• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tack m
Visst har jag det @Aurum. Trevlig klocka. Min i vitguld. Jag bar den senast i går. Överraskande tunn och smidig. Kul verk från Piaget (mecha guartz) och faktiskt en evighetskalender (tar hänsyn till skottår etc). Klockan är 26x45 mm, bandbredd 19mm. Min handled ca 18 cm och jag kan inte klaga över storleken, jag tycker den passar väldigt väl. Endast 7,6mm tjock inkluderat det kupade glaset.
Jag har inte hunnit ta några bra bilder ännu, men här några för att bilda uppfattning

IMG_0610.jpeg
IMG_0614.jpeg
IMG_0480.jpeg
IMG_0479.jpeg
IMG_0477.jpeg
IMG_0471.jpeg
IMG_0462.jpeg
Tack @Aurum och Rozzy - jag tror att det kanske blir lite stor för mig.

Någon som testat denna?

Fick precis hem min Panthere Two Toned 3 row Medium som jag köpt på Chrono24. Tyvärr är armbandet något för litet. Behöver kanske 0,5-1cm längre.

Behöver därför köpa till extra länk.

Frågor:
  • Var är det bäst att vända sig? Cartier butik eller köpa på typ Chrono24? Tänker att det kan bli svårt att få tag på just en 3 row i butik.
  • Var vänder jag mig för att få den nya länken ”installerad”?

Bilagor

• IMG_0563.jpeg
    IMG_0563.jpeg
    135.1 KB · Visningar: 16
Fick precis hem min Panthere Two Toned 3 row Medium som jag köpt på Chrono24. Tyvärr är armbandet något för litet. Behöver kanske 0,5-1cm längre.

Frågor:
  • Var är det bäst att vända sig? Cartier butik eller köpa på typ Chrono24? Tänker att det kan bli svårt att få tag på just en 3 row i butik.
Jag hade kikar via Chrono 24. Fick hjälp av NK att utöka min länk med en länkbit.

Frågor:
Kan också vara värt att bevaka Kaplans/auktionshusen som ofta har separata länkdelar till Cartiers modeller, t ex på Kaplans ”lilla klockor”.

Frågor:
Kaplans brukar ofta ha länkbitar, så kolla där!
Edit: Tvåa på bollen, sorry.

Frågor:
Är väl länkbitar i helstål närmast låset på bägge sidor?

Tjusigt, inte ofta man ser en Tank Américaine, är du nöjd med klockan? Vid vilka tillfällen använder du den? Står själv i valet och kvalet mellan den och en Tank Must.
Jag använder den någon gång i månaden i alla olika situationer precis som med mina andra klockor.
Jag är helt klart nöjd med den fin klocka skulle gärna ha en i guld också😍

Jag är i köptagen för en Amerikan (gulguld only) men kan inte hitta rätt storlek. Har ägt och sålt den större automatiska modellen
men efter detta försvann behovet fram tills nu.

Kronografen 1730 är den som lockar mest designmässigt men tyvärr tror jag den blir för stor. 16.5 cm handled, 185 cm, 78 kg.

Har även hittat denna skönhet men blir osäker på storleken även där:

Jag kommer använda klockan i rotation med min Reverso Ultra Thin på jobbet - jag behöver gulguld då min vigselring är i samma material.

Någon expert som kan komma med tips och kanske feedback?

Senast ändrad:
Jag är i köptagen för en Amerikan (gulguld only) men kan inte hitta rätt storlek. Har ägt den större automatiska modellen men efter detta försvann behovet fram tills nu.

Kronografen 1730 är den som lockar mest designmässigt men tyvärr tror jag den blir för stor. 16.5 cm handled, 185 cm, 78 kg.

Jag kommer använda klockan i rotation med min Reverso Ultra Thin på jobbet - jag behöver gulguld då min vigselring är i samma material.

Den @B Wooster postade innan tycker jag fungerar bäst storleksmässigt till 16,5cm handled. Ref. 1720

Jag är i köptagen för en Amerikan (gulguld only) men kan inte hitta rätt storlek. Har ägt och sålt den större automatiska modellen
men efter detta försvann behovet fram tills nu.

Den @B Wooster postade innan tycker jag fungerar bäst storleksmässigt till 16,5cm handled. Ref. 1720

Jag håller (såklart) med om 1720. Den ca 22,5x41 mm inkl. ”bandhorn”. 185 cm och handled 16,5 här med.

/B

Tillbaka
Topp