kevinklocksnack
Basic
Bumpar denna. Någon prisförändring?God eftermiddag,
Någon med aktuell prisuppgift på en full service av en Santos Carree 2960 utförd av Cartier?
Mvh
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bumpar denna. Någon prisförändring?God eftermiddag,
Någon med aktuell prisuppgift på en full service av en Santos Carree 2960 utförd av Cartier?
Mvh
Ris > pasta?
Mycket bra. Nytt in? Mina hälsar så gott!Ris > pasta?
Stiligt! Är det två olika storlekar eller vad skiljer dem åt? Den vänstra ser lite större ut.Mycket bra. Nytt in? Mina hälsar så gott!
Exakt samma mått. Lite lustigt, precis som du nämner upplevs den vänstra som större och anledning är endast att tavlorna ej är helt identiska. Skiljer lite i avstånd och i tjocklek på texten på Index. Även visarna är aaaaaningen tjockare på den med Swiss Made tavla.Stiligt! Är det två olika storlekar eller vad skiljer dem åt? Den vänstra ser lite större ut.
Hur är det med tillverkningsår osv? Förstår jag rätt att du har kontrollerat i verkligheten eller utgår vi fortfarande från bilden?Exakt samma mått. Lite lustigt, precis som du nämner upplevs den vänstra som större och anledning är endast att tavlorna ej är helt identiska. Skiljer lite i avstånd och i tjocklek på texten på Index. Även visarna är aaaaaningen tjockare på den med Swiss Made tavla.
Den letar efter nytt hem..Mycket bra. Nytt in? Mina hälsar så gott!
Gillade den! Skiftade från lite ljusare blå till relativt mörk.Nån som klämt på denna live och kan dela erfarenheter? @aleks kanske? Främst nyfiken på hur tavlan beter sig i olika ljus..
(Bild från ch.pl)
8810 och 8106 ska ha tillverkats från tidigt 80-tal fram till en annan ref (1140 om jag ej minns helt fel) ersatte bägge två modellerna tio år senare.Hur är det med tillverkningsår osv? Förstår jag rätt att du har kontrollerat i verkligheten eller utgår vi fortfarande från bilden?
Tack för bilder!Gillade den! Skiftade från lite ljusare blå till relativt mörk.
Ser billig ut på bild.Gillade den! Skiftade från lite ljusare blå till relativt mörk.
Ja jag håller med. Men vet också att bilder kan luras inte minst med ev djup i tavlan.Ser billig ut på bild.
Ja det är ju lite struktur i vissa av de olika partierna på tavlanTack för bilder!
Skulle du säga att tavlan upplevs tredimensionell/med något djup? Hade föredragit guilloche typ för jag är inte så förtjust i de platta Cartier tavlorna
Trevligt med dessa tillbakablickar. Det tillkom ju minst sagt ”några” fler Cartier för din del med åren.Hittade en bild på min allra första Cartier. Sommaren 2012, det minns jag. Det jag inte kommer ihåg är vad min andra Cartier var, den som ligger i andra boxen i bakgrunden.
Hos Cartier eller AD.Saknar 2 skruvar till ett Cartier viklås (18mm) som bandet ska vikas över. Saknas på båda sidor. Någon som vet vart man kan få tag i passande skruvar?
Tack . Inget som går att beställa på nätet?Hos Cartier eller AD.
Tror de är svåra med att bara skicka delar sådär, lättast (beroende på vart du bor) är att traska in till AD (STHLM el GBG)Tack . Inget som går att beställa på nätet?
Snyggt!Look closer!
Så mysig färg på tavlanRis > pasta?
För att vara servicetavla är den bra mycket bättre än den vita servicevariantenSå mysig färg på tavlan
Har de t.o.m varit så pass kreativa att planets vingar är utformade som Santos-länkenFick julklappar från Cartier Sthlm och de passade på att visa en nyhet från i år. Rätt snygg micro-rotor.
Otroligt fin! Har du kvar den fortfarande? Om svaret är ja, hur upplever du kvaliteten på bandet efter några år?Hittade en bild på min allra första Cartier. Sommaren 2012, det minns jag. Det jag inte kommer ihåg är vad min andra Cartier var, den som ligger i andra boxen i bakgrunden.
Otroligt fin! Har du kvar den fortfarande? Om svaret är ja, hur upplever du kvaliteten på bandet efter några år?