Ville ha ett enkelt tavelbyte och en service på ett quartz-verk. Fick information om att det skulle ta 4-6 veckor och kostnadsförslaget godkändes omgående. Långt efter dessa 4-6 veckor hade passerat fick jag till min stor förvåning ett nytt kostnadsförslag per mejl. Lika konfunderad blev jag över det nya beloppet som var flera tusen kronor högre. Givetvis blev jag förbryllad och kände att det hade varit klädsamt med att bli kontaktad, för att informera mig som kund om det hade dykt upp annat som behövdes åtgärdas.
Efter minst ett tjugotal obesvarade telefonsamtal och sms fick jag äntligen ett sms tillbaka där individen informerade om att han hade för avsikt att ringa mig efterföljande dag, och undrade om det gick för sig. Jag svarade omgående på textmeddelandet att jag såg fram emot att veta vad som skett, och att vi skulle höras på bestämd tid. Tji fick jag, inget samtal inkom, och inte heller något sms med förklaring varför avtalad tid ej gällde.
Med andra ord var det bara att fortsätta jaga. Fortsätta ringa och fortsätt skicka sms. Otroligt trevligt, man kände sig verkligen uppskattad som kund.
Efter många om och men blev jag uppringd, fyra månader efter att första kostnadsförslaget hade godkänts, och jag fick förklarat för mig vad det nya innebar. Fick återigen information, 4-6 veckor skulle det ta.
Återigen drog det ut på tiden. Återigen fick man jaga, men fick nu åtminstone något sporadiskt kort sms tillbaka där personen informerade om att han antingen var på semester, alternativt att de ej hade hört någonting om varför arbetet ej var färdigt.
I slutet av september, dvs över ett halvår efter att första kostnadsförslaget hade godkänts, fick jag äntligen besked om att arbetet var utfört.