Någon med bättre bilder får visa. Min i guld har första generationens länk men ser lite annorlunda ut i guld. Stål har däremot andra generationens.![]()
![]()
Tror inte riktigt jag ser skillnaderna.
Har jag andra generationens länk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon med bättre bilder får visa. Min i guld har första generationens länk men ser lite annorlunda ut i guld. Stål har däremot andra generationens.![]()
![]()
JaTror inte riktigt jag ser skillnaderna.
Har jag andra generationens länk?
![]()
VeganerJag visste inte att det var veganläder. Vad tillverkad ens sådana band av?
Stort tack, jätteintressant! Två reflektioner:116234 och Carre ivf. Careen mindre så klart, men aldrig upplevt den som "för" liten.![]()
/B
Ska de vara vintage o automatiskt i större storlek är det väl typ Louis Jumbo?Hej, behöver er hjälp. Om man vill köpa en klassisk Tank men med ett automatiskt (eller manuellt) urverk och inte vill ha XL storleken utan en "large". Jag är lite osäker på vad jag menar då jag skriver large då det verkar finnas väldigt många storlekar (i mm) som kallas large på C24. Med klassisk menar jag typ Solo/Vermeil looken. Vilka referenser är det man skall sikta in sig på? När slutade Cartier göra large med automatiskt (eller manuellt) urverk? Vilka årgångar kan man sikta in sig på? Jag skulle gärna vilja ha en guldfärgad med klassisk urtavla (romerska siffror etc).
Cartier har lite egna spelregler när det kommer till quartz, tycker verkligen inte du ska utesluta en klocka med batteri när det kommer till Tank.Hej, behöver er hjälp. Om man vill köpa en klassisk Tank men med ett automatiskt (eller manuellt) urverk och inte vill ha XL storleken utan en "large". Jag är lite osäker på vad jag menar då jag skriver large då det verkar finnas väldigt många storlekar (i mm) som kallas large på C24. Med klassisk menar jag typ Solo/Vermeil looken. Vilka referenser är det man skall sikta in sig på? När slutade Cartier göra large med automatiskt (eller manuellt) urverk? Vilka årgångar kan man sikta in sig på? Jag skulle gärna vilja ha en guldfärgad med klassisk urtavla (romerska siffror etc).
1+ på ovanCartier har lite egna spelregler när det kommer till quartz, tycker verkligen inte du ska utesluta en klocka med batteri när det kommer till Tank.
Har haft gamla must vermeils med både manuellt och quartz och kvalitetskänslan på quartzarna har alltid varit väldigt mycket högre. Det är ändå inga spännande fina verk i dessa och att kunna slänga på sig den på morgonen med rätt tid är ganska najs än att behöva sitta och pilla med tiden om man använder den i rotation med andra klockor.
Men jakten på den perfekta är roligast, lycka till![]()
@carlmartin Men så snygg…så kanske värt det!?1+ på ovan
Kan även tillägga att om man absolut vill ha mekaniskt i sin moderna, guldfärgade, vittavlade, tank i storlek large så får man nog vända blicken mot LC. Och även om jag är stor förespråkare av manuellt och det mysiga med att virda upp så är den en absolut pina att vrida upp med något annat än barnfingrar.
Men fin är den
Är på jakt efter en Tank Louis i den klassiska storleken 23x30 och kan tänka mig Quartz. Någon som har koll på vilka referenser jag bör titta på? Tack för hjälpenCartier har lite egna spelregler när det kommer till quartz, tycker verkligen inte du ska utesluta en klocka med batteri när det kommer till Tank.
Har haft gamla must vermeils med både manuellt och quartz och kvalitetskänslan på quartzarna har alltid varit väldigt mycket högre. Det är ändå inga spännande fina verk i dessa och att kunna slänga på sig den på morgonen med rätt tid är ganska najs än att behöva sitta och pilla med tiden om man använder den i rotation med andra klockor.
Men jakten på den perfekta är roligast, lycka till![]()
Helt klart! bara man vet vad man har att göra med@carlmartin Men så snygg…så kanske värt det!?![]()
Har inte haft den nya fulare kronan, men alla jag har haft har varit lätta att hantera. Får fint grepp på det sfäriska mönstret. Vad är ditt problem? Boetten för tjock?1+ på ovan
Kan även tillägga att om man absolut vill ha mekaniskt i sin moderna, guldfärgade, vittavlade, tank i storlek large så får man nog vända blicken mot LC. Och även om jag är stor förespråkare av manuellt och det mysiga med att virda upp så är den en absolut pina att vrida upp med något annat än barnfingrar.
Men fin är den
Snarare fingrarna kanske? Glider liksom på kronan, får inget grepp.Har inte haft den nya fulare kronan, men alla jag har haft har varit lätta att hantera. Får fint grepp på det sfäriska mönstret. Vad är ditt problem? Boetten för tjock?
Man snackar inte så mycket referenser på Cartier men min heter 8105. Guld, Quartz.Är på jakt efter en Tank Louis i den klassiska storleken 23x30 och kan tänka mig Quartz. Någon som har koll på vilka referenser jag bör titta på? Tack för hjälpen![]()
Du får tvätta händerna efter att ha ätit ribs om du ska vrida upp din Cartier, helt enkelt!Snarare fingrarna kanske? Glider liksom på kronan, får inget grepp.
Denna kanske kan vara av intresse? https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-louis-18k.180837/Är på jakt efter en Tank Louis i den klassiska storleken 23x30 och kan tänka mig Quartz. Någon som har koll på vilka referenser jag bör titta på? Tack för hjälpen![]()
Nej ribsen ger jag aldrig upp!Du får tvätta händerna efter att ha ätit ribs om du ska vrida upp din Cartier, helt enkelt!![]()
Tack för tipsetDenna kanske kan vara av intresse? https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-louis-18k.180837/
TackarMan snackar inte så mycket referenser på Cartier men min heter 8105. Guld, Quartz.
Det är väl som med de flesta andra klockorna. Polering, skador, osv. Utöver det skicket på skruvarna till armbandet.TackarNågot annat jag bör tänka på?
Viklås är dyra att köpa lösa och de är väldigt trevliga.TackarNågot annat jag bör tänka på?
Det är väl som med de flesta andra klockorna. Polering, skador, osv. Utöver det skicket på skruvarna till
Viklås är dyra att köpa lösa och de är väldigt trevliga.
Viklås är dyra att köpa lösa och de är väldig
Tack för bra input. Hade tänkt köra på tang buckel men ska kanske tänka om. Har förstått att bandet måste tillverkas efter handleden till viklås?Viklås är dyra att köpa lösa och de är väldigt trevliga.
Stort tack! Är det enkelt att byta band med skruvarna, eller lätt att skada spåren?Det är väl som med de flesta andra klockorna. Polering, skador, osv. Utöver det skicket på skruvarna till armbandet.