• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

mofo

Audemars
2-Faktor
Inte så tjock.
IMG_5979.jpeg
Fan vad den är bra :)
Vad är det för size på den?
 

A.Broccoli

Breitling
Hej alla,

Hoppas allt är bra,

Jag ställer en nybörjarfråga här och hoppas ni kan hjälpa mig,
Jag har äntligen genomfört mitt köp utav min drömklocka "Cartier Santos Galbee 29mm" och är toknöjd,

Är dock osäker på om man kan byta till tex läderlänk på denna ?
Innan jag undersöka det närmare så ställer jag frågan här :)

Om så, var köper jag passande länkar och vad behöver jag tänka på ?

Väl möt,

//
Johan
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Hej alla,

Hoppas allt är bra,

Jag ställer en nybörjarfråga här och hoppas ni kan hjälpa mig,
Jag har äntligen genomfört mitt köp utav min drömklocka "Cartier Santos Galbee 29mm" och är toknöjd,

Är dock osäker på om man kan byta till tex läderlänk på denna ?
Innan jag undersöka det närmare så ställer jag frågan här :)

Om så, var köper jag passande länkar och vad behöver jag tänka på ?

Väl möt,

//
Johan
Det går men rekommenderas ej. Bandstiften sitter väldigt nära boetten vilket gör att bandhornen kommer att sticka ut, ser inte bra ut.

Krävs även att läderbandet är väldigt tunt för att ens få det på plats.

Hittade en bild på nätet som exempel.

26308400-0nb06ntq45tp1h4boz3gy433-ExtraLarge.jpg
 

A.Broccoli

Breitling
Det går men rekommenderas ej. Bandstiften sitter väldigt nära boetten vilket gör att bandhornen kommer att sticka ut, ser inte bra ut.

Krävs även att läderbandet är väldigt tunt för att ens få det på plats.

Hittade en bild på nätet som exempel.

26308400-0nb06ntq45tp1h4boz3gy433-ExtraLarge.jpg
Tack för snabbt svar, det uppskattas !! ✔

Jag tänkte bara om Cartier har släppt något eget som komplement, då funktionen på att byta deras originallänk är väldigt smidig! :)
 

bosse123

Breitling
Finns det någon plats på det stora Internet där jag kan se sida-vid-sida jämförelse av Santos M/L och Dumont L/XL? Så kan jag Photoshoppa resten själv till min handled. Jag har en Santos L i ADLC som sitter bra, men saknar orken att resa till en Cartier Boutique.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fin den där modellen. Mycket ”armbands-feeling” på grain de riz när boetten inte bygger något tjocklek på handleden kan jag tro. Själv lite småsugen på inköp av denna alternativt en Ceinture, får se vad man landar i.
Den är fin, väldigt vacker, men hade nog inte köpt den igen. Tycker den är lite för liten och feminin. Ceinture tror jag är för kort sett till bredden.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Den är fin, väldigt vacker, men hade nog inte köpt den igen. Tycker den är lite för liten och feminin. Ceinture tror jag är för kort sett till bredden.
Har du någon bild på den bredvid din LC, för visst är den både längre och bredare om man ser till måtten? (Får upp typ 26x34 i huvudet).

Ja, det är dessvärre det som oroar med Ceinture. Således även funderat på den automatiska på 31x31, men är lite orolig över tjockleken där.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har du någon bild på den bredvid din LC, för visst är den både längre och bredare om man ser till måtten? (Får upp typ 26x34 i huvudet).

Ja, det är dessvärre det som oroar med Ceinture. Således även funderat på den automatiska på 31x31, men är lite orolig över tjockleken där.
Den är egentligen inte så liten när man jämför. Hade inte LC här men lite annat.
IMG_5991.jpeg
IMG_5993.jpeg
IMG_5994.jpeg
IMG_5996.jpeg
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Någon som sitter på en Basculante i guld? Skulle vara kul att se någon bild på en handled om någon har, tycker dom ser riktigt intressanta ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Hade kunnat vara ännu värre.
Absurt nog ja, jag hade nog förväntat mig ännu högre. Tråkigt hursomhelst med prisutvecklingen (även om det är trevligt att fler får upp ögonen för klassisk design och storlek), svårt att fynda nuförtiden.
 
Topp