• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Letar en Cartier Francaise åt sambon. Har hittat en som jag tycker ser fin ut men har egentligen dålig koll på modellen. Är det något jag missar eller ser den reko ut? Tacksam för input :)

https://www.chrono24.se/cartier/tank-francaise-quartz-steel-gold-lady-2465--id7780815.htm
Ser inget uppenbart fel men hade valt en sån här ist:
s-l1600.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/-/153102152588?nordt=true&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l10137

Låter billigare :) Vet du på rak arm ref eller storlek? Cartier är fortfarande en djungel för mig.
Kommer inte ihåg ref men det hittar du snabbt, de är sökbara på just galbee xl. De är 32 mm men är längre bandhornspets till bandhornspets än medium du testade ovan. Fanns en bra jämförelsebild någonstans.

Galbeé- kvarts eller automatisk?

Edit: går i köptankar och funderar på om kvarts är tunnare och bärs bättre

Satsa på Galbee XL ist, bättre proportioner.

Nu blev det svårt! Köper proportionerna, men tycker att den nya är snyggare som helhet. Båda skulle funka. Galbee XL till rätt kurs eller en ny medium, får nog bero på vad som dyker upp till rätt kurs när jag är i läge att handla. Gick ju typiskt nog en Galbee XL för runt 20k här innan mitt intresse väcktes :)

Nu blev det svårt! Köper proportionerna, men tycker att den nya är snyggare som helhet. Båda skulle funka. Galbee XL till rätt kurs eller en ny medium, får nog bero på vad som dyker upp till rätt kurs när jag är i läge att handla. Gick ju typiskt nog en Galbee XL för runt 20k här innan mitt intresse väcktes :)
Det var ett bra köp. Testa om du får chansen, svårt att avgöra på bild vad man tycker.

Då det verkar vara stiltje på forumet gällande försäljningar av Santos så har jag börjat titta på C24, någon som kan se om detta ex är helt sönderpolerat eller är kosher.
https://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee-with-box-and-papers--id8524322.htm
Vad har vi sagt om ytfinish på länk och skruvskallar? Man saknar även en bild på länken från sidan. Sedan sitter länken uppspänd på alla bilder, man vill se den utan stöd. Skulle säga att länken är lite sliten och länken felpolerad. Även dyr.

Blanka skallar och borstad länk ska det kanske vara ja, du har rätt.
Hoppar denna, skulle vara så grymt att hitta en som är någorlunda orörd.
Tack @Aurum

Blanka skallar och borstad länk ska det kanske vara ja, du har rätt.
Hoppar denna, skulle vara så grymt att hitta en som är någorlunda orörd.
Tack @Aurum
Galbée klarar polering bättre än Carrée, men då måste man täcka skruvskallarna när man borstar. Mao viktigare på de äldre, hade kunnat leva med en ok polerad Galbée men inte Carrée.

Samma klocka ligger uppe igen, lite högre pris bara. Pruta!

Tillbaka
Topp