• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tjena!
Jag skulle behöva eran expertis då jag ska hjälpa en vän att sälja denna klocka.
Min väns far fick denna som gåva runt 85 + - från grundaren utav Biltema, Sten-Åke Lindholm.
Vi har inte mycket mer info än så men denna är i fullset, orginal låda, orginal läderband, tagg och till o med pappret runt klockan är kvar.
Har ni nån info om denna, tanke om värde eller är intresserade så skriv gärna.
Fler bilder kan självklart skickas.
Tack för eran hjälp.

20231118_182536.jpg
20231118_182831.jpg
20231118_182907.jpg
20231118_182955.jpg
20231118_182616.jpg
Jag är intresserad.
kan tro prisbild ungefär som stein skriver.

Vet att det är omöjligt att bryta arm ang pris på en Rolex klocka hos AD, men hur är det hos en Cartier AD? Brukar dom kunna lämna lite rabatt?
Köpte min Tank Must Large på länk på NK under föregående år. Priset gick inte att göra något åt, men efter lite snack kunde de lösa ett läderband åt mig (samma grainband som Tanks brukar komma på). Då hade de dubbla poäng på NK, så fick tillräckligt med poäng för att köpa ett tillhörande c-spänne till bandet utan extra kostnad.

Senast ändrad:
Måste tryckt fel... Däremot såldes det en vanlig i guld för 300' i helgen. Var fin dock.
Får hoppas att så var fallet.

Att krispiga 2960 i 18k säljs för 250 och uppåt tycker jag ändå är rimligt. Tror jag nämnt här i tråden att jag sålde min 2960 helstål med slate tavlan för 85k för några månader sedan. Det kändes högt, men verkar vara hur marknaden värderar dessa idag…

Får hoppas att så var fallet.

Att krispiga 2960 i 18k säljs för 250 och uppåt tycker jag ändå är rimligt. Tror jag nämnt här i tråden att jag sålde min 2960 helstål med slate tavlan för 85k för några månader sedan. Det kändes högt, men verkar vara hur marknaden värderar dessa idag…
Jag tycker det är väldigt mycket pengar, 300'... Börjar kännas lite ovärt att behålla vid denna nivå. Men, vad finns det för bättre lyxsportklockor i guld?

Också hittepådyr:

Jag tycker det är väldigt mycket pengar, 300'... Börjar kännas lite ovärt att behålla vid denna nivå. Men, vad finns det för bättre lyxsportklockor i guld?

Också hittepådyr:
"Jumbo", bara för att skapa lite extra förvirring och hype.

Också hittepådyr:
Är klart enig där. Skulle jag ägt någon 2960 i helguld och fått in 300 för den så hade jag sålt. Däremot typ din med isad tavla, kan tycka +250 är rimligt där sett till hur ovanlig den är och vad annat i samma kategori skulle kosta. (Vet ej hur mycket kripsiga Rolex 18038 går för, men håller nog Carrée högre och de är mer sällsynta).

Humor också att klockan du länkar till inte heller är i vasst skick. MAO är det alltså burgundy och slate här som ska ge premium motsvarande över dubbla marknadspriset?

Är klart enig där. Skulle jag ägt någon 2960 i helguld och fått in 300 för den så hade jag sålt. Däremot typ din med isad tavla, kan tycka +250 är rimligt där sett till hur ovanlig den är och vad annat i samma kategori skulle kosta. (Vet ej hur mycket kripsiga Rolex 18038 går för, men håller nog Carrée högre och de är mer sällsynta).

Humor också att klockan du länkar till inte heller är i vasst skick. MAO är det alltså burgundy och slate här som ska ge premium motsvarande över dubbla marknadspriset?
Lär vara många trötta TT som får sätta livet till.

Tjena!
Jag skulle behöva eran expertis då jag ska hjälpa en vän att sälja denna klocka.
Min väns far fick denna som gåva runt 85 + - från grundaren utav Biltema, Sten-Åke Lindholm.
Vi har inte mycket mer info än så men denna är i fullset, orginal låda, orginal läderband, tagg och till o med pappret runt klockan är kvar.
Har ni nån info om denna, tanke om värde eller är intresserade så skriv gärna.
Fler bilder kan självklart skickas.
Tack för eran hjälp.

20231118_182536.jpg
20231118_182831.jpg
20231118_182907.jpg
20231118_182955.jpg
20231118_182616.jpg
Nån som har lite mer info om denna?
Snart kommer denna upp i köp och sälj.

Grymt fint exemplar. Ska vi kanske sätta nivån på en fullset Must i detta skick till 25.000kr-30.000kr? Eller är det lite skav på nedre bandhornet?
Hej. Tar såklart bättre bilder innan den läggs ut till försäljning. Får testa att lägga ut den i den prisklassen och se om det finns nåt intresse för den. Tack för alla svar och om det finns intresse är det bara skicka ett meddelande. Tack!

... och där försvann den. Kanske skulle lägga ut sin för samma pris plus 50%?

Tillbaka
Topp