Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mikrojustering. Ser inget problem med klockan ovan. Är väl det jag nämnde och att man kanske vill ha den nyborstad.Priset är helt klart intressant och ni tycker skicket är riktigt bra eller iaf good enough?
Glappet vid spännet, är det microjustering eller varför ser det ut som det gör?
Missade det, är det fukt som skapat det? Såpass lite att det förmodligen inte syns utan förstoring men ändå något som går att störa sig på.Mikrojustering. Ser inget problem med klockan ovan. Är väl det jag nämnde och att man kanske vill ha den nyborstad.
Edit, du har lite slitage i utkanten av tavlan med. Inte ovanligt men finns ex där det syns mindre.
Tavlan ligger an mot metallboetten, de flesta Cartier lider av detta tyvärr.Missade det, är det fukt som skapat det? Såpass lite att det förmodligen inte syns utan förstoring men ändå något som går att störa sig på.
Verkar tyvärr så, har sett det förut på många Tank.Tavlan ligger an mot metallboetten, de flesta Cartier lider av detta tyvärr.
Beror på person, jag tror inte man stör sig på detta lilla.Verkar tyvärr så, har sett det förut på många Tank.
Vad tror du om hur mycket det syns utan förstoring?
Tycker också det ser rätt ok ut, borde inte störa nämnvärt.Beror på person, jag tror inte man stör sig på detta lilla.
Blir det något så är det i så fall en Galbée eller Carée. Funderar lite på en modern Santos också, men föredrar proportionerna på vintage-modellerna.Santos Vendôme så har du samma länk som Carrée. Är själv sugen på ett krispigt ex i tvåton.
LänkTänkte passa på vid nästa besök i Stockholm att handla något nytt band i Cartier butiken.
Vad finns det för schyssta band alternativ till Santos ?
![]()
Har länken redan men lirar inte med den.
Typ alla band är restade så de går inte att köpa över disk. Kan hända att någon butik har något enstaka kvar men enligt cartier själva så går inga att beställa. Har hört på omvägar att det är strul med att sourca den speciella adaptern.Har länken redan men lirar inte med den.
Blir antingen för tajt eller löst samt så saknar jag någon form av extension när handleden sväller.
Så tänker främst på band![]()
Oj där ser man och bra info att veta.Typ alla band är restade så de går inte att köpa över disk. Kan hända att någon butik har något enstaka kvar men enligt cartier själva så går inga att beställa. Har hört på omvägar att det är strul med att sourca den speciella adaptern.
Delugs tillverkar på beställning fram till och med maj månad men har åkt på cease and desist från Cartier efter det. https://delugs.com/products/custom-watch-strap-for-cartier-santos-de-cartier
Är själv vääldigt sugen på ett grått alcantara från delugs men kommit av mig pga 8-12v leveranstid
Kapat?Oj där ser man och bra info att veta.
Tänker främst på att det vore trevligt om man kunde få bandet anpassat och kapat till rätt längd i butiken.
Har funderat på delugs men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska gå för.
Hehe jag har samma problem med min Galbée XL. Är mellan länkar för att klara av svullnad. Men jag lider vidare då jag tycker att länken är en så stor del av designenHar länken redan men lirar inte med den.
Blir antingen för tajt eller löst samt så saknar jag någon form av extension när handleden sväller.
Så tänker främst på band![]()
Låter som jag haft en jäkla tur med att länken på min nya Santos de Cartier passar perfekt och sitter riktigt skönt! (har hittills inte behövt ändra storlek beroende på temperatur heller)Hehe jag har samma problem med min Galbée XL. Är mellan länkar för att klara av svullnad. Men jag lider vidare då jag tycker att länken är en så stor del av designen
Ja den är snygg på länken så det kan vara värt ett visst lidande emellanåt.Hehe jag har samma problem med min Galbée XL. Är mellan länkar för att klara av svullnad. Men jag lider vidare då jag tycker att länken är en så stor del av designen
Kommande (1 April) referensobjekt för en fin carreé. https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4229/vara/1918920Ja den finns i helstål.
Riktigt fin Carree runt 40
Riktigt fin Galbee runt 30
Fin Carree på bilden ca 20 kr.
TT, fin Carree och stål.
Jag har ett grönt alligator som jag skulle kunna släppa. Använt 5-7 dagar max.Tänkte passa på vid nästa besök i Stockholm att handla något nytt band i Cartier butiken.
Vad finns det för schyssta band alternativ till Santos ?
![]()
Inspirationsbild för att trigga ett pm till james, @CosmoJag har ett grönt alligator som jag skulle kunna släppa. Använt 5-7 dagar max.
Oj det var stiligt
Skall du beställa från Delugs har du fram till maj på dig att beställa, sedan är det slut med detOj där ser man och bra info att veta.
Tänker främst på att det vore trevligt om man kunde få bandet anpassat och kapat till rätt längd i butiken.
Har funderat på delugs men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska gå för.
Japp såg det.Skall du beställa från Delugs har du fram till maj på dig att beställa, sedan är det slut med det
Är det inte rätt så billigt för en Carrée i toppskick, eller har jag fått fel uppfattning kring priserna?Kommande (1 April) referensobjekt för en fin carreé. https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4229/vara/1918920
![]()
Är det inte rätt så billigt för en Carrée i toppskick, eller har jag fått fel uppfattning kring priserna?