• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nykär, tycker stålcarreen står sig rätt bra i konkurrensen. Carree må var dyr idag, men vad förutom RO ger samma känsla på handleden?

Är man färdig nu? Kanske räcker…
IMG_6114.jpeg


Nej, det finns alltid något nytt kul att jaga.

Grym trio!

I min mening smäller Bvlgari högt på handleden, på ett snarlikt sätt som vissa Cartier jag ägt. Diagono i 35 mm känns helt klart jämförbar med 29 mm Santos, även om de skiljer sig på många olika sätt.

Vad är din input @Aurum?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grym trio!

I min mening smäller Bvlgari högt på handleden, på ett snarlikt sätt som vissa Cartier jag ägt. Diagono i 35 mm känns helt klart jämförbar med 29 mm Santos, även om de skiljer sig på många olika sätt.

Vad är din input @Aurum?
Håller typ med, gillar diagono 35 mycket, speciellt de tidigare med målade index. Lite sportigare i designen kan jag tycka, men borstade ytorna på länken är plana som på Carree och RO.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Idag får jag min nya klocka. En Cartier såklart! En modell som jag tror jag blir ensam om i forumet. I alla fall i den varianten.
Nu har ni möjlighet att gissa modell fram till eftermiddag. Den som gissar rätt vinner 22 liter vatten från närmaste kran.
Chansar på Ceinture från tidigt 70-tal med JLC-verk alternativt en Tricolore Trinity på länk, eller kanske platinum Carrée?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ännu ett nytt band. Det är en UNS för tjockt så det sitter liksom för tajt mot boetten. Men men... Insåg att Hirsch medium längd är för kort trots smala handleder eftersom klockan i sig är så liten. Så jag ville testa lång längd (denna) för att testa om det funkar bättre. Det gör det i alla fall.
20230901_123221.jpg
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Nu är den hemma! 36mm automatisk Cartier Ronde i roséguld. Ropades hem på auktion igår men märkligt att Nymans Ur har utfärdat certet med datum 2023-08-31…?

Jättefin klocka vid första anblick. En udda fågel i Cartiers portfölj. Hade kanske önskat lite smalare mellan luggarna och att bandet smalnade av mer mot låset. Men allt som allt härlig och prisvärd klocka!
IMG_4926.jpeg
 

martaSM30

Audemars
Nu är den hemma! 36mm automatisk Cartier Ronde i roséguld. Ropades hem på auktion igår men märkligt att Nymans Ur har utfärdat certet med datum 2023-08-31…?

Jättefin klocka vid första anblick. En udda fågel i Cartiers portfölj. Hade kanske önskat lite smalare mellan luggarna och att bandet smalnade av mer mot låset. Men allt som allt härlig och prisvärd klocka!
IMG_4926.jpeg
Riktigt fin!! Men konstigt med datumet, måste ju vara fel. Ställt frågan till auktionshuset?
 

Åskviggen

Panerai
Nu är den hemma! 36mm automatisk Cartier Ronde i roséguld. Ropades hem på auktion igår men märkligt att Nymans Ur har utfärdat certet med datum 2023-08-31…?

Jättefin klocka vid första anblick. En udda fågel i Cartiers portfölj. Hade kanske önskat lite smalare mellan luggarna och att bandet smalnade av mer mot låset. Men allt som allt härlig och prisvärd klocka!
IMG_4926.jpeg
Riktigt fint,
Stort grattis till dig!
Bjud gärna på en wrist-shot vid tilfälle :)
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Ännu ett nytt band. Det är en UNS för tjockt så det sitter liksom för tajt mot boetten. Men men... Insåg att Hirsch medium längd är för kort trots smala handleder eftersom klockan i sig är så liten. Så jag ville testa lång längd (denna) för att testa om det funkar bättre. Det gör det i alla fall.
20230901_123221.jpg
Mycket fin färg på bandet 👍🏼👍🏼
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som testat viklås till sin Tank Must? Är sugen på ett till min large men är rädd att viklåset kommer att bygga för mycket på höjden.
 
Topp