• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har fått en till 2960 som är full set. Första generationens länk. Datumstämplarna på länken stämmer överens med certet: 86 på båda.

_9093879.JPG
_9093886.JPG
_9093891.JPG
_9093892.JPG
_9093893.JPG
_9093896.JPG
_9093888.JPG
_9093889.JPG

Har någon koll på någon butik som har en Cartier santos galbee inne som man kan testa?

Blir bara mer och mer sugen på en efter alla bilder som läggs upp här:)

Har någon haft en 116234 datejust och santos galbee som kan säga lite hur stora skillnaderna är i känslan att bära?:) eller kanske till och med äger båda och kan skicka bilder

Var väldigt nöjd med 36mm. Som du skriver, förmodligen en vanesak som med vilken klocka som helst.
Kanske går att jämföra närmare min första datejust som jag hade från 78.

Såg denna på Instagram och bortsett från att folk (oftast handlare) slänger sig med NOS och untouched till höger och vänster så funderade jag… Är det någon i tråden som stött på en Carrée med lackad färgad tavla och fabrikspolerad glasring? Samtliga jag ägt/sett har varit med borstad (likt min klocka på nedre bilden). Min bild är att det ibland diskuteras lite löst huruvida dessa släppts även med polerad glasring, men det verkar ej vara någon som sett något exemplar. Intressant med lite klarhet i frågan känner jag.

IMG_4535.jpeg
IMG_4536.png

Såg denna på Instagram och bortsett från att folk (oftast handlare) slänger sig med NOS och untouched till höger och vänster så funderade jag… Är det någon i tråden som stött på en Carrée med lackad färgad tavla och fabrikspolerad glasring? Samtliga jag ägt/sett har varit med borstad (likt min klocka på nedre bilden). Min bild är att det ibland diskuteras lite löst huruvida dessa släppts även med polerad glasring, men det verkar ej vara någon som sett något exemplar. Intressant med lite klarhet i frågan känner jag.

IMG_4535.jpeg
IMG_4536.png
Jag gissar bara, men många verkar varit borstade från fabrik. Kan däremot tänka mig att om man valde att byta i efterhand så förblev ringen polerad. Så hade de en lagerklocka är det inte orimligt att de bytte tavla lokalt innan kund hämtade ut. Vet inte om man kommer bli så mycket klokare här.

Tillbaka
Topp