• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Dagens nyförvärv, såg liten ut när den låg i boxen, länken och det fyrkantiga kändes avigt.

Men efter några timmar på armen är den så jäkla bra alltså.

Var några bilder härifrån på krispiga exemplar som fick köpbägaren att rinna över.

8DC2F4A3-3BD8-409C-B0EB-9EB6C16FF9FC.jpeg

BB7961DC-59AE-470B-8C6C-A7661E92D9AD.jpeg
För jävla snyggt, spanat runt en del på forumet. Men denna var riktigt jävla bra, Grattis!

Dagens nyförvärv, såg liten ut när den låg i boxen, länken och det fyrkantiga kändes avigt.

Men efter några timmar på armen är den så jäkla bra alltså.

Var några bilder härifrån på krispiga exemplar som fick köpbägaren att rinna över.

8DC2F4A3-3BD8-409C-B0EB-9EB6C16FF9FC.jpeg

BB7961DC-59AE-470B-8C6C-A7661E92D9AD.jpeg

Bra köp! Grattis! Fick du bara box eller finns det certet med?

Har du med det att göra verkligen? :)
Nu borde jag egentligen inte svara för andra, men för min personliga del hade det vara intressant med något slags riktpris iallafall, enbart för att få en snabb koll på om det är uppnåeligt eller inte, speciellt eftersom jag har alldeles fantastiskt dålig koll på just Cartier.

Med det sagt behöver man inte svara alls, exakt eller bara ge ett riktpris för vad liknande modeller brukar gå för på marknaden. Det får var och en bestämma själv kan jag känna :)

Nu borde jag egentligen inte svara för andra, men för min personliga del hade det vara intressant med något slags riktpris iallafall, enbart för att få en snabb koll på om det är uppnåeligt eller inte, speciellt eftersom jag har alldeles fantastiskt dålig koll på just Cartier.

Med det sagt behöver man inte svara alls, exakt eller bara ge ett riktpris för vad liknande modeller brukar gå för på marknaden. Det får var och en bestämma själv kan jag känna :)
Man kan ju alltid be om referensnummer eller liknande och sen slå en sökning själv. Just vad @Lanton fick betala ser jag inte som relevant - han kanske gjorde århundradets deal, vad vet vi. :)

Förstår inte problemet? Vill han inte svara behöver han inte det. Jag kikar själv på en likadan men priserna på chrono24 skiljer en hel del.

Runt 20 för min, priserna spretar som sagt, många polerade och sladdriga som ligger väl högt. Kikade lite här också för riktpriser och den senaste i bra skick låg ute för 18 och är avslutad.
Känns inte som att den kommer säljas ändå så förhoppningsvis slipper jag undersöka om det var en vettig affär eller inte :)

Man kan ju alltid be om referensnummer eller liknande och sen slå en sökning själv. Just vad @Lanton fick betala ser jag inte som relevant - han kanske gjorde århundradets deal, vad vet vi. :)
Absolut, att be om referensnummret är en bra lösning så att köparen slipper avslöja för mycket, om den är obekväm med det. Att dock alltid vägra enligt praxis tyckte jag kändes lite överdrivet.

Nåja, tolka mig inte som att jag tror att jag vet bäst, det var bara några tankar jag hade. No hard feelings!:)

Runt 20 för min, priserna spretar som sagt, många polerade och sladdriga som ligger väl högt. Kikade lite här också för riktpriser och den senaste i bra skick låg ute för 18 och är avslutad.
Känns inte som att den kommer säljas ändå så förhoppningsvis slipper jag undersöka om det var en vettig affär eller inte :)
Tack för svar! Som sagt, så jävla svårt att veta när man sätter sig in i en ”ny”
Modell där man inte har samma koll på priser. För min del spelar inte nån tusing hit eller dit nån större roll, så länge man blir nöjd.

Stort tack för svaret säger jag också, en Santos ligger högt på min personliga lista och speciellt om man kan få TT för runt 20'000. Får jag lov att fråga vilken referens detta är så att jag kan fortsätta att jaga på?:)

Stort tack för svaret säger jag också, en Santos ligger högt på min personliga lista och speciellt om man kan få TT för runt 20'000. Får jag lov att fråga vilken referens detta är så att jag kan fortsätta att jaga på?:)

Ja kör bara, riktig designklassiker.
2961 är ref på denna, sen finns det ju nyare modeller och quartz och olika storlekar.
Men jag har iaf alltid siktat på den här automatmodellen med skarpa linjer och platta länkbitar, tycker att det ger en lite häftigare stil än dom mer rundade modellerna

Ja kör bara, riktig designklassiker.
2961 är ref på denna, sen finns det ju nyare modeller och quartz och olika storlekar.
Men jag har iaf alltid siktat på den här automatmodellen med skarpa linjer och platta länkbitar, tycker att det ger en lite häftigare stil än dom mer rundade modellerna
Tack för svaret, jakten på en egen Santos-kandidat kan officiellt börja!;)

Någon som har en Cartier Santos 100 XL? vill gärna se bilder på armen och har du en 17-18cm är det grymt intressant vad du tycker om den och bilder... massa bilder! :)

Senast ändrad:
Jag har en och den är hur snygg som helst! Jag har iof ca 19cm men den sitter bra på smalare handleder också tycker jag. Det kommer nog bli ytterligare en i antingen guld/stål på läder eller helguld på läder så småningom.
Min på gummi är den perfekta badklockan:)

Sjukt snygg och jag har fastnat för TT XL med brunt skin så det blir en sådan när min klocka som jag beställt kommer. Siktar på i jul eller i vår :) då jag nu köpt en helt ny klocka så får man lugna sig men så snygg den är.

Finns gummi remmar i andra färger? Typ klar blå? Passar grymt till TT

Sjukt snygg och jag har fastnat för TT XL med brunt skin så det blir en sådan när min klocka som jag beställt kommer. Siktar på i jul eller i vår :) då jag nu köpt en helt ny klocka så får man lugna sig men så snygg den är.

Finns gummi remmar i andra färger? Typ klar blå? Passar grymt till TT

Jag vet faktiskt inte. Har aldrig sett några andra färger iaf. Lycka till med köpet när det nu blir!

Jag vet faktiskt inte. Har aldrig sett några andra färger iaf. Lycka till med köpet när det nu blir!
Tack ja måste lugna mig lite pga redan köpt en ny klocka haha! Om det blir ett GTG i göteborg och du skall dit pm gärna om du skall ta med Cartier så jag får komma och dregla lite ;) för halmstad är ju inte så långt från götet och jag är där ofta i jobb!

Jag kom just på att jag har en Cartier i PT.
Jag hittar bara inte visarna och urverket vet jag inte var det håller till.
Fast den verkar ha kalenderfunktion.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    127.8 KB · Visningar: 6
Tillbaka
Topp