• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Jag är sugen på att börja med klockor igen, och jag har länge varit sugen på en Santos på länk. Hur lång länk har dessa i fullängd? Har skapligt grova handleder så skulle nog behöva 22cm.

EDIT: Det är 29x29-modellen det gäller.

Senast ändrad:
Jag är sugen på att börja med klockor igen, och jag har länge varit sugen på en Santos på länk. Hur lång länk har dessa i fullängd? Har skapligt grova handleder så skulle nog behöva 22cm.
Du får nog börja med att specificera vilken modell du är ute efter. Tyvärr vet jag inte hur lång länk någon av dem skall vara.

Hej jag är lite sugen på en Cartier Santos TT med länk vilken är den största storleken man kan hitta den i? var i köpenhamn och försökte prata med en kvinna i klockbutiken som sålde Cartier men hon kunde inte svenska eller engelska pinsamt dåligt och det slutade med att jag fick en liten röd katalog med ingen fakta i utan bara bilder.

Hej jag är lite sugen på en Cartier Santos TT med länk vilken är den största storleken man kan hitta den i? var i köpenhamn och försökte prata med en kvinna i klockbutiken som sålde Cartier men hon kunde inte svenska eller engelska pinsamt dåligt och det slutade med att jag fick en liten röd katalog med ingen fakta i utan bara bilder.
Det finns säkert större men Cartier Santos 100XL är den största jag känner till.

Hm, kunde ni inte föra en någorlunda vettig diskussion på danska/svenska?
Håll ut, Cartier öppnar i Stockholm i början av November fick jag besked om i förra veckan. Datum ej fastställt dock.

Har den länk? hittar bara med läderband på den
Fanns iaf i stål med länk men modellen är nedlagd. Varför ska du ha en så groteskt stor Santos? Den nya Lagre är stooor. Tydligen 39,8 mm. Testat den?
1665894.png

http://www.cartier.com/en-us/collec...cartier/w2sa0006-santos-de-cartier-watch.html

Hm, kunde ni inte föra en någorlunda vettig diskussion på danska/svenska?
Håll ut, Cartier öppnar i Stockholm i början av November fick jag besked om i förra veckan. Datum ej fastställt dock.

Nej både jag och min kompis blev helt förvånade när den asiatiska kvinnan i butiken inte kunde kommunicera på varken engelska i köpenhamn lite konstigt att hon inte kunde svenska heller då de flesta danskar kan förstå svenska...

Fanns iaf i stål med länk men modellen är nedlagd. Varför ska du ha en så groteskt stor Santos? Den nya Lagre är stooor. Tydligen 39,8 mm. Testat den?
1665894.png

http://www.cartier.com/en-us/collec...cartier/w2sa0006-santos-de-cartier-watch.html

Det var Large som jag var inne i bukten för att fråga om!! Hemsidan var nere innan är den öppen nu?

Nej både jag och min kompis blev helt förvånade när den asiatiska kvinnan i butiken inte kunde kommunicera på varken engelska i köpenhamn lite konstigt att hon inte kunde svenska heller då de flesta danskar kan förstå svenska...

Det var Large som jag var inne i bukten för att fråga om!! Hemsidan var nere innan är den öppen nu?
Aldrig sett att den var nere, men fungerar för mig iaf. Länken ovan fungerar väl?

Ja provade nu det var den engelska som var nere men verkar uppe nu... såg nu att Large är 39,8mm och Medium är 35,1mm!! mycket intressant undrar vad priserna blir i sverige... När skall butiken öppna i stockholm?

Ja provade nu det var den engelska som var nere men verkar uppe nu... såg nu att Large är 39,8mm och Medium är 35,1mm!! mycket intressant undrar vad priserna blir i sverige... När skall butiken öppna i stockholm?
Priset lär vara det du ser på deras hemsida med liten variation. Medium fanns iaf i GBG senast jag kollade.

Välbyggda. Proportionerna är lite off dock imo, så medium som är den bärbara av de två varianterna blir lite ”kort och tjock”.
Large är löjligt stor.

Dock kul med bandsystemet etc.

Listpris finns på hemsidan!
BEFA1A64-E91B-4530-9D10-1A93A8D9C5FB.png
07C37998-F165-4BD4-B752-024F20F1BDA0.png
BC92228E-0425-4649-BAEE-0095C51A5ED0.png
56DF1D29-7C87-49E4-8909-B04DA8D17133.png
Tack för svar. Visst är det large som har datum? Hittade inte priset på hemsidan, får kolla igen. T/T:n ser riktigt nice ut....

Provade också medium och large nyligen. Large är clownig, medium är bra i storlek men proportionerna är off. Jag upplevde att länken var för klen. Tycker de äldre generationerna är bättre, vilket är synd då jag gärna hade haft nya medium då den ändå är 100m och ganska smäcker.

Tack för svar. Visst är det large som har datum? Hittade inte priset på hemsidan, får kolla igen. T/T:n ser riktigt nice ut....
Stämmer, large är med datum!

Provade också medium och large nyligen. Large är clownig, medium är bra i storlek men proportionerna är off. Jag upplevde att länken var för klen. Tycker de äldre generationerna är bättre, vilket är synd då jag gärna hade haft nya medium då den ändå är 100m och ganska smäcker.
Enig. Samt så saknar jag datum på nya medium.

Får ta mig tid att testa den.
Tycker medium ser riktigt fin ut, prisbilden är väl sådär då jag misstänker att man inte blir av med den i en handvändning om man skulle få för sig och avyttra någon gång.

Nu är den fulländad efter att fått tag på en extra länk. Cartier Santos från 2003, absolut MINT condition. 29mm
Så jäkla nöjd och den känns verkligen så rätt, som så många andra tidigare beskrivit den är den verkligen så elegant, så stilig men samtidigt den där touchen av sport.

Rekommenderar samtliga som tvekar att köpa.

Lite bilder

Bilagor

• 20180720_143024.jpg
    20180720_143024.jpg
    102.1 KB · Visningar: 7
  • 20180720_143337.jpg
    20180720_143337.jpg
    116.1 KB · Visningar: 5
Nu är den fulländad efter att fått tag på en extra länk. Cartier Santos från 2003, absolut MINT condition. 29mm
Så jäkla nöjd och den känns verkligen så rätt, som så många andra tidigare beskrivit den är den verkligen så elegant, så stilig men samtidigt den där touchen av sport.

Lite bilder

Grattis! Passar perfekt på dig! Skönt att det löste sig med sista länkbiten:)

Vilken referens är detta? Vet du om den finns utan datum?

Lite bilder
Tighta åt den ett steg, den skall sitta ovanför knölen på handleden. Är skruvskallarna på länken borstade?

Tillbaka
Topp