• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Äntligen!
Beställde bandet typ veckan efter att jag köpte Cartiern.
Efter en massa förseningar och dålig QA så kom bandet fram till slut. 2.5 månader senare 🥲

De förde dock tillbaka 10% som kompensation efter att jag hade frågat om status på bandet

3F46DAEE-85D4-4E2E-97BE-9DE2E1CC7850.jpeg
BB1B5DCF-E3A5-4D6B-A4D4-F01AE720DEE8.jpeg
16DB2BB9-E937-440C-8B83-734AC37AD90B.jpeg
Ultimata sommar kombon 👍

Vänner,

Jag har funderat lite på en vintage/neo-v Santos under en period.

När jag sett Santos på stan har de alltid varit alldeles för stora eller lite för små - nu ligger en trevlig, eller vad jag tror är en trevlig version, på Blocket.

Priset är mellan 5-7K för högt men det finns säkert möjlighet att förhandla.

Länk: https://www.blocket.se/annons/stockholm/cartier_santos/101856123

Nu undrar jag om någon här har en, eller har haft/testat, en 2878 och kan ge en indikation på hur denna bärs kontra en klassisk referensklocka, 40 mm Sub tex? Eller på något annat sätt ge mig en realistisk bild för hur stora dessa bärs.

Mina handleder är cirka 16.5-17 i omkrets och är rätt nätta.

Väldigt tacksam för svar!

Senast ändrad:
Vänner,

När jag sett Santos på stan har de alltid varit alldeles för stora eller lite för små - nu ligger en trevlig, eller vad jag tror är en trevlig version, på Blocket.

Nu undrar jag om någon här har en, eller har haft/testat, en 2878 och kan ge en indikation på hur denna bärs kontra en klassisk referensklocka, 40 mm Sub tex? Eller på något annat sätt ge mig en realistisk bild för hur stora dessa bärs.

Aldrig testat och gillar jag inte modellen supermycket heller :) har du 16.5cm borde vanliga 29mm passa alldeles perfekt, annars köra en 2823! Kanske inte så mycket hjälp men...

Senast ändrad:
Vänner,

Om du verkligen har gett 29 mm en chans skulle jag rekommendera Galbee xl ist, bättre proportioner och man får den fina länken.

Aldrig testat och gillar jag inte modellen supermycket heller :) har du 16.5cm borde vanliga 29mm passa alldeles perfekt, annars köra en 2823! Kanske inte så mycket hjälp men...
Tack Atlantis
Om du verkligen har gett 29 mm en chans skulle jag rekommendera Galbee xl ist, bättre proportioner och man får den fina länken.
Tack Aurum, jag får se. Vill faktiskt inte ha klockan på länk utan söker en klocka på svart läderband att ha till typ skinnjacka, bomber, svart t-shirt osv. Den har verkligen begränsat användningsområde men samtidigt är det ju inte fasligt mycket pengar så kanske ett roligt köp.

Tack Atlantis

Tack Aurum, jag får se. Vill faktiskt inte ha klockan på länk utan söker en klocka på svart läderband att ha till typ skinnjacka, bomber, svart t-shirt osv. Den har verkligen begränsat användningsområde men samtidigt är det ju inte fasligt mycket pengar så kanske ett roligt köp.
Ok, Galbee xl är nog lite svår att sätta på band. Sedan tycker väl iofs jag att länken passar till det du nämner, men det är ju personlig smak. Du gillar inte utseendet på nya Dumont? Tycker Santos 100 blir för tjock/klumpig oavsett användningsområde.

Tack Atlantis

Jag hade nog köpt en panthere och plockat av länken. Det låter som det blir billigare ( samt tuffare)

Är det ngn i tråden som har den nya Musten i Small? Blir den tokliten eller funkar det?
Körde den i large på 15,5cm handled. Upplevde small som SMALL! Men efter att ha vant mig vid Santos Dumont Small så ändrade jag åsikt om Tank Small. För mig med de handledsmåtten så blir Tanks Small den perfekta ration efter den klassiska passformen. Värt att nämna är att just Tank small är de klassiska måtten.

Annat kom emellan, men när det blir Tank igen så blir det Small. Det är imo en ren vanefråga. Men tänk utifrån ration handled/klocka kontra klassisk passform för Tank 😉

Jag har ingen av dem men jag var och provade båda för typ ett år sen. Har själv svårt att välja och tittar också på Solo i small.

Här har du bild på small och large i alla fall. 16,5 cm handled
Cartier-Must-small.jpg
Cartier-Must-large.jpg
Large ser i verkligheten ut ungefär som small på bilden ovan, mvh large-ägare med ungefär samma handledsmått. :) Det går nog inte att komma runt att man behöver prova dom.

Snyggt, på de bilderna tycker jag nog att small det bättre ut. Ska ta och prova :)
Är själv ägare av en Tank Must Large sedan bra precis en vecka. Har nånstans mellan 16.5-17 cm i omkrets på handleden. Tyckte också att small såg bättre ut på bild, men i verkligheten var det för mig inga tvivel om att Large satt mycket bättre på mig 🙂

Sen är jag en stor kille i övrigt (>190 cm lång och knappa 120 pannor såhär efter pandemin) vilket man också ska komma ihåg - det är inte bara klockans storlek kontra handleden som spelar roll utan det bör även se proportionerligt ut relativt mot hela kroppen.

Flera must large-ägare gör sig till känna, men väldigt få bilder... hint hint 🤔😬
Jag tittar på vintage must:are nu också. Där är det betydligt enklare att välja storlek eftersom det i princip bara finns en storlek, dvs 30x23.

Är själv ägare av en Tank Must Large sedan bra precis en vecka. Har nånstans mellan 16.5-17 cm i omkrets på handleden. Tyckte också att small såg bättre ut på bild, men i verkligheten var det för mig inga tvivel om att Large satt mycket bättre på mig 🙂

Sen är jag en stor kille i övrigt (>190 cm lång och knappa 120 pannor såhär efter pandemin) vilket man också ska komma ihåg - det är inte bara klockans storlek kontra handleden som spelar roll utan det bör även se proportionerligt ut relativt mot hela kroppen.
Absolut, tycker nästan längd/vikt är viktigare än just handledsmåttet. Är själv 190 men väger bara 85. Får testa helt enkelt!

Flera must large-ägare gör sig till känna, men väldigt få bilder... hint hint 🤔😬
Jag tittar på vintage must:are nu också. Där är det betydligt enklare att välja storlek eftersom det i princip bara finns en storlek, dvs 30x23.
Som nämnts tidigare så ser den större ut på bild än i verkligheten. Här har du en Large bredvid en bb36, dock väldigt långt ned på handleden
D5D5F145-61C5-4E56-85DB-0F3638D3606D.jpeg

Tillbaka
Topp