Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kaplans?
Panthère
Stämmer braKaplans?
Snyggt! Hm man kanske skulle ha en på länk….
Panthère
Bra köpStämmer bra
Trodde de skulle bli en snabb beställning av nått sjysst band, typ molequin men länken förvånade positivt!Snyggt! Hm man kanske skulle ha en på länk….
Kan tänka mig att den gör sig på ett ljusbrunt molequin men länken är juTrodde de skulle bli en snabb beställning av nått sjysst band, typ molequin men länken förvånade positivt!
Den är ju dock förbaskat fin på läder också. Ett alternativ skulle ju kunna vara att utöka med en LC på länk. Blir en trevlig dubbel.Kan tänka mig att den gör sig på ett ljusbrunt molequin men länken är ju
Min fick nya kläder idag: svart kalv:
Det skulle göra en Cartiertrippel för mig (har även en ful Santos Vendome).Den är ju dock förbaskat fin på läder också. Ett alternativ skulle ju kunna vara att utöka med en LC på länk. Blir en trevlig dubbel.
Just ja, den glömde jag. Skulle således utgöra en riktigt vass trippel.Det skulle göra en Cartiertrippel för mig (har även en ful Santos Vendome).
Edit: den är fulborstad, i övrigt fin
Nått sånt hade känts riktigt sommar snyggt Inne på det eller nån typ av ”Petrol” aktigt. Är det där Molequin? Eller vart handlar du band? Ja har oftast handlat på cheapestnatostraps men till Cartier så vill man ju ha nått lite roligare …Kan tänka mig att den gör sig på ett ljusbrunt molequin men länken är ju
Trevligt, glömde helt bort den auktionen. Annars hade den blivit dyrare. Tröttnar du vet du var jag finns. Bra köp! För band så sitter de helt ok på Fluco cordovan 17 mm.Stämmer bra
Jag har den mindre varianten som tar 12 mm band. 12 mm är typ standard för dam vintage så det går att fynda lite var som Tror detta är ett Traderafynd av okänd märke men trevlig kvalitet.Nått sånt hade känts riktigt sommar snyggt Inne på det eller nån typ av ”Petrol” aktigt. Är det där Molequin? Eller vart handlar du band? Ja har oftast handlat på cheapestnatostraps men till Cartier så vill man ju ha nått lite roligare …
De ska jag absolut ha i åtanke, tack!! Den låg lite gömd i slutet på katalogen så tror många missade, och kanske inte heller klickar in och läser för att man tar för givet att det var dam modellen. Ska kika på detTrevligt, glömde helt bort den auktionen. Annars hade den blivit dyrare. Tröttnar du vet du var jag finns. Bra köp! För band så sitter de helt ok på Fluco cordovan 17 mm.
klassPerfekta dailyn
Sådärja, det var klass över det. Snyggt!Kan tänka mig att den gör sig på ett ljusbrunt molequin men länken är ju
Nej men den är niceBlivit grymt sugen på denna. Någon på forumet som slagit till än?
Är nyfiken på tavlan. Är den matt eller blank svart?Nej men den är nice
Borstad i mitten men har för mig sunburst i yttre delenÄr nyfiken på tavlan. Är den matt eller blank svart?
Jäkligt nice. Denna skulle funka som sportig vardagsklocka helt klart. Frågan e hur mkt den där adlc coatingen pallar. Man vill ju inte ha en fläckig klocka för minsta lilla..Borstad i mitten men har för mig sunburst i yttre delen
Inkörsporten ;D Ser ut att vara ett fint ex!Steg 1 in i Cartier världen. Nästa blir utan tvekan en Louis.
Du har samma modell ute här på KS: https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbee-1564-pb-nu-33k.163539/Hello Cartier lovers!
Rolexgrabb här på g in i Cartiervärlden som jag inte kan nånting om. Fick syn på följande annons:
https://chrono24.app/cartier/cartie...tch--id23016343.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Några röda flaggor? Säljaren verkar ha bra recensioner. Antar det blir tull pga Japan men det kan jag leva med. Hur ser det ut med service av Cartier? Väntar på svar av säljaren när denna är servad senast men jag kan ju kolla lite generellt här också vad som gäller.
Jag har en 34mm rund (så klart) vintage rolex OP som passar mig perfekt, kommer 29mm cartier-fyrkant kännas rimligt? Jag har små handleder så jag håller mig gärna under 36mm men kanske är väl liten? Erfarenheter?
sizen kommer du inte ha problem med, den sitter som en smäck dessutom. på c24 kan du garanterat pruta ner den. 25% moms blir ca 6k och tullen är några hundringar. dock kan man säkert pruta ner den här på ks också. jag har dock handlat av trygga handlare på c24 och fått riktig skit. Snygg äldre chronomat på utsidan men efter att ha lämnat in den fanns det vattenskador, fejkdelar osv. deras svar var "breitling överdriver för att de vill få göra en dyr service, allt är korrekt" så fick inte ens lämna tillbaka den. så garantier finns aldrig oavsett betyg..Hello Cartier lovers!
Rolexgrabb här på g in i Cartiervärlden som jag inte kan nånting om. Fick syn på följande annons:
https://chrono24.app/cartier/cartie...tch--id23016343.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Några röda flaggor? Säljaren verkar ha bra recensioner. Antar det blir tull pga Japan men det kan jag leva med. Hur ser det ut med service av Cartier? Väntar på svar av säljaren när denna är servad senast men jag kan ju kolla lite generellt här också vad som gäller.
Jag har en 34mm rund (så klart) vintage rolex OP som passar mig perfekt, kommer 29mm cartier-fyrkant kännas rimligt? Jag har små handleder så jag håller mig gärna under 36mm men kanske är väl liten? Erfarenheter?