Do it!Tusan! Dina wristshots gör mig mer och mer sugen på en Tank small
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Do it!Tusan! Dina wristshots gör mig mer och mer sugen på en Tank small
Perfekt söndagsklocka, riktigt stilren!Fransk klocka, fransk jacka. Sacre bleu!
Yes bara att gå till cartierbutiken och be om att få köpa utan moms!Jag har blivit väldigt sugen på att köpa en Santos Medium, är det någon i tråden som har erfarenhet av att köpa Cartier TaxFree?
Går de med på att dra av momsen i butikerna runt Stockholm? Någon som har koll på listpriset i andra länder i EU? Likvärdigt som det svenska?
Hittade ingen prislista men kollade denna modellen i olika länderJag har blivit väldigt sugen på att köpa en Santos Medium, är det någon i tråden som har erfarenhet av att köpa Cartier TaxFree?
Går de med på att dra av momsen i butikerna runt Stockholm? Någon som har koll på listpriset i andra länder i EU? Likvärdigt som det svenska?
Tack!Hittade ingen prislista men kollade denna modellen i olika länder
Tyskland 7600 EUR
Frankrike 7650 EUR
Italien 7700 EUR
Finland 7900 EUR
Sverige 89000 sek
Och för info Cartier höjde sina priser två gånger i år.
Den Tank solarbeat jag köpte i februari är nu 19% dyrare.
Det kan faktiskt vara moms som gör skillnaden.Tack!
Jag har en resa till Tyskland inplanerad i Januari, så det kan ju vara aktuellt att kika där.
Intressant att de skiljer så pass mycket, listpris i Dubai är 27100aed vilket i svenska kronor är ca 77000:-
Spännande, grattis!
Efter lite turer fram och tillbaks fick det bli såhär. Hoppas fru blir nöjd till julen.
Till höger, solarbeatVilken blir det då?
Nice!Till höger, solarbeat
Bra val!Till höger, solarbeat
Men satan! Ref på den??Güld-lördag.
Boettens symmetri som går hand i hand med det kupade glaset är next level. Den här är full av små överraskningar.
2616 är referensen, från deras Collection Privé, dock svår att hitta. Jag har bara hittat ett fåtal som har sålts. Det var aldrig ett uttalat limiterat släpp (som alltid med CPCP), men de är numrerade och uppskattningsvis tillverkades det endast runt 150-200 stycken.Men satan! Ref på den??
Givet det ska vara en svåråtkomlig pjäs man ska fastna för2616 är referensen, från deras Collection Privé, dock svår att hitta. Jag har bara hittat ett fåtal som har sålts. Det var aldrig ett uttalat limiterat släpp (som alltid med CPCP), men de är numrerade och uppskattningsvis tillverkades det endast runt 150-200 stycken.
Här finns en gammal annons med lite mer info och bilder kring referensen:
Collectors Market - FSP: Cartier Collection Privee Ronde (Ref. 2616)
Watchprosite- FSP: Cartier Collection Privee Ronde (Ref. 2616)www.watchprosite.com
Håper på en Tank av ett eller annet slag neste år. Basculante hadde jo vært gull.
[/QUOTEHåper på en Tank av ett eller annet slag neste år. Basculante hadde jo vært gull.
Det kostar inget extra om du beställer en klocka med gravering från Cartiers hemsida.Är det någon som vet vad Cartier tar för att gravera alternativt har tips på vart i Stockholm man annars bör vända sig för att få en klocka graverad?
Köpte två klockor i butik på NK i höstas som ska graveras nu i efterhand. Räknar med att få betala men nyfiken på prisuppgift och ifall någon har erfarenhet av gravering via Cartier.Det kostar inget extra om du beställer en klocka med gravering från Cartiers hemsida.
Vet ej vad gravering kostar om du vill ha det i efterhand.
Fråga gärna i butiken.
Har ingen aning om vad dom tar, men klistrar in mitt svar från en annan tråd gällande övrig gravyr:Är det någon som vet vad Cartier tar för att gravera alternativt har tips på vart i Stockholm man annars bör vända sig för att få en klocka graverad?
Tack för tipset!Har ingen aning om vad dom tar, men klistrar in mitt svar från en annan tråd gällande övrig gravyr:
Jag kan tipsa om http://askwallsgravyr.se/ på Upplandsgatan i Stockholm.
"Askwalls gravyr AB startades på 30-talet av Lennart Askwall där även hans söner Frank och André började arbeta. Frank och Andrés söner utbildades också inom gravyrarbetet och idag drivs företaget av Mattias och Petter Askwall. I och med vår gedigna hantverks tradition och tre generationers kompetens kan vi erbjuda allt inom gravyr. Allt från handgravyr i ringar, pokaler, vapengravyrer, glasgravyr till exklusiva dörrskyltar, firmaskyltar, emaljskyltar och väldigt mycket specialarbeten i alla typer av metal."
Jag har nyligen köpt en Tank Must från Nymans. Där ingår gravering när man köper en klocka hos dem. Jag ska gravera min under 2024 då detta blir min bröllopsklocka. Men, skynda fynda, Nymans blir av med Cartier vid årsskiftet enligt min kontakt och ersätter med annat varumärke . Finns med andra ord läge att få lite trevliga rabatter på Cartier om man beter sig någorlunda humantÄr det någon som vet vad Cartier tar för att gravera alternativt har tips på vart i Stockholm man annars bör vända sig för att få en klocka graverad?
Enligt Cartier själva spelar det ingen roll om det görs vid beställning eller långt senare:Köpte två klockor i butik på NK i höstas som ska graveras nu i efterhand. Räknar med att få betala men nyfiken på prisuppgift och ifall någon har erfarenhet av gravering via Cartier.