• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

chrono24 har en ny funktion som heter Chrono Pulse där man kan se hur olika klockmodeller förändrats i pris.
Santos carree 2961 är den modell som gått upp mest i pris:

IMG_5178.jpeg

Går kanske en liknande resa som 33mm Royal Oak…

Hej. Tar såklart bättre bilder innan den läggs ut till försäljning. Får testa att lägga ut den i den prisklassen och se om det finns nåt intresse för den. Tack för alla svar och om det finns intresse är det bara skicka ett meddelande. Tack!
Tror att den måste upp på ett bättre auktionshus för att nå den nivån. Blir nog svårt här på Klocksnack. Här är det ganska lugnt på köp och sälj avdelningen. Kanske prova Chrono24 och utnyttja den svaga kronan?

Japp den är såld men till en mycket billigare peng. Sålde den åt en vän och han behövde ha in snabba pengar för ett nytt klockköp så därav släpptes den snabbt.
Kul att det gick bra. Det var en fin story bakom klockan 👍
Jag köpte, vi lyckades komma överens om ett pris som var reko för båda.

Behövde en julklapp till min fru. Nu behöver jag hitta ett nytt band, har ni några bra tips? Är det 17mm mellan bandhorn, 15 vid spännet?

Jag köpte, vi lyckades komma överens om ett pris som var reko för båda.

Behövde en julklapp till min fru. Nu behöver jag hitta ett nytt band, har ni några bra tips? Är det 17mm mellan bandhorn, 15 vid spännet?
Kul och bra val! Tyvärr så verkar det vara 17,5 mm mellan luggarna. 17 är lite för litet och 18 för stort. Men personligen så föredrar jag att det är ett litet glapp framför att bandet ser intryckt ut. Gällande spännet tror jag att det är 16 mm men inte helt säker på originalspännet äs mått då jag beställde ett nytt från Cartier och det är 16 m.

Hej vänner,

Någon som har erfarenhet (helst på handled) av Cartier Tank Americaine 1730? Lite nyfiken på denna och undrar främst kring storleken.

Man, 16-16.5 CM handled.

Hej vänner,

Någon som har erfarenhet (helst på handled) av Cartier Tank Americaine 1730? Lite nyfiken på denna och undrar främst kring storleken.

Man, 16-16.5 CM handled.

Jag tycker den är lite stor, men tror @Rozzy har erfarenhet av den?

Hej vänner,

Man, 16-16.5 CM handled.

Visst har jag det @Aurum. Trevlig klocka. Min i vitguld. Jag bar den senast i går. Överraskande tunn och smidig. Kul verk från Piaget (mecha guartz) och faktiskt en evighetskalender (tar hänsyn till skottår etc). Klockan är 26x45 mm, bandbredd 19mm. Min handled ca 18 cm och jag kan inte klaga över storleken, jag tycker den passar väldigt väl. Endast 7,6mm tjock inkluderat det kupade glaset.
Jag har inte hunnit ta några bra bilder ännu, men här några för att bilda uppfattning

IMG_0610.jpeg
IMG_0614.jpeg
IMG_0480.jpeg
IMG_0479.jpeg
IMG_0477.jpeg
IMG_0471.jpeg
IMG_0462.jpeg

Tillbaka
Topp