• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Okej ett upprop till alla KS :) någon som har en Cartier Santos Galbée 29mm? behöver prova en på armen med länk och gärna någon på västkusten jag kommer gärna och bjuder på kaffe eller glass som tack för hjälpen!

La upp detta med i vad gör du med din klocktråden med för dubbel effekt :p

Otroligt nöjd med denna

1F44D5CA-289B-4E52-B356-E2A13E76707D.jpeg

Så snygg den är!! Är det 29mm? isåfall hur bred är din arm? och har du badat med den? 3atm om man prov trycker varje år går det att plaska i pool med den?
Stämmer!
Vet ej bredden på den men ca 16.5cm runt om.
Ej badat. Duschade en gång med den på armen men känns dumt att chansa när jag har klockor som är bättre lämpade för bad.

Är sugen på en sådan som en skön sommar klocka som komplement till min dyker Oris och som bling klocka ;) inte tänkt att dyka med den men om jag sitter vid en pool vill jag kunna hoppa i utan lägga klockan på handduken... undrar om de klarar det?

Nån millimeter tjockare än Tank Solo men samma känsla.
Tycker det är en helt annan känsla än Tank Louis iaf. Den äldre guldvarianten har lite snällare proportioner men tyvärr sitter den du har rätt illa på min handled. Hade väl iofs blivit bättre med ett ostoppat band ist för originalbandet.

Tycker det är en helt annan känsla än Tank Louis iaf. Den äldre guldvarianten har lite snällare proportioner men tyvärr sitter den du har rätt illa på min handled. Hade väl iofs blivit bättre med ett ostoppat band ist för originalbandet.

Aldrig testat Tank Louis, men den moderna Solo kvarts tycker jag har liknande känsla. Denna är dock längre vilket jag verkligen gillar. Originalband + viklås är alldeles för köttigt, helt annan klocka med ostoppat band.

Aldrig testat Tank Louis, men den moderna Solo kvarts tycker jag har liknande känsla. Denna är dock längre vilket jag verkligen gillar. Originalband + viklås är alldeles för köttigt, helt annan klocka med ostoppat band.
Är just det faktum att baksidan är platt som stör mig, men är ju trevligt att den sitter fint på din handled. Äldre guldmodellen är lite mindre och smalare. Sedan böjer bandhornen nedåt så de inte upplevs lika platta.

Hej!

Hittade denna på kaplans (är totalt insnöad på Cartier och har som mål att ha just denna klockan i min kollektion som jag vill få till), dock är jag osäker på om det kanske är något ”fel” på klockan trots att det inte står i beskrivningen pga det låga priset (och då det även är Sefina som har hand om pant). Vad tror ni? Har jag fel om ”lågt” pris?

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3437/vara/1470274

Bilagor

• 2901311C-DF81-40C2-A669-B0C34F52A3CA.png
    2901311C-DF81-40C2-A669-B0C34F52A3CA.png
    41.6 KB · Visningar: 2
Hej!

Hittade denna på kaplans (är totalt insnöad på Cartier och har som mål att ha just denna klockan i min kollektion som jag vill få till), dock är jag osäker på om det kanske är något ”fel” på klockan trots att det inte står i beskrivningen pga det låga priset (och då det även är Sefina som har hand om pant). Vad tror ni? Har jag fel om ”lågt” pris?

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3437/vara/1470274
Nja, det är en ju en polerad, medfaren, liten damklocka med quartzverk. Marknaden är inte särskilt stor då. Med köpavgifter så är den nu inte särskilt billig, skulle jag säga.

Nja, det är en ju en polerad, medfaren, liten damklocka med quartzverk. Marknaden är inte särskilt stor då. Med köpavgifter så är den nu inte särskilt billig, skulle jag säga.

Well, nu är den "billig" eller snarare prisvärd > men efter auktionens slut lär den bli dyr, JA. > Kaplans 20% som alltid förstör en bra affär :D
Det finns alltid en marknad för Cartier - och större blir den!

Då det inte är så mycket pengar för en automat så lutar jag åt det hållet men kul att se hur ni som har Cartier tänker
Precis. Väldigt prisvärda. Speciellt om du hittar en här på KS. Har också haft en quartz. För mig spelar det ingen roll vare sig det gäller Santos eller Tank, men använder den så mycket att automat känns lite roligare. Är ju standard ETA-verk så inget "fint" urverk men automat är ju alltid automat. Fördel quartz är ju annars att sekundvisaren saknas så man slipper störa sig på visuellt tickande visare ;)

Well, nu är den "billig" eller snarare prisvärd > men efter auktionens slut lär den bli dyr, JA. > Kaplans 20% som alltid förstör en bra affär :D
Det finns alltid en marknad för Cartier - och större blir den!

Ja, de där 20% alltså... ja, dock mindre marknad för damklockor - haft svårt att hitta klockor - om man nu inte är ute efter en rolex datejust som det känns att många tjejer har idag..

Precis. Väldigt prisvärda. Speciellt om du hittar en här på KS. Har också haft en quartz. För mig spelar det ingen roll vare sig det gäller Santos eller Tank, men använder den så mycket att automat känns lite roligare. Är ju standard ETA-verk så inget "fint" urverk men automat är ju alltid automat. Fördel quartz är ju annars att sekundvisaren saknas så man slipper störa sig på visuellt tickande visare ;)
Fast saknas verkligen sekundvisaren på kvarts-santos a 29mm? Har iaf för mig att jag sett motsatsen men kan ha fel.

Tillbaka
Topp