Haha bilden som luras. Kameran måste dragit med nyans från tröjanSupersnygg!!! Men solkräm nästa gång i solen, kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha bilden som luras. Kameran måste dragit med nyans från tröjanSupersnygg!!! Men solkräm nästa gång i solen, kanske?
Haha bilden som luras. Kameran måste dragit med nyans från tröjan
Kul att de finns kvar i så bra skick. Ha den som referens åt andra hur en 2960 ska se utHar fått en till 2960 som är full set. Första generationens länk. Datumstämplarna på länken stämmer överens med certet: 86 på båda.
Riktigt fin, grattis!Har fått en till 2960 som är full set. Första generationens länk. Datumstämplarna på länken stämmer överens med certet: 86 på båda.
Har fått en till 2960 som är full set. Första generationens länk. Datumstämplarna på länken stämmer överens med certet: 86 på båda.
Grymt fin! Jag vill också få såna fina klockor..
Jisses!Har fått en till 2960 som är full set. Första generationens länk. Datumstämplarna på länken stämmer överens med certet: 86 på båda.
Otroligt fin!Har fått en till 2960 som är full set. Första generationens länk. Datumstämplarna på länken stämmer överens med certet: 86 på båda.
Galbee har inte sålts på många år tyvärrHar någon koll på någon butik som har en Cartier santos galbee inne som man kan testa?
Blir bara mer och mer sugen på en efter alla bilder som läggs upp här
Tänkte på handlare som säljer begagnadGalbee har inte sålts på många år tyvärr
Nog lättast att hitta någon här på ks och bjuda på kaffe för att få klämma lite !Tänkte på handlare som säljer begagnad
Får göra så! Hojta om någon är intresserad på en gratis kaffe nån dag framöverNog lättast att hitta någon här på ks och bjuda på kaffe för att få klämma lite !
Datejust är mycket större! Det är ju den Dj modellen med bulkigast boet.Har någon haft en 116234 datejust och santos galbee som kan säga lite hur stora skillnaderna är i känslan att bära? eller kanske till och med äger båda och kan skicka bilder
Santos är mindre och är mer ett armband. Santos 29 mm är rätt lik en 34 mm oysterboett på länk.Har någon haft en 116234 datejust och santos galbee som kan säga lite hur stora skillnaderna är i känslan att bära? eller kanske till och med äger båda och kan skicka bilder
Okej! Låter nästan som att man behöver testa en. Älskar modellen och är mest orolig att den känns väldigt liten.Santos är mindre och är mer ett armband. Santos 29 mm är rätt lik en 34 mm oysterboett på länk.
Trivs du med 36 mm bör du kunna vänja dig vid en 29 mm santos. Man får dock ge det ett par dagar i sträck om man får chansen.Okej! Låter nästan som att man behöver testa en. Älskar modellen och är mest orolig att den känns väldigt liten.
Ingen DJ, men liknande storlek i form av 1803 på läder samt en 29mm Galbée för jämförelse. Rund 16cm handled på bilden.Har någon haft en 116234 datejust och santos galbee som kan säga lite hur stora skillnaderna är i känslan att bära? eller kanske till och med äger båda och kan skicka bilder
Det där var grymt att få se! Stort tack. 1803 var riktigt snygg med svårt att hitta en klocka man vill satsa på haha.Ingen DJ, men liknande storlek i form av 1803 på läder samt en 29mm Galbée för jämförelse. Rund 16cm handled på bilden.
116234 och Carre ivf. Careen mindre så klart, men aldrig upplevt den som "för" liten.Har någon haft en 116234 datejust och santos galbee som kan säga lite hur stora skillnaderna är i känslan att bära? eller kanske till och med äger båda och kan skicka bilder
Stort tack! Kul med olika inputs. I mina ögon tänker jag samma, upplevs inte för liten.116234 och Carre ivf. Careen mindre så klart, men aldrig upplevt den som "för" liten.
/B
Jag polerade min LC när den var inne på lite fix och tyckte resultatet blev bra.Funderar på uppfräschning av min lilla tank. Någon som har erfarenhet av polering av just tank hos Cartier?
Jag gissar bara, men många verkar varit borstade från fabrik. Kan däremot tänka mig att om man valde att byta i efterhand så förblev ringen polerad. Så hade de en lagerklocka är det inte orimligt att de bytte tavla lokalt innan kund hämtade ut. Vet inte om man kommer bli så mycket klokare här.Såg denna på Instagram och bortsett från att folk (oftast handlare) slänger sig med NOS och untouched till höger och vänster så funderade jag… Är det någon i tråden som stött på en Carrée med lackad färgad tavla och fabrikspolerad glasring? Samtliga jag ägt/sett har varit med borstad (likt min klocka på nedre bilden). Min bild är att det ibland diskuteras lite löst huruvida dessa släppts även med polerad glasring, men det verkar ej vara någon som sett något exemplar. Intressant med lite klarhet i frågan känner jag.