Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det enda jag har tänkt är att jag tycker musten är snyggare eftersom den är lite mer "avlång" än Solon som känns lite mer fyrkantig.Har ni några tankar kring Tank Solo vs nya Tank must?
Jag föredrar Solons lite kantigare utseende, men jag är också partisk.Har ni några tankar kring Tank Solo vs nya Tank must?
Helt enig med @-SC- Solo känns som ett misslyckat försök till att få en lite Normale i designen. Vintage i 18k är väl dock det vassaste alternativet om man ska ha ”budget-Tank”Har ni några tankar kring Tank Solo vs nya Tank must?
Vilken storlek är det där?Jag föredrar Solons lite kantigare utseende, men jag är också partisk.
Tycker Must är snyggare men Solo small har en bra storlek, mitt emellan.Har ni några tankar kring Tank Solo vs nya Tank must?
Tänker också lite såTycker Must är snyggare men Solo small har en bra storlek, mitt emellan.
Large på 16,5cm. Stod i valet och kvalet angående storlek men landade i att large blev mer proportionerlig då jag är 190 lång och inte har en superslim ”Jeff Goldblum” stil…Vilken storlek är det där?
Svart tavlade tanken? September sägs det.Någon som vet när man kan köpa nya tank must deep black?
Välkommen! Och ser ut som du valt en perfekt storlek!Premiärpost i tråden
Tackar, super nöjd med large modellenVälkommen! Och ser ut som du valt en perfekt storlek!
Fin! Vad är det för mått på detta ex?
Vardagsdumonten
/B
Grymt själv gått i tankarna kring ett köp men är nu stängt för tillfället. Hur upplever du passformen och kvalitén på Quick? Ser ut att sitta grymt.Äntligen!
Beställde bandet typ veckan efter att jag köpte Cartiern.
Efter en massa förseningar och dålig QA så kom bandet fram till slut. 2.5 månader senare
Det där ser ju fantastiskt bra ut!! Även om det blev förseningar så ser det verkligen ut att vara värt väntan!Äntligen!
Efter en massa förseningar och dålig QA så kom bandet fram till slut. 2.5 månader senare
Äntligen!
Grymt själv gått i tankarna kring ett köp men är nu stängt för tillfället. Hur upplever du passformen och kvalitén på Quick? Ser ut att sitta grymt.
Stort tack, ser ut ungefär som på mitt 3e-parts band, ev. liiite bättre. Misstänker att typ alla icke-Cartier tillverkare köper quickswitch bitar från samma ställe.@Clocksson @johpe
Jag upplever att själva quick-mekanismen inte är lika "smooth" när man trycker in dem. Påverkar dock inte funktionaliteten.
Det sitter bra och det är inget spel på banden.
Upptäckte precis att på min Cartier länk att en av quick switch:en är trögare, så även originalet verkar ha lite QC problem
Äntligen!
Alltid kul att bryta av med lite färgKul att våga sticka ut.
27mmFin! Vad är det för mått på detta ex?
Tack!Fin! Vad är det för mått på detta ex?
Stämmer bra.