är det något speciellt med platina eftersom Cartier var en av dem allra första att tillverka platinaklockor. Så de flesta väljer förstås den mindre platinavarianten. Inget fel på den i rosé förstås, möjligen storleken.
Du har säkert rätt där, men platina var relativt vanligt på 1920-talet i smycken och damur. Om man ville ha vit metall fanns det inga vettiga alternativ egentligen. Man satte ju diamanter i silver förr, men de oxiderar så kan inte ha känts så bra.Det jag menade är att just i cartierträsket är det något speciellt med platina eftersom Cartier var en av dem allra första att tillverka platinaklockor. Så de flesta väljer förstås den mindre platinavarianten. Inget fel på den i rosé förstås, möjligen storleken.
Betalvägg men hur mkt räknade man med och fr o m när?![]()
Lyxmärket Cartier höjer priserna efter råvarurallyt
Det är inte bara bilpendlare och villaägare som får känna på de stigande priserna. Även lyxvaror som smycken, klockor och svindyra accessoarer blir allt dyrare.www.di.se
Här kommer artikeln:Betalvägg men hur mkt räknade man med och fr o m när?
Tack!Här kommer artikeln:
Det är inte bara bilpendlare och villaägare som får känna på de stigande priserna. Även lyxvaror som smycken, klockor och svindyra accessoarer blir allt dyrare.
Nu planerar lyxmärket Cartier att höja sina priser, eftersom guld, platina, diamanter och andra råvaror ökar kraftigt i pris.
Cartiers koncernchef Cyrille Vigneron talar om ”milda” prisjusteringar, runt 3-5 procent. Andra lyxmärken har tagit i betydligt mer, som Chanel, som höjt sina priser på vissa handväskor med mer än 50 procent.
Den är trevlig!Denna var spännande. Visste inte att det fanns en Must II
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1395048-cartier-must-ii-armbandsur-32-5-mm
![]()
Betalvägg men hur mkt räknade man med och fr o m när?
Den här var ju cool! Perfekt dress-storlek med. Aldrig sett modellen innan jag började googla.Denna var spännande. Visste inte att det fanns en Must II
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1395048-cartier-must-ii-armbandsur-32-5-mm
![]()