• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Ang. din svarta must. Har du kompletterat med något nytt band eller kör du original? Velar själv vilket band jag ska ha på min..😀
Jag gillar krokodilbandet som medföljde men köpte till ett originalband med mindre sköldar och ett viklås.
IMG_7824.jpeg

IMG_7823.jpeg

Senast ändrad:
Är det någon större skillnad rent utseendemässigt mellan Cartier 2441/W1529756 och den nuvarande modellen Large (WGTA0067) bortsett från datum? Överväger om det är nödvändigt att betala ~35' mer för avsaknad av datum/mer symmetri nämligen.

Senast ändrad:
Var lite osäker på size, det verkar som de lite mindre är mest ”gångbara” / poppis, har mest föredragit lite större klockor, denna ref var jag lite ”dasslockosäker” på, men vet om jag köpt mindre, så hade det stört mer, vet ej vad panelen säger ? Denna är en 42:a
IMG_4671.jpeg
Gillar! Men lite dassig bild🙂🙃Lägg gärna upp fler, gärna visa länken också.

Dålig formulering av mig, sorry. Precis, syftar på tålighet, gång och allmänt hantverket bakom klockan. Sen är det ju självklart mer som ligger bakom värdet
Är ju tvåhandade dressur (dvs inte lätt eller intressant att mäta gång) som inte är badbara. Men formgivningen, bygget och känslan är top notch😀
IMG_3084.jpeg

Min mini från 80-talet.

Är intresserad av både den nya Santos i Medium och en Galbée XL. Som vanligt är det ju en djungel att titta på äldre klockor. Jag försöker se hur djupt skruvarna sitter i glasringen, om skruvskallarna på länken är blanka etc men tycker det är sjukt svårt att bedömma. Generellt verkar de flesta handlare på C24 polera upp klockorna.
Vad tror ni om denna? Zoomat bilden, därav kvaliteten…

IMG_3470.png

IMG_3469.png

Är intresserad av både den nya Santos i Medium och en Galbée XL. Som vanligt är det ju en djungel att titta på äldre klockor. Jag försöker se hur djupt skruvarna sitter i glasringen, om skruvskallarna på länken är blanka etc men tycker det är sjukt svårt att bedömma. Generellt verkar de flesta handlare på C24 polera upp klockorna.

IMG_3470.png

IMG_3469.png
Lite svårt att se men tycker den ser generellt fin ut i formen. Kanske lite polering på länken om man ser på skruvskallarna, men kan vara vanligt slit också. Just Galbee är ju lite mer tålig för polering men kan vara lite svårare att se samtidigt. @Aurum brukar ha ett örnöga för detta

IMG_3470.png

IMG_3469.png
Den är polerad, men Galbée är ju betydligt mer förlåtande än Carrée vad gäller polering.

Opolerat ex för jämförelse:

IMG_6400.jpeg
IMG_6401.jpeg
IMG_6402.jpeg

På tal om skick, vad säger panelen om följande klocka och dess skick? Tar tacksamt emot era synpunkter då jag är väldigt ny inom Cartier-svängen och har länge sett att det finns många kunniga här. 😊 Säljare anger att den är polerad men i fint skick men jag har svårt att bedöma själv!

Bilagor

• IMG_8919.png
    IMG_8919.png
    439.1 KB · Visningar: 12
  • IMG_8920.jpeg
    IMG_8920.jpeg
    225 KB · Visningar: 12
  • IMG_8921.jpeg
    IMG_8921.jpeg
    208 KB · Visningar: 10
  • IMG_8912.png
    IMG_8912.png
    255.2 KB · Visningar: 11
  • IMG_8909.png
    IMG_8909.png
    303.6 KB · Visningar: 9
  • IMG_8911.png
    IMG_8911.png
    346.4 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
På tal om skick, vad säger panelen om följande klocka och dess skick? Tar tacksamt emot era synpunkter då jag är väldigt ny inom Cartier-svängen och har länge sett att det finns många kunniga här. 😊 Säljare anger att den är polerad men i fint skick men jag har svårt att bedöma själv!
Jag tycker den ser fin ut. Lite repor på plexit bara. Men svårt att detaljgranska tavlan på de bilderna.

Hyfsat, bandet var lite mattare än det som följer? Snyggt!
Kostade ungefär vad jag hade förväntat mig. Det som medföljde är faktiskt något mattare. Banden är ju snarlika med det bandet med bredare sköldar hade inte blivit bra med viklåset då låset hade blivit placerat precis på ändan av skölden, vilket hade gjort att bandet hade fått en mindre trevlig passform.
IMG_7824.jpeg

IMG_6355.jpeg

Viklåset är 15 mm. Largearmbandet borde vara någon millimeter bredare.

Har för mig att viklåset till min Must Large är 16 men kan ha fel. Men går ju att beställa band som mäter 15 vid ändarna.
Hm okej! Tusen tack för svar och bra hjälp. Jag har bandångest, kommer aldrig till skott för det är så mycket att tänka på och beslut som behöver fattas , nu fick jag ännu en parameter att ta hänsyn till 😁

Tillbaka
Topp