• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

A6CEC193-548A-43BC-88E7-DA6FF08D7CA0.jpeg
E4D2F61F-57AF-4EC7-8B7A-1191377078BD.jpeg
Slänger ut en krok här, då inte ens Cartier-butiken i Köpenhamn har kunnat hjälpa mig...

- De äldre tank-versionernas vikspännen har fastsydda remmar, dvs måttanpassade och icke justerbara remmar. Det är till två sådana äldre tanks jag skulle vilja beställa nya remmar till. Besökte alltså Cartier i Köpenhamn som sa att de skulle vidarebefordra frågan till högkvarteret i Paris. De tog serienummer etc på klockorna, och sa att det på sin höjd skulle ta ca 2-3 veckor innan de kunde återkomma med prisuppgifter. Detta var i april, inget svar därifrån än, så frågan är följande:
- Är det någon av er här på forumet som har något tips på var man kan få tillverkat måttanpassade remmar av god kvalitet till två äldre tanks?
Tack på förhand för svar!

Slänger ut en krok här, då inte ens Cartier-butiken i Köpenhamn har kunnat hjälpa mig...

- De äldre tank-versionernas vikspännen har fastsydda remmar, dvs måttanpassade och icke justerbara remmar. Det är till två sådana äldre tanks jag skulle vilja beställa nya remmar till. Besökte alltså Cartier i Köpenhamn som sa att de skulle vidarebefordra frågan till högkvarteret i Paris. De tog serienummer etc på klockorna, och sa att det på sin höjd skulle ta ca 2-3 veckor innan de kunde återkomma med prisuppgifter. Detta var i april, inget svar därifrån än, så frågan är följande:
- Är det någon av er här på forumet som har något tips på var man kan få tillverkat måttanpassade remmar av god kvalitet till två äldre tanks?
Camille Fournet, kanske? Annars öppnar Cartier en butik i Stockholm i höst.

[email protected]

Ovan snubbe gör makalöst fina band. Jag beställde ett tunt, mörkblått krokodil till en tank jag en gång hade. Supersnyggt. Har även beställt ett otal till diverse panerai under åren. Rekommenderas varmt.

Har samma problem själv. Statusen är att ena sitter på vanligt band och viklåset ligger i lådan. Den andra sprättade jag upp banden och kortade ner till min storlek. Lite ångest att beställa fel längd när ett bans lär kosta en del att måttbeställa. Men det är läckert när man har fått till det, elegant och smidigt.

Efter lång tid av funderande, sökningar på olika sajter så fanns svaret närmare än jag trodde. Efter provning hos @Nymans Ur 1851 så hittade jag den jag är, Tank Solo i stål. Guld är vackert på på handleder men inte på min :)

Tack till Nymans Ur för trevlig affär och tack till denna tråd för inspiration och stort stort tack till @Aurum som orkat svara på mina frågor om denna ikoniska klocka!
Jag är nöjd!

Vilken storlek är det där?

Går eventuellt i säljtankar och funderar på om min Tank Basculante kanske ska få vandra vidare... Jag tänkte att jag skulle kolla om det finns något intresse hos någon i tråden först då det alltid är kul att sälja till någon som uppskattar varumärket och stilen! :)
Om det här är emot någon regel så får admin självklart ta bort inlägget. Gör det endast av välvilja då man alltid vill att klcokan hittar ny ägare som riktigt uppskattar den!
Det är i varje fall den stora modellen med ref. 2390

Efterlysning!!!
Någon vänlig själ som kan kan överge och sälja mig 1 länkbit max 2 till Cartier Santos 29m

Fick precis hem klockan i absolut MINT condition - men med för kort länk..... Vilken jävla mössa.

Pm tack!!

2C19BEED-AE76-49D9-A109-E80C3F386AC8.jpeg
A716F10E-B8B8-4E44-9B99-67759612EAEA.jpeg
Klockspaning fortsätter, pantbank denna gång. Santos Quartz, ser ut som en i titan?
Svårt att fota i skyltfönster dock...

Kan inte bestämma mig om det är nåt att kika närmare på..

Tillbaka
Topp