Grym! Får man fråga vilken referens / storlek det är på denna? Kollar själv på de manuella Americaine men svårt att få en bra uppfattning om storlek på handleden.Nytt in idag så nu får jag vara med härockså![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym! Får man fråga vilken referens / storlek det är på denna? Kollar själv på de manuella Americaine men svårt att få en bra uppfattning om storlek på handleden.Nytt in idag så nu får jag vara med härockså![]()
![]()
Wsta0044 som är 41,6x22,6Grym! Får man fråga vilken referens / storlek det är på denna? Kollar själv på de manuella Americaine men svårt att få en bra uppfattning om storlek på handleden.
Nyfiken! Vad kostade ett batteribyte hos dem?Fick tillbaka min Solo idag efter ett första batteribyte sen köp hos Nymans. Jag är imponerad av att första batteriet höll i 5 år men det skulle jag inte förvänta mig nu enligt dem, max 2-3 år. Är bara första batteriet som räcker 5 år tydligen. Lät lite konstigt i mina öron. Fick ingen direkt förklaring varför det är så, någon som vet? Kanske beror på användningen (killgissning)?
![]()
400 balubasNyfiken! Vad kostade ett batteribyte hos dem?
Vilket trams! Skulle batteriet från fabriken vara ett superbatteri och nu sätter dom bara in ”normala” batterier? Det ärliga svaret som dom nog inte ville ge var att dom troligen inte har en susning.Fick tillbaka min Solo idag efter ett första batteribyte sen köp hos Nymans. Jag är imponerad av att första batteriet höll i 5 år men det skulle jag inte förvänta mig nu enligt dem, max 2-3 år. Är bara första batteriet som räcker 5 år tydligen. Lät lite konstigt i mina öron. Fick ingen direkt förklaring varför det är så, någon som vet? Kanske beror på användningen (killgissning)?
![]()
Den gör sig väldigt bra i guldFörsta wristshoten. 36mm på 16,5cm handled.
Edit: kan säga att bandet verkar vara gjort för större handleder. Jag har satt låset på hålet längst in, och då sitter klockan så den kan röra sig en halv centimeter upp och ner på handleden med lite hjälp
![]()
Tack! Håller med dig. Jag såg Fredrik Reinfeldt bar en i stål, med stållänken. Den var inte speciellt snygg. Såg snarare lite billig ut.Den gör sig väldigt bra i guld![]()
Väldigt fin!Första wristshoten. 36mm på 16,5cm handled. @Åskviggen
Edit: kan säga att bandet verkar vara gjort för större handleder. Jag har satt låset på hålet längst in, och då sitter klockan så den kan röra sig en halv centimeter upp och ner på handleden med lite hjälp
![]()
Vad är det för band?Första wristshoten. 36mm på 16,5cm handled. @Åskviggen
![]()
Originalbandet som satt på från butik. Jag är dålig på band. Men skönt och fint är det i alla fallVad är det för band?
Ah, tack! Tyckte det såg bättre ut än vad deras originalOriginalbandet som satt på från butik. Jag är dålig på band. Men skönt och fint är det i alla fall![]()
Finns på vissa Galbée men inte på Carrée så gott jag vet, dålig koll om det är specifika referenser eller inte som har dessa tavlor.Hur är det med guilloche på äldre Santos, finns det? Jag tänker Carree och Galbee.
Galet bra! Vilken ref är det på denna?Guld ska matchas med guld. Jag har länge känt mig vilsen med stålklocka och min guldiga Monark, men nu börjar det ordna upp sig.
![]()
Kul att du gillar den! Referensen är 2616 (2005), det är en Collection Privée, så det är ingen referens som växer på träd, med kanske 200-250 tillverkade totalt. Således finns det rätt lite information om dem online.Galet bra! Vilken ref är det på denna?
Hur är det med guilloche på äldre Santos, finns det? Jag tänker Carree och Galbee.
Kostade 26’ till Carree iaf.Någon som av en händelse råkar ha en komplett länk till Galbee i stål 1564 eller vet vad en kan gå loss på från Cartier?![]()
OuchKostade 26’ till Carree iaf.
Supersnygg!!! Men solkräm nästa gång i solen, kanske?