• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

gurki

Omega
2-Faktor
Nytt in idag så nu får jag vara med här
IMG_3875.jpeg
också
IMG_3876.jpeg
Grym! Får man fråga vilken referens / storlek det är på denna? Kollar själv på de manuella Americaine men svårt att få en bra uppfattning om storlek på handleden.
 

WatchIT

Panerai
Fick tillbaka min Solo idag efter ett första batteribyte sen köp hos Nymans. Jag är imponerad av att första batteriet höll i 5 år men det skulle jag inte förvänta mig nu enligt dem, max 2-3 år. Är bara första batteriet som räcker 5 år tydligen. Lät lite konstigt i mina öron. Fick ingen direkt förklaring varför det är så, någon som vet? Kanske beror på användningen (killgissning)?☺️

IMG_3929.jpeg
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Fick tillbaka min Solo idag efter ett första batteribyte sen köp hos Nymans. Jag är imponerad av att första batteriet höll i 5 år men det skulle jag inte förvänta mig nu enligt dem, max 2-3 år. Är bara första batteriet som räcker 5 år tydligen. Lät lite konstigt i mina öron. Fick ingen direkt förklaring varför det är så, någon som vet? Kanske beror på användningen (killgissning)?☺️

IMG_3929.jpeg
Nyfiken! Vad kostade ett batteribyte hos dem?
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Fick tillbaka min Solo idag efter ett första batteribyte sen köp hos Nymans. Jag är imponerad av att första batteriet höll i 5 år men det skulle jag inte förvänta mig nu enligt dem, max 2-3 år. Är bara första batteriet som räcker 5 år tydligen. Lät lite konstigt i mina öron. Fick ingen direkt förklaring varför det är så, någon som vet? Kanske beror på användningen (killgissning)?☺️

IMG_3929.jpeg
Vilket trams! Skulle batteriet från fabriken vara ett superbatteri och nu sätter dom bara in ”normala” batterier? Det ärliga svaret som dom nog inte ville ge var att dom troligen inte har en susning.
 

Åskviggen

Panerai
Första wristshoten. 36mm på 16,5cm handled. @Åskviggen
Edit: kan säga att bandet verkar vara gjort för större handleder. Jag har satt låset på hålet längst in, och då sitter klockan så den kan röra sig en halv centimeter upp och ner på handleden med lite hjälp 😂
IMG_4967.jpeg
Väldigt fin!
En härlig balans mellan stilren och lekfull. Kommer passa bra till många tillfällen :)
 

Admm

KS Explorers Club
Någon som av en händelse råkar ha en komplett länk till Galbee i stål 1564 eller vet vad en kan gå loss på från Cartier? :)
 
Topp