Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får nog börja med att specificera vilken modell du är ute efter. Tyvärr vet jag inte hur lång länk någon av dem skall vara.Jag är sugen på att börja med klockor igen, och jag har länge varit sugen på en Santos på länk. Hur lång länk har dessa i fullängd? Har skapligt grova handleder så skulle nog behöva 22cm.
Åtgärdat.Du får nog börja med att specificera vilken modell du är ute efter. Tyvärr vet jag inte hur lång länk någon av dem skall vara.
Det finns säkert större men Cartier Santos 100XL är den största jag känner till.Hej jag är lite sugen på en Cartier Santos TT med länk vilken är den största storleken man kan hitta den i? var i köpenhamn och försökte prata med en kvinna i klockbutiken som sålde Cartier men hon kunde inte svenska eller engelska pinsamt dåligt och det slutade med att jag fick en liten röd katalog med ingen fakta i utan bara bilder.
Det finns säkert större men Cartier Santos 100XL är den största jag känner till.
Jag har sett den på originallänk på andra forum, oklart om det är så klockan ”ska” vara.Har den länk? hittar bara med läderband på den
Jag har sett den på originallänk på andra forum, oklart om det är så klockan ”ska” vara.
Hej jag är lite sugen på en Cartier Santos TT med länk vilken är den största storleken man kan hitta den i? var i köpenhamn och försökte prata med en kvinna i klockbutiken som sålde Cartier men hon kunde inte svenska eller engelska pinsamt dåligt och det slutade med att jag fick en liten röd katalog med ingen fakta i utan bara bilder.
Fanns iaf i stål med länk men modellen är nedlagd. Varför ska du ha en så groteskt stor Santos? Den nya Lagre är stooor. Tydligen 39,8 mm. Testat den?Har den länk? hittar bara med läderband på den
Hm, kunde ni inte föra en någorlunda vettig diskussion på danska/svenska?
Håll ut, Cartier öppnar i Stockholm i början av November fick jag besked om i förra veckan. Datum ej fastställt dock.
Fanns iaf i stål med länk men modellen är nedlagd. Varför ska du ha en så groteskt stor Santos? Den nya Lagre är stooor. Tydligen 39,8 mm. Testat den?
http://www.cartier.com/en-us/collec...cartier/w2sa0006-santos-de-cartier-watch.html
Aldrig sett att den var nere, men fungerar för mig iaf. Länken ovan fungerar väl?Nej både jag och min kompis blev helt förvånade när den asiatiska kvinnan i butiken inte kunde kommunicera på varken engelska i köpenhamn lite konstigt att hon inte kunde svenska heller då de flesta danskar kan förstå svenska...
Det var Large som jag var inne i bukten för att fråga om!! Hemsidan var nere innan är den öppen nu?
Priset lär vara det du ser på deras hemsida med liten variation. Medium fanns iaf i GBG senast jag kollade.Ja provade nu det var den engelska som var nere men verkar uppe nu... såg nu att Large är 39,8mm och Medium är 35,1mm!! mycket intressant undrar vad priserna blir i sverige... När skall butiken öppna i stockholm?
Finns hos Nymans åtminstone. Eller fanns. Har provat bägge därJa provade nu det var den engelska som var nere men verkar uppe nu... såg nu att Large är 39,8mm och Medium är 35,1mm!! mycket intressant undrar vad priserna blir i sverige... När skall butiken öppna i stockholm?
Priset lär vara det du ser på deras hemsida med liten variation. Medium fanns iaf i GBG senast jag kollade.
Jarl SandinVem säljer Cartier i göteborg? det visste jag inte och jag såg inte det på deras hemsida...
Båda storlekarna inne när jag på jarls senastVem säljer Cartier i göteborg? det visste jag inte och jag såg inte det på deras hemsida...
Välbyggda. Proportionerna är lite off dock imo, så medium som är den bärbara av de två varianterna blir lite ”kort och tjock”.@aleks Vad var ditt intryck av dessa? Har sneglat lite på dessa men inte prövat dem. Vad låg priset på?
Tack för svar. Visst är det large som har datum? Hittade inte priset på hemsidan, får kolla igen. T/T:n ser riktigt nice ut....Välbyggda. Proportionerna är lite off dock imo, så medium som är den bärbara av de två varianterna blir lite ”kort och tjock”.
Large är löjligt stor.
Dock kul med bandsystemet etc.
Listpris finns på hemsidan!
Stämmer, large är med datum!Tack för svar. Visst är det large som har datum? Hittade inte priset på hemsidan, får kolla igen. T/T:n ser riktigt nice ut....
Enig. Samt så saknar jag datum på nya medium.Provade också medium och large nyligen. Large är clownig, medium är bra i storlek men proportionerna är off. Jag upplevde att länken var för klen. Tycker de äldre generationerna är bättre, vilket är synd då jag gärna hade haft nya medium då den ändå är 100m och ganska smäcker.
Får ta mig tid att testa den.Provade också medium och large nyligen. Large är clownig, medium är bra i storlek men proportionerna är off. Jag upplevde att länken var för klen. Tycker de äldre generationerna är bättre, vilket är synd då jag gärna hade haft nya medium då den ändå är 100m och ganska smäcker.
Nu är den fulländad efter att fått tag på en extra länk. Cartier Santos från 2003, absolut MINT condition. 29mm
Så jäkla nöjd och den känns verkligen så rätt, som så många andra tidigare beskrivit den är den verkligen så elegant, så stilig men samtidigt den där touchen av sport.
Rekommenderar samtliga som tvekar att köpa.
Lite bilder
Grattis! Passar perfekt på dig! Skönt att det löste sig med sista länkbiten
Vilken referens är detta? Vet du om den finns utan datum?
Tighta åt den ett steg, den skall sitta ovanför knölen på handleden. Är skruvskallarna på länken borstade?Nu är den fulländad efter att fått tag på en extra länk. Cartier Santos från 2003, absolut MINT condition. 29mm
Så jäkla nöjd och den känns verkligen så rätt, som så många andra tidigare beskrivit den är den verkligen så elegant, så stilig men samtidigt den där touchen av sport.
Rekommenderar samtliga som tvekar att köpa.
Lite bilder
Tighta åt den ett steg, den skall sitta ovanför knölen på handleden. Är skruvskallarna på länken borstade?