Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det bara jag som tycker proportionerna på dessa är helt off?Var inne hos @Nymans Ur 1851 och provade denna Santos med ref WSSA0010 (storlek medium). Helt rätt storlek för mig. Fick man nått att tänka på igen
Håller med. De gamla Galbee och career är klart mer harmoniska.Är det bara jag som tycker proportionerna på dessa är helt off?
Enig tyvärr. Men ändå bland de bättre släppen i modern tidÄr det bara jag som tycker proportionerna på dessa är helt off?
Supersnygg! Ref?
Inte dagens men.. ännu mera santos!
Santosen är tillbaka där den ursprungligen såldes för 38 år sedan.
Är det bara jag som tycker proportionerna på dessa är helt off?
Är det bara jag som tycker proportionerna på dessa är helt off?
Isad Santos? Jo den är udda. Sett en till likadan under mina sökningar. Den vanliga är egentligen snyggare men denna har växt på mig. Den är bättre i verkligheten än på de flesta bilderna. Valde denna framför min förra med klassiska tavlan då denna är opolerad.Det där var en udda fågel som jag aldrig sett förut. Fulsnygg på ngt sätt och väldigt läcker!
Nu har jag plöjt igenom precis hela tråden. Cartier i allmänhet och Santos i synnerhet har i mina ögon gått från en styggelse till någon form av måste-ha-besatthet. Har alltid tyckt romerska index ser väldigt billigt och fult ut, vet inte vad som hänt med mig. Älskar det verkligen på Santosen. 29x29 ser ju verkligen extremt tidlös och cool ut, så sjukt mycket attityd!
Om man vill ha en 29x29 i stål är det man ska ta ställning till alltså om man vill ha en äldre med dam-ETA-verk, som är lite kantigare till formen, eller en "nyare" som är lite mjukare i formen (nyare kallas alltså Galbee? från -90-ish och framåt?) och har kvartsverk. Vissa verkar även tycka att nyare länken är bättre, andra tycker äldre länken är bättre och slits inte lika fort? Äldre länken har också Cartier-loggan på spännet, vilket nyare inte har?
De tavlor där index är i vitguld och tavelnyansen är lite åt äggskals-hållet är lite nyare va?
Är helt mosig i skallen efter all läsning, det här är faktiskt lite av en djungel.
Tycker det låter som du fått en rätt bra koll. Tror dock att de äldre slits lite sämre än de nyare, men de slits olika. Det blir ingen direkt stretch i de äldre, men de kan lossna, eller tendera att lossna, om de är oturligt slitna. Galbee finns som automatiska i 29 mm, @jabla har en. De är dock rätt ovanliga. 32 mm är alltid automatiska.Nu har jag plöjt igenom precis hela tråden. Cartier i allmänhet och Santos i synnerhet har i mina ögon gått från en styggelse till någon form av måste-ha-besatthet. Har alltid tyckt romerska index ser väldigt billigt och fult ut, vet inte vad som hänt med mig. Älskar det verkligen på Santosen. 29x29 ser ju verkligen extremt tidlös och cool ut, så sjukt mycket attityd!
Om man vill ha en 29x29 i stål är det man ska ta ställning till alltså om man vill ha en äldre med dam-ETA-verk, som är lite kantigare till formen, eller en "nyare" som är lite mjukare i formen (nyare kallas alltså Galbee? från -90-ish och framåt?) och har kvartsverk. Vissa verkar även tycka att nyare länken är bättre, andra tycker äldre länken är bättre och slits inte lika fort? Äldre länken har också Cartier-loggan på spännet, vilket nyare inte har?
De tavlor där index är i vitguld och tavelnyansen är lite åt äggskals-hållet är lite nyare va?
Är helt mosig i skallen efter all läsning, det här är faktiskt lite av en djungel.
Haha, vadå fula? Svinball ju! Ser nästan mindre ut än Santosen. Stämmer det?Den fula kusinen från landet - Cartier Santos Octogonale.
Kul att se! Några tankar om modellen än?Den fula kusinen från landet - Cartier Santos Octogonale.
Den är fulkool!Haha, vadå fula? Svinball ju! Ser nästan mindre ut än Santosen. Stämmer det?
Upplevs lite väl nätt jämfört med min andra Santos, men troligtvis vanesak. Har inte haft den på mig ens i en dag!Kul att se! Några tankar om modellen än?
Jo den ser rätt liten ut. Kul spaning här vid medelhavet, finns en hel del gubbar med damur. Små oysterboetter med länk. Kul fenomen även om jag tycker det ser lite galet ut.Den är fulkool!
Jo, det stämmer. Mindre än Carreen.
Specad till 30mm men skulle säga att den känns mer som 33-34mm kanske
Upplevs lite väl nätt jämfört med min andra Santos, men troligtvis vanesak. Har inte haft den på mig ens i en dag!
Otroligt fin klocka, men gjorde lite ont att se det bandet på.
Bra i höstpaletten
Varför? För tjockt? Färgen?Otroligt fin klocka, men gjorde lite ont att se det bandet på.
För mycket stoppning. Färgen är fin.Varför? För tjockt? Färgen?
För knubbigt, som @aleks skriver.Varför? För tjockt? Färgen?
Håller med om tjockleken. Har haft svårt att hitta bra utbud av band. Tips?För mycket stoppning. Färgen är fin.